کد خبر: ۷۸۸۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
تظاهرات ضدآمریکایی مردم مصر که به کشورهای دیگر اسلامی نیز کشیده شده است، برای دومین روز در قاهره ادامه داشت.
به گزارش 598 به نقل از فارس، ده‌ها مصری روز چهارشنبه نیز در برابر سفارت آمریکا در قاهره تجمع کرده و به فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام که در آمریکا تولید شده، اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان در قاهره پرچم‌هایی را در دست داشته و در خیابان‌های نزدیک قاهره به تظاهرات پرداختند. آنها همچنین خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

روز گذشته نیز هزاران مصری در اعتراض به پخش فیلم توهین آمیز به ساحت «پیامبر اکرم» (ص) در برابر سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند.


بر اساس تصاویر تلویزیونی منتشر شده، تظاهرات کنندگان پرچم آمریکا را از بالای سفارت به پایین کشانده و پرچمی را که بر روی آن شهادتین «لا اله الا الله محمد رسول الله» نقش بسته بود، بر فراز سفارت آمریکا در قاهره بر افراشتند.



اعتراضات به فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام در دیگر کشورهای اسلامی نیز ادامه دارد و در لیبی و در حمله مردم خشمگین به کنسولگری آمریکا در بنغازی، سفیر آمریکا به همراه 3 کارمند این سفارتخانه کشته شدند.


علاوه بر مصر و لیبی ، مردم تونس نیز در اعتراض به پخش یک فیلم آمریکایی توهین‌آمیز به پیامبر اعظم (ص) مقابل سفارت آمریکا در تونس پایتخت دست به تظاهرات زده‌اند.

 
تظاهرات‌کنندگان تونسی پرچم آمریکا را به آتش کشیده و شعارهایی اسلامی سردادند.
 

تظاهرات علیه فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام پس از مصر، لیبی و تونس، به مراکش رسید و مردم این کشور در برابر کنسولگری آمریکا در کازابلانکا تظاهرات کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها