کد خبر: ۸۰۳۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
دبيركل سازمان ملل نسبت به تصميم دولت و مخالفان در سوريه براي ادامه جنگ ابراز تاسف كرد.
ایسنا و به نقل از سايت شبكه الجزيره، بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در كنفرانس خبري بار ديگر توقف درگيري‌ها و تلاش در زمينه مذاكرات سياسي را خواستار شد.

بان كي مون اظهار داشت: درگيري‌ها بايد از طريق يك راهكار سياسي كه منعكس كننده خواسته‌هاي حقيقي و اراده ملت سوريه باشد، پايان يابد.

وي خاطرنشان كرد: اخضر الابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب احتمالا يك استراتژي‌ جديد خواهد داشت كه بعد از مذاكراتي كه ظرف چند روز آينده در نيويورك انجام خواهد داد آن را ارائه خواهد كرد.

همچنين نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب عنوان داشت: تلاش‌هاي جامعه جهاني براي ايجاد يك راهكار سياسي در سوريه شكست خورده است.

وي گفت: كميته شش جانبه وابسته به اتحاديه عرب ويژه حل بحران سوريه تلاش‌هايي را آغاز كرده اما واقعيت جهان مانع از تحقق اهداف اين كميته شده است.

همچنين اخضر الابراهيمي در گفت‌وگو با شبكه الجزيره نسبت به اوضاع خطرناك سوريه هشدار داد و انجام تغييرات واقعي را در راستاي توقف خونريزي‌ها در سوريه خواستار شد.

الابراهيمي گفت: وضعيت سوريه چندان مناسب نيست و اوضاع هر روز بدتر مي‌شود لذا پايان دادن به درگيري‌ها و كشتار بهترين گزينه است.

قرار است الابراهيمي با سفيران ۱۵ عضو شوراي امنيت در ۲۴ ماه جاري ميلادي درباره ارائه گزارشش در خصوص سفرش به دمشق ديدار كند.

همچنين ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس در جريان سفرش به ورشو اعلام كرد كه ملت سوريه وضعيت انساني سختي دارند و اوضاع سوريه بسيار ذهن ما را به خود درگير كرده است.

از سوي ديگر، رياض حجاب، نخست وزير سابق و جدا شده از نظام سوريه كه به پاريس سفر كرده با لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه ديدار كرد و مسلح كردن مخالفان و ايجاد منطقه امن و منطقه پرواز ممنوع را در حريم هوايي سوريه خواستار شد.

رياض حجاب در پايان سفرش به پاريس با مشاور سياسي فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه ديدار كرد و به بررسي تمامي تلاش‌هاي عربي و بين‌المللي در خصوص سوريه پرداخت.

وي گفت: نبايد از مرحله انتقالي بترسيم بلكه بايد خود را براي آن آماده كنيم.

از سوي ديگر، سايت دمشق پست اعلام كرد كه منابع سوري جدا شدن بشري اسد،‌ خواهر بشار اسد رئيس جمهوري سوريه را از نظام وي رد كردند.

اين سايت اعلام كرد كه اين خبر در چارچوب جنگ رواني عليه سوري‌هاست نظير آنچه كه ديگر رسانه‌ها انجام مي‌دهند.

همانطور كه پيشتر نيز رسانه‌ها اعلام كرده بودند سرهنگ ماهر اسد، در انفجار مقر سازمان امنيت ملي زخمي شده است.

اين در حالي است كه يك روزنامه اعلام كرده بود كه بشري اسد سوريه را به همراه فرزندانش ترك كرده و در ابوظبي اقامت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها