کد خبر: ۸۰۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۳ دی ۱۳۸۹
يك روزنامه لبناني نخست‌وزير پيشبرد امور لبنان را بخشي از بحران ايجاد شده براي اين كشور ارزيابي و بازگشت وي به مقر نخست‌وزيري را بعيد دانست.
به گزارش فارس، منابع وابسته به جريان مخالف دولت در گفتگو با روزنامه السفير، بازگشت مجدد سعد حريري نخست‌وزير پيشبرد امور لبنان به سمت نخست‌وزيري را بعيد دانسته و گفتند كه وي از آنجائيكه بخشي از مشكل ايجاد شده براي لبنان است، به مقر نخست‌وزيري در اين كشور باز نخواهد گشت.

اين منابع درباره تشكيل دولت جديد نيز سخن گفته و افزودند اين موضوع به تماس‌هاي داخلي و منطقه‌اي بستگي خواهد داشت، البته سوريه بعد از عقب‌نشيني عربستان در پي شكست تلاش‌هاي دو كشور، تاثير مهمي در اين زمينه خواهد داشت.

به هم خوردن توافق عربستان و سوريه از سوي گروهي كه خود را حامي عربستان مي‌دانست، شكست بزرگي براي رياض در لبنان به حساب آمد و باعث كاهش شديد نقش اين كشور در محافل تصميم‌گيري بيروت شد، بر همين اساس ادامه مناسبات مثبت ميان حريري با رياض نيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

هشت مارس در اين گزارش مي‌افزايد كه الان توپ در زمين حريف است و بايد پيام استعفاي جمعي وزراي اين گروه را به خوبي درك كند، جريان حاكم اشتباه بزرگي در تخريب سازش و همگامي با منافع آمريكا در لبنان مرتكب شد،‌ چرا كه ضررهاي هر گونه راه حلي كمتر از ضررهاي گزينه‌هاي ديگر بود.

اين منابع افزودند: ‌حريري به اين ترتيب دولت را از دست داد، بدون اينكه در عمل دادگاه حريري را به دست آورد، چرا كه فعاليت اين دادگاه در مرزهاي لبنان متوقف خواهد شد. اين منابع از اعلام اقدامات بعدي هشت مارس امتناع كرده و گفتند كه اين موضوع به نحوه تعامل 14 مارس با آن بستگي دارد.

مخالفان دولت لبنان ديروز بعد از هماهنگي‌هاي مستمر كه در منزل "ميشل عون " رئيس جريان ‌آزاد ملي اين كشور انجام دادند، ‌شكست مذاكرات سوريه و عربستان را اعلام و تصريح كردند كه از كابينه لبنان خارج شده‌اند.

با خروج ده وزير عضو كابينه كه از اعضاي هشت مارس هستند بعلاوه "عدنان سيد الحسين " وزير مشاور كه از سوي رئيس‌ جمهور انتخاب شده كابينه لبنان از رسميت خارج شد و رئيس‌جمهور بايد در اسرع وقت به صورت رسمي سقوط كابينه را اعلام كند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها