کد خبر: ۷۸۷۵۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
اجرای حکم اعدام عقرب سیاه صبح امروز آن هم در ملاء عام حاشیه‌هایی داشت.
 
به گزارش فارس، عقرب سیاه محکومی که به اتهام ربودن 15 زن و سرقت اموال آنها و تجاوز به 4 نفر آنها محکوم به اعدام شده بود سرانجام امروز در ملاء عام و در چهار راه سبلان به دار مجازات آویخته شد.
 
اعدام عقرب سیاه همراه با حواشی بود که در زیر می‌خوانید.
 
آب و جارو کردن محل اجرای حکم
 در ساعت 3:45 صبح در حالی که تعداد اندکی از ساکنان منطقه سبلان برای دیدن اجرای حکم در خیابان جمع شده بودند مأموران شهرداری محل اجرای حکم را با آب و جارو تمیز کردند.
 
اظهارات برادر صادق مرادی
 در خلال آماده سازی محل اجرای حکم برادر صادق مرادی با مراجعه به خبرنگار فارس درباره حضور نماینده دادستان سوالاتی را پرسید و درباره دیدار خانواده‌اش با عقرب سیاه گفت: یک ماه است صادق را ندیده‌ایم.
 
وی افزود: بیش از یک ماه است که به ما ملاقات نداده‌اند و این در حالی است که شب گذشته نیز تا ساعت 2 بامداد در مقابل زندان اوین بودیم اما دست آخر هم نتوانستیم برادرم را ببینیم.
 
 * از ساعت 3:40 حدود 200 نفر در محوطه اجراي حكم حضور داشتند كه رفته رفته بر تعداد آنان افزوده مي‌شد. در ميان جمعيت، حضور زنان و كودكان نيز بارز بود. خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران رسانه‌هاي داخلي نيز جهت پوشش خبري و تصويري اين اعدام حضور داشتند. همچنين معابر منتهي به محل اجرا از سوي ماموران پليس، مسدود شده و تحت تدابير انتظامي قرار گرفته بود.
 
* محدوده اجراي حكم با نصب بنرهايي با عنوان «اعدام يك متجاوز به عنف» مشخص شده بود و در اين محل محصور با داربست، يك جرثقيل مستقر بود.
 
* ساعت 4:20 آمبولانس مركز فوريت‌هاي پزشكي تهران در محل حاضر شد.
 
* ساعت 4:25 با افزايش جمعيت در محل اجرا، ماموران نيروي انتظامي نسبت به استقرار حفاظ‌هاي فلزي به منظور جلوگيري از ورود جمعيت به محل اجرا اقدام كردند.
 
* ساعت 4:40 سرهنگ خانچرلي ـ رييس پليس پيشگيري پايتخت ـ وارد محوطه برگزاري مراسم اعدام شد و پس از بررسي اوضاع و احوال محل اجراي حكم، دقايقي به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.
 
* برخي افراد حاضر در جمعيت با اينكه براي تماشاي صحنه اعدام حضور يافته بودند اما با اجراي اين مجازات مخالف بودند. در مقابل تعداد بيشتري از افراد بر بازدارندگي مجازات اعدام تاكيد داشتند و موافق اجراي چنين مجازاتي براي افرادي نظير عقرب سياه بودند.
 
* ساعت 5:20 خودروي پزشكي قانوني مخصوص حمل جسد در محل حاضر شد.
 
* ساعت 5:50 قاضي فريدون اميرآبادي فراهاني ـ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي امور جنايي ـ و علي جمشيدي ـ داديار اجراي احكام دادسراي ناحيه 27 تهران ـ جهت انجام تشريفات قانوني در محوطه اجراي مراسم حضور يافتند.
 
* ساعت 5:52 خودروي حامل محكوم وارد محوطه اجراي مراسم شد.
 
* ساعت 5:55 طناب قرمزرنگ دار توسط يكي از ماموران به قلاب جرثقيل متصل شد.
 
* راس ساعت 6 مراسم اجراي حكم با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز و سپس عقرب سياه در ميان نور شديد فلاش دوربين عكاسان خبري از خودرو خارج شد. وي در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: «من را رسانه‌ها اعدام كردند. من تبرئه شده بودم. اينكه مي‌گويند سر بي‌گناه بالاي دار نمي‌رود دروغ است... .» پس از گفتن اين جملات، ماموران وي را به سمت سكوي اجرا هدايت كردند. او بار ديگر با صداي بلند ابراز بي‌گناهي كرد و چند ثانيه بعد طناب دار بر گردن وي افتاد و هم‌زمان دادنامه تاييد شده از سوي ديوان عالي كشور مبني بر محكوميت صادق مرادي قرائت شد.
 
* ساعت 6:6 با بالا رفتن اهرم جرثقيل، پرونده زندگي عقرب سياه بسته شد و جسد وي حدود 10 دقيقه بالاي دار باقي ماند. با كاسته شدن از جمعيت، جسد پايين آورده شد و ضمن تاييد مرگ از سوي پزشك قانوني داخل كاور قرار گرفت. سپس به داخل آمبولانس منتقل شد و خودروي حامل جسد، محل را ترك كرد. در اين هنگام تعدادي انگشت‌شمار قصد اخلال در نظم را داشتند كه توسط ماموران متفرق شدند.
 
* يكي از قربانيان جنايات عقرب سياه در حالي كه روي زمين با حالتي مات و مبهوت نشسته بود، جملاتي را بر زبان مي‌آورد. خبرنگاران قصد داشتند با او به گفت‌وگو بپردازند اما اين زن جوان گفت كه حال مساعدي ندارد. وي در حالي كه به جسد آويخته شده صادق مرادي خيره شده بود، زير لب مي‌گفت "نبايد اعدامش مي‌كردند. چرا نگذاشتند التماس كند؟ مگر من كم به او التماس كردم؟ مي‌خواستم او زنده بماند و هر روز قطعه‌اي از بدنش را جدا كنند."
 
اعدام متهمان در ملاءعام بازدارنده است
خبرنگاران قضایی فارس با برخی از شهروندان حاضر در محل اجرای حکم درباره تأثیر گذاری اجرای چنین احکامی در ملاء عام گفت‌وگو کرد که تمامی شهروندان به اتفاق معتقد بودند اجرای این احکام در مجرمان ایجاد بازدارندگی خواهد کرد.
 
هرچند در این میان برخی از شهروندان به خاطر اطاله رسیدگی به چنین جرائمی گلایه داشتند و از دستگاه قضایی خواهان رسیدگی سریع به این جرائم شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
این کثافت حرام زاده زودتر از اینها باید اعدام می شد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
باید زودتر از این اعدامش میکردند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها