کد خبر: ۷۹۵۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
دبیر فدراسیون والیبال گفت: داورزنی اهداف فدراسیون برای 4سال آینده را اعلام کرده، اما ظاهراً مسابقات قهرمانی جهان و جام قهرمانان قاره‌ها از قلم افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال اهداف 4ساله والیبال ایران را تا پایان سال 2016 اعلام کرد.

پس از صعود تیم ملی ایران به لیگ جهانی 2013 و دستیابی والیبال ایران به آخرین هدف بزرگ خود، داورزنی اهداف 4 ساله‌ای را تا سال 2016 به شرح زیر اعلام کرد:

* دفاع از عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا

* کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2015

* حفظ حضور و تثبیت در لیگ جهانی والیبال

* کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی 2014

* کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل

داورزنی دستیابی به این اهداف را امری سخت، اما ممکن عنوان کرد و افزود: هدف از انتخاب این آرمان‌ها این است که قصد داریم سقف پرواز و آرزوهای خود را تا جایی که می‌توانیم بلند بگیریم تا والیبال ایران پیشرفت و ارتقا پیدا کند. ما می‌توانیم اهداف کوچک‌تری را نیز دز نظر بگیریم، اما در آن صورت پیشرفت کمی هم خواهیم داشت. با توجه به تحقق اهداف 4 ساله قبل، از جمله کسب عنوان قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی گوانگجو و حضور در لیگ جهانی والیبال، اهدافی را تا سال 2016 برگزیدیم تا گام به گام رو به جلو حرکت کنیم و بتوانیم روزی شاهد درخشش نام ایران بر بام والیبال دنیا باشیم. ما اعتقاد داریم که «ما می توانیم، اگر بخواهیم».

حال آنچه که جای سئوال دارد این است که در صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال، هرگز اشاره‌ای به مسابقات مهمی چون مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان و  رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها که سال 2013 در ژاپن برگزار می‌شود نشده است و داورزنی بدون هیچ اشاره‌ای به این 2 تورنمنت، به راحتی از کنار آن عبور کرده است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که برگزاری بازی دوستانه آن هم در سطح بین‌المللی و رقابت با تیم‌های مطرح جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان همیشه یکی از دغدغه‌های تیم ملی والیبال بوده است و حال چگونه است که رئیس فدراسیون نه تنها به چنین مسابقات مهمی اشاره نمی‌کند بلکه مشخص است برنامه‌ای هم برای حضور در آنها ندارد.

 

 

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به اهمیت تمام مسابقات بین‌المللی می‌گوید: شرکت در رقابت‌های بین المللی از یک‌سو به پیشرفت و گسترش والیبال ما کمک می‌کند و از سوی دیگر بر تجربه انفرادی بازیکنان ما می‌افزاید و قطعاً در این تورنمنت‌ها شرکت خواهیم کرد؛ احتمالاً داورزنی یا این مطالب را فراموش کرده یا از قلم افتاده است!

وی از حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها خبر داد و اضافه کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان باید در مسابقات مقدماتی شرکت کنیم و مطمئن باشید حتماً با تمام قوا خود را برای آن مهیا می‌کنیم.

افشاردوست، والیبال ایران را مانند نوجوانی تازه‌سربرآورده دانست و تصریح کرد: ما تازه توانسته‌ایم در جمع قدرت‌های والیبال جهان حاضر شویم و امکان ندارد بگذاریم زحماتی که این چندساله برای کسب چنین موفقیتی کشیده شده را با عدم شرکت در چنین مسابقاتی از دست بدهیم.

اگر در گذشته نه چندان دور والیبال ایران، گرفتن یک گیم از چشم‌بادامی‌ها آرزویمان بود حالا به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم با قدرت‌های تراز اول دنیا به رقابت بپردازیم و این فرصتی نیست که به راحتی به دست آمده باشد و حاصل زحمات چندساله است پس که اکنون که فرصت حضور در مسابقات مهمی چون مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان و  رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها 2013 ژاپن فراهم شده نباید با ساده‌انگاری و سرسری گرفتن از کنار آن عبور کرد.

بدون شک اگر تصمیمی مبنی بر حضور جدی در این رقابت‌ها در مجموعه فدراسیون وجود ندارد می‌توان حداقل به آنها به مثابه بازی تدارکاتی جدی و مناسبی اندیشید که والیبال ایران را به اهداف4 ساله آینده رهنمون می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها