کد خبر: ۷۷۹۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
ارگان حلقه لندن عملكرد گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز را كه در پاريس و بروكسل فعاليت مي كند، موجب ايجاد نااميدي و اختلاف در ميان اعضاي جنبش سبز معرفي كرد.

به گزارش کیهان، پايگاه اينترنتي جرس با بيان اينكه انتظار مي رفت اين شورا در دوران محدوديت سران جنبش، باعث انسجام بدنه شود، نوشت: به نظر مي رسد اين شورا در انجام وظيفه چندان موفق نبوده است. به اين عبارت در بيانيه شورا توجه نماييد؛ «شورا از مخالفان مي خواهد با استفاده از تمامي امكانات و ابزارها كه در اختيار دارند، صداي اعتراض خود را نسبت به ادامه يافتن حبس سران و فعالان جنبش بلند كنند؛ و در هنگامه برگزاري اجلاس نمايشي و پرهزينه سران عدم تعهد در تهران، از اطلاع رساني در مورد وضع زندانيان و تعقيب خواسته هاي خود، دريغ نكنند.»

جرس آنگاه نوشت: اين شيوه مبهم دعوت به كنش، دو نتيجه منفي خواهد داشت؛ در درجه نخست انرژي كنشگران را در جهات مختلف پخش نموده و چون اين انرژي هاي واگرا شده به نتيجه اي مشخص نيز نمي رسد موجبات نااميدي را فراهم مي نمايد و در وهله دوم موجبات تضعيف مركزيت آن هسته مركزي را ايجاد خواهد نمود. نظرات ابراز شده در ذيل گزارش فوق در سايت كلمه، خود تا حدودي نشان دهنده اين موضوع است.

جرس افزود: شوراي هماهنگي تبديل به كنشگري شده است كه صرفا به رخدادها آنهم به گونه اي نه چندان تاثيرگذار پاسخ گفته و خود برنامه اي مشخص براي تعقيب اهداف ندارد، حتي در مواردي نيز چون موضوع بيماري مهندس موسوي و تقارن آن با اجلاس سران غيرمتعهد كه فرصتي مناسب براي سازماندهي كنشي جمعي براي افزايش فشار بر حاكميت در جهت رفع حصر از رهبران ايجاد مي شود با موضع گيري هايي مبهم و دعوت هايي غيرمشخص و كلي انرژي ايجاد شده را دچار اتلاف نموده و به جايگاه خود نيز آسيب وارد مي نمايد.

يادآور مي شود برخي گروه هاي تندرو اپوزيسيون با اشاره به كارنامه 2 ساله گروهك موسوم به شوراي هماهنگي و سخنگوي آن (اردشير اميرارجمند) به غلط ادعا كرده اند كه اين گروه ساخته سرويس امنيتي ايران براي ايجاد اختلاف و سردرگمي در ميان گروه هاي اپوزيسيون مي باشد. اين طيف معتقدند شورا عملا نقشه هايي را طراحي مي كند كه نيروي مخالفان هدر مي رود و انرژي موجود به شكلي بي اثر تخليه مي شود و حتي بعضا مخالفاني هم شناسايي و بازداشت مي شوند.

از سوي ديگر برخي محافل حلقه لندن را متهم به بي عرضگي و فرصت طلبي و لفت و ليس مي كنند و معتقدند اين حلقه با پيش كشيدن سناريوي درازگوش تروا در بهمن 88، تير خلاص را به جنبش سبز زد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها