کد خبر: ۸۰۷۸۴
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
عضو کميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌ خارجي با بيان اينکه بازداشت مهدي هاشمي قطعا مانع از تکرار حوادث 88 خواهد شد، گفت: در صورتيکه دستگاه قضا در خصوص رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي کوتاهي کند مجلس وارد پرونده خواهد شد.
جواد كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد و كلات و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به پرونده مهدي هاشمي و شفاف‌سازي آن که براساس اخبار منتشرشده در حال بازگشت به ايران است، پرداخته که مشروح آن به شرح ذيل است:


*دستگيري مهدي هاشمي جلوگيري از بحران احتمالي بعدي است

 باشگاه خبرنگاران: به عنوان نماينده ملت بفرماييد مطالبات مردم از دستگاه قضا در خصوص پرونده مهدي هاشمي چه بوده و چه ضرورتي دارد که وي به محض بازگشت به ايران بازداشت شود؟

کريمي‌قدوسي: در ابتدا نکته‌اي که به نظر مي‌رسد موضع‌گيري دادستان کل کشور (حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي) در خصوص اين پرونده است به طوري که در مصاحبه مطبوعاتي خود اعلام کرد به محض بازگشت مهدي هاشمي  به کشور در فرودگاه دستگير شده و تحت پيگيرد کيفري به جرم نقش‌آفريني در فتنه 88  - که در آن نقش کليدي داشت -  قرار خواهد گرفت.

البته فسادي که مهدي هاشمي در دانشگاه آزاد اسلامي انجام داد نيز قابل اغماض نيست چرا که از آنجا به طور مستقيم فتنه 88 را فرماندهي و به گردانندگان آن پول تزريق مي‌کرد به اراذل و اوباش که بانک‌ها، اتوبوس‌ها و... را به آتش بکشند و فائزه هاشمي (خواهر مهدي هاشمي) بازوي اجتماعي او در اين آشوب‌ها بود و اين‌ها اتفاقاتي است که براساس مشاهدات مردمي ثبت‌شده و مردم منتظر هستند تا ببينند دادستان چه عکس‌العملي خواهد داشت.

اگر دادستان مهدي هاشمي را محاکمه کرد مي‌تواند بحران‌هاي احتمالي بعدي را مهار کند و به عبارتي دستگيري هاشمي جلوگيري از بحران احتمالي بعدي است.



*ارتباط تگاتنگ مهدي هاشمي با سرويس‌هاي جاسوسي انگليس و منافقين
 
باشگاه خبرنگاران: از زماني که مهدي هاشمي در خارج از کشور به سر مي‌برد آيا اقداماتي نيز انجام داده و اطلاعاتي در اين خصوص در دست است؟

کريمي قدوسي: مهدي هاشمي در طول سه سالي که از کشور خارج شده و براساس اخبار و اطلاعاتي که ما در دست داريم با سرويس‌هاي جاسوسي انگليس رابطه تنگاتنگي داشته و حتي با برخي از سركردگان منافقين جلسه داشته است که در آنجا فتنه 88 و دلايل شکست آن را تجزيه و تحليل کرده و براي اقداماتي که بعدا مي‌خواهند انجام بدهند، تصميم‌گيري کرده‌اند.



*نقش انکار ناپذير خانواده هاشمي‌ در فتنه 88

اگر از فتنه 88 عبرت نگيريم بايد منتظر حادثه بعدي باشيم. يکي از عبرتها همين است که خانواده هاشمي در فتنه 88 نقش مهمي داشته‌اند و بايد مسئولين نظام از اين موضوع عبرت بگيرند و در راستاي عدم حمايت از اين خانواده حرکت کرده و براساس معيار و موازين عدالت اقدامات مقتضي را انجام بدهند و اين انتظاري است که مردم از دستگاه قضا دارند.



*بررسي پرونده مهدي هاشمي در کميسيون امنيت ملي

باشگاه خبرنگاران: کميسيون‌ امنيت ملي و سياست‌ خارجي مجلس به عنوان يکي از شاخه‌هاي امنيتي تاثير گذار کشور چه اقداماتي در اين زمينه انجام خواهد داد؟

کريمي قدوسي: در کميسيون امنيت‌ ملي در مورد چنين مسئله‌اي فوق‌العاده حساس هستيم و قطعا در جلسه روز يکشنبه(2 مهر ماه 91) اين کميسيون موضوع را مورد بحث قرار خواهيم داد و پس از مشخص‌شدن حساسيت اعضاي کميسيون اقدامات بعدي را انجام مي‌دهيم و قطعا بنده شخصا اين موضوع را مطرح و طبق اسناد و اطلاعاتي که دارم، پيگير خواهم شد.



*ارتباط تنگاتنگ مهدي هاشمي با ديپلماتهاي انگليس، کانادا و...

باشگاه خبرنگاران: يکي از دغدغه‌هاي مردم رسيدگي به تخلفات و جرايم مهدي هاشمي در زمان پيش از انتخابات است که معتقدند بايد از پرونده فتنه 88 منفك مطرح شود، ضرورت رسيدگي به اين موضوع تا چه اندازه است؟

کريمي قدوسي: بايد عرض کنم فتنه 88 فتنه‌اي نبود که يک شبه اتفاق افتاده باشد بلکه شايد بتوان گفت 30 سال است که روي اين حادثه کار کرده و براي فتنه نقشه‌ها کشيده بودند.

يکي از دلايلي که برخي کشورهاي اروپايي و کانادا مدعي مي‌شوند که رابطه خود با ايران را قطع خواهيم کرد اين است كه تلاش دارند تا ديپلمات‌هاي ما تهديد شوند، به خاطر اين است که ديپلمات‌هاي کانادا، انگليس و... در فتنه 88 نقش داشته و هراس دارند.


*تكيه‌گاه؛ مرجع اسناد خيانت‌هاي مهدي هاشمي

ناگفته نماند در كتابي تحت عنوان "تكيه‌گاه" كه در 1000 صفحه چاپ شده اسناد خيانت وي و خانواده هاشمي موجود است كه حتي محسن هاشمي در نمايشگاه كتاب 100 جلد از اين كتاب را تهيه كرد و اين اتفاقاتي كه افتاد بدترين خيانت در حق ملت است.


*هماهنگي فتنه‌گران با ناتو براي حمايت از جنگ داخلي در ايران

باشگاه خبرنگاران:  يكي از اسناد را بازگو مي‌كنيد؟

كريمي‌قدوسي: قرار بود حوادثي را كه در سوريه شاهد هستيم عين آن را -اگر مي‌توانستند- در ايران عملياتي كنند، با ناتو به توافق رسيده بودند كه اگر كارشان گرفت و جنگ داخلي در كشور صورت پذيرفت ناتو از اين‌ها حمايت كند و اسناد آن موجود است كه توسط بزرگان امنيتي دفاعي نيز به آن اشاره شده و اين اقدامات به گونه‌اي نيست كه قابل اغماض باشد و قطعا مهم نيست چه كسي آن را انجام داده باشد.


* دستگاه قضا بايد بدون اغماض با دانه درشت‌ها برخورد كند

باشگاه خبرنگاران: برخي دغدغه‌ها ناشي از آن است كه شايد حكم وي  به درستي اجرا نشود، در اين زمينه چه بايد کرد؟

كريمي قدوسي: يكي از خواسته‌هاي مردم اين است كه در راستاي اجراي عدالت، دانه درشت‌ها در حاشيه اين قرار نگيرند و در نظام جمهوري اسلامي ايران هر كسي مرتكب فتنه و خطا شود اميدواريم دستگاه قضا بدون هيچ اغماضي با آن برخورد كند.


*چرا حكم فائزه هاشمي اجرا نمي‌شود

باشگاه خبرنگاران:شما مي‌توانيد با استفاده از اهرم نظارتي پيگير موضوع  اجراي حکم فائزه هاشمي باشيد.

كريمي‌قدوسي: من طرح سوال كردم وزير دادگستري بايد به كميسيون قضايي بيايد و پاسخ دهد چرا حكم فائزه هاشمي اجرا نمي‌شود.


*نبايد زير چتر کسي پنهان شوند

اين انقلاب با اين همه ايثارگري و خدمت‌رساني مورد بزرگترين اتهام تاريخ يعني تقلب در انتخابات قرار مي‌گيرد و بعد هم بحران، آتش‌سوزي، آشوب و ناامني ايجاد مي‌كنند، ديگر نبايد انتظار داشته باشند تا سينه خود را سپر كرده و و زير چتر کسي پنهان شوند!

بايد نطفه‌ فتنه‌اي كه اگرخواستند منعقد كنند درجا خشكانده شود و گرنه از عبرت‌ها عبرت و از درس‌ها درس نگرفته‌ايم و فتنه بعدي به مراتب سخت تر خواهد بود.


*درصورت كوتاهي در پرونده مهدي هاشمي مجلس ورود خواهد كرد

باشگاه خبرنگاران: درصورتي كه دستگاه قضا در خصوص پرونده مهدي هاشمي كوتاهي كند آيا شما از طريق اجراي كميسيون اصل 90 كه به عملكرد هر سه دستگاه نظارت دارد پيگيري خواهيد كرد؟

كريمي قدوسي: اگر مهدي هاشمي به ايران بازگشت و دستگاه قضا عكس‌العمل مناسبي انجام نداد قطعا از طريق نمايندگان موضوع تحقيق و تفحص در خصوص اين پرونده مطرح خواهد شد تا از مجراي كميسيون اصل 90 پيگير ماجرا شويم حتي اگر تعداد نمايندگان كم باشد و ما از تمام ظرفيت خود به حول و قوه الهي استفاده خواهيم كرد.

*به پرونده فائزه هاشمي رسيدگي شود

باشگاه خبرنگاران: پس شما معتقديد که حتما به پرونده فائزه هاشمي رسيدگي خواهد شد

کريمي قدوسي: قطعا بايد به پرونده افرادي كه آشكارا به خيا‌نت‌هاي خود اعتراف مي‌كنند رسيدگي شود و امروز پرونده فائزه هاشمي هم قابل پيگيري است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها