کد خبر: ۷۹۲۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
هم اندیشی: خبرنگار هم اندیشی از دومین همایش فعالان بین المللی جبهه  فرهنگی انقلاب اسلامی گزارشی تهیه نموده که در ادامه به آن اشاره می شود.

همه از سازمان فرهنگ ارتباطات ناراضی اند.

دراين همايش سه روزه که درمحل لانه جاسوسي آمريکاو باحضور فعالين فرهنگي عرصه بین الملل برگزار شدشرکت کنندگان نسبت به عملکردسازمان فرهنگ وارتباطات اعتراض کردند.
 
 يکي از  مستندسازان حاضردراين همايش خطاب به قائم مقام اين سازمان که درجلسه حاضر بود گفت:رايزن هاي فرهنگي درکشورهاي مختلف تبديل به نهادهاي يي شده اندکه هيچ کاري نمي کنند!!!

يکي دیگر ازفعالين دانشجويي نيز به نبود برنامه ريزي دراين سازمان وعدم حضور و نداشتن نقش جدي دربيداري اسلامي   اعتراض کرد.

فعال دیگری به ویژگی های شخصیتی برخی از رایزن های فرهنگی معترض شد.

در ادامه یکی از شرکت کنندگان و فعالان فرهنگی نسبت به کارهاي سطحي در رايزني هاي فرهنگي اشاره کرد و گفت: تمام فعاليت برخي از دفاتر رايزني هاي فرهنگي تمام کاري که مي کنند اين است که فيلم هايي را از ايران توزیع مي کنند که در داخل کشور به فيلم فارسي مشهو رند.

البته اعتصامی قائم مقام سازمان فرهنگ وارتباطات و ودهشیری معاون پژوهشی این سازمان توضیحاتی را ارائه نمود که حاضرین را قانع نکرد.

عده ای دیگر ازفعالین دانشجویی بین المللی نیز طرحی چند صفحه را جهت جهت اصلاح روند موجود در سازمان فرهنگ و ارتباطات به اعتصامی ارائه دادند.

پاسخ به سرنوشت امام موسی صدر توسط یک مستند ساز

 اکران فیلم  مستند محسن اسلامزداه،که 8 روز پس از سقوط قذافی در لیبی به این کشور سفر کرده بود از دیگر برنامه های دیگر این همایش بود.

اسلام زاده در پاسخ به سوال خبرنگار هم اندیشی افزود:درحاصل طول 42روزي که درشهرهاي مختلف اين کشورحضورداشتيم  يک مجموعه 11قسمتي درباره اين کشور تهیه نمودیم.

وي بااشاره به اينکه 8 روز پس از مرگ قذاقي دراين کشور حضور داشتيم گفت:اين فيلم در 6شهرليبي فيلمبرداري شد و يه مسائلي چون ظهورقذافي سياست داخلي ليبي دردوران قذافی ،سياست خارجي وي و جايگاه زن پرداخته مي شود.

اسلام زاده  در پايان درپاسخ به سوالي درباره امام موسي صدر گفت:درباره ايشان ازيکي از افسران ارتش قذافي پرسيدم که وي  ادعا کرد که امام موسي صدر دوسال پیش به شهادت رسيد و از ربوده شدن وی توسط يکي ازقبايل حامي قذافي درمکانی نامعلومي دفن شد.

اسلام زاذه ادامه داد:چندصد نفر از اتباع کشور ليبي درجريان حکومت  قذافي ناپديدشده اندکه خانواده هاي آنها هنوز درپي آنها هستند.

دکتر عباسی یک ساعت ونیم در سالن 4ساعت درحیاط

دکتر حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال استراتژتیک ازجمله سخنرانان روزاول نشست بود.پس از پایان سخنرانی وی در سالن ویژه نشست که حدود یک ساعت ونیم طول کشیدحاضرین در حیاط لانه جاسوسی حدود 4ساعت به صورت پرسش وپاسخ  با وی پرداخته و تا نزدیکی های اذان مغرب ادامه داشت.

دراین میان بیشترین سوالاتی که از عباسی می شد مربوط به اسلامی سازی علوم انسانی،صدور انقلاب ، و  حاشیه های داوری جشنواراه فجر درسال 89 که عباسی از داوران آن محسوب میشد و کسب جایزه توسط فیلم جدایی نادر از سیمین از جمله بحث های صورت گرفته میان عباسی وفعالین بین المللی حاضر بود.


دکتر رهدار نیز سرنوشتی مشابه عباسی پیدا کرد ومیزان پرسش وپاسخ از وی درحاشیه دیدار بیش زمان سخنرانی وی زمان برد.

انتقاد رجایی فر از جمعیت  دانشجویان جهان اسلام و واکنش برخی از حاضرین

در روز دوم همایش خانم رجایی فر از دانشجویان پیرو خط امام و از تسخیر کنندگان سفارت آمریکا با قرائت متنی از جمعیت دانشجویان جهان اسلام از نگرش فرهنگی وسیاسی آنها انتقاد کرد که با انتقاد شدید برخی از حاضرین روبرو شد.

رجایی فر درادامه با انتقاد از برخی دیدگاهها نسبت به حضور زن درجامعه متحجرانه خواندن دیدگاه برخی افراد ازجمله مهدی نصیری به شدت انتقاد کرد.

گفتنی است برخی ازموسسات شرکت کننده در این همایش نمایشگاهی از فعالیت های انجام شده خود را به نمایش گذاشته بودند.

این همایش سه  روزه جمعه  در شهر مقدس قم وبا دیدار با برخی از مراجع وعلمای این شهر وبا سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین  کعبی  پایان یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها