کد خبر: ۸۰۸۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
به نوشته روزنامه ی فاینانسیال تایمز آلمان، در پیش نویس صفحه ی نخست این مجله قرار است تصویری از بتینا وولف در آغوش یک جنگجوی مسلمان عمامه به سر و شمشیر به دست که نشانگر یکی از شخصیت های مقدس مسلمانان است، قرار گیرد.
بادیشه زایتونگ نوشت: انتشار مقاله‌ای با موضوع ضداسلامی به همراه تصویری توهین آمیز در مجله‌ی آلمانی تایتانیک ممکن است خشم مسلمانان را متوجه آلمان کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل بی‌باک، به نوشته روزنامه ی فاینانسیال تایمز آلمان، در پیش نویس صفحه ی نخست این مجله قرار است تصویری از بتینا وولف در آغوش یک جنگجوی مسلمان عمامه به سر و شمشیر به دست که نشانگر یکی از شخصیت های مقدس مسلمانان است، قرار گیرد.

به نوشته این روزنامه، عنوان این مقاله نیز چنین انتخاب شده است: "غرب در شورش و بتینا وولف فیلمی درباره ی پیامبر (ص) می سازد! " 


او در ادامه گفته است: طعنه اجازه دارد و باید به همه جا راه یابد.

البته سردبیر تایتانیک به این سئوال پاسخ نداده است که چگونه طعنه و توهین به مقدسات میلیلونها انسان باید راه یابد اما هیچ فردی در آلمان درباره موضوعی چون هلوکاست اجازه تحقیق و نقد نداشته باشد؟!

به نوشته روزنامه‌ی فرانکفورتر آلمان؛ این سردبیر همچنین اهانت روزنامه‌ی چارلی هبدو را تنها کمی سبک دانسته و در نتیجه سرزنش‌‌های ناشی از انتشار این گونه تصاویر را با این استدلال که این گونه اقدامات خشم مسلمانان را بر می انگیزد را غیر منطقی می‌داند.

این روزنامه در ادامه به نقل از فیشر می‌نویسد: در این صورت ما مطالب دیگری برای چاپ نخواهیم داشت!

به گزارش رادیوی دویتشلند فونک آلمان، لئو فیشر در صبح جمعه اعلام کرده است که نگران تظاهرات مسلمانان نیست و در صورتی که این اقدام وی با تظاهرات و واکنش مسلمانان روبرو گردد، با کمال آرامش منظور خود را درباره ی صفحه ی نخست نسخه ی پیش رو توضیح خواهد داد. 

وی همچنین در سخنانی عجیب گفت است: من مسلمانان زیادی را می شناسم که با شوخی های لیبرالی مشکلی ندارند!

سردبیر تایتانیک همچنین گفته است که مسلمانان باید مانند تمام پیروان ادیان دیگر تحمل شوخی داشته باشند!

از سوی دیگر روزنامه‌ی فاینانشیال تایمز آلمان با چاپ خبری که حکایت از نگرانی شدید مقامات آلمانی از تبعات اقدام موهن مجله تایتانیک دارد می نویسد: گیدو وستروله، وزیر امور خارجه‌ی آلمان درباره‌ی انتشار مقاله‌ی ضد اسلامی در مجله‌ی تایتانیک هشدار داد و گفته است: آزادی بیان به معنای آزادی اهانت به مردم دیگر ادیان نیست. همه‌ی آن کسانی که در این شرایط به آزادی بیان معتقد هستند، باید به مسئولیت های خود نیز آشنا باشند.

وزیر امور خارجه‌ی آلمان همچنین تصریح می‌کند که نباید در این شرایط برای سردسته شدن در آزادی بیان به هر دلیلی ، بنزین بر آتش ریخت.

وستروله از سوی دیگر برای دلجویی صهیونیست ها و هتاکان تأکید می‌کند که کاریکاتورهای مشخصی را مد نظر ندارد و تنها اصول را بیان کرده است و همچنین تأکید می‌کند که کاریکاتورها و فیلم های موهن هیچ کدام دلیل بر خشونت نمی شوند.

گفتنی است؛ بعد از گسترده شدن موج بیداری اسلامی و کشیده شدن دامنه آن به کشورهای دیگر؛ استکبار جهانی سعی در ایجاد نفرت از مسلمانان در دل ملتهای خود دارد و از سوی دیگر قصد دارد تا با توهین های مکرر از میزان تعصب و عرق مسلمانان نسبت به مقدسات خود بکاهد در همین راستا کورت وسترگارد، کاریکاتوریست دانمارکی که با کاریکاتورهای موهنش علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)  خشم مسلمانان برانگیخت، گفته است: غرب نباید از ترس خشم جهان اسلام سکوت کند.

 این مرد 77 ساله در مجله ی اتریشی نیوز اعلام کرده است که او از اقداماتش پشیمان نیست و آزادی بیان از نظر او بسیار با اهمیت تر از آن است که بی خیالش شود.

 او به کنایه پرسیده است: آیا در آینده مقامات اسلامی در کشورهای ضد دموکراسی وظایف را به ما دیکته خواهند کرد؟ آیا آنها باید به صدر اعظم آلمان بگویند چه کسی را محترم بشمرد و چه کسی را خیر؟



 وسترگارد در ادامه گفت: این به اندازه ی کافی دردناک است که سیاستمداران یا خبرنگاران با کلمات بازی می کنند و امور آشکار را عنوان نمی کنند. البته ما به این موضوع عادت کرده ایم اما خوشبختانه به ممنوعیت کشیدن کاریکاتورها هنوز خیر.

گفتنی است؛ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در گذشته از وسترگارد به خاطر اقدام هتاکانه اش علیه اسلام قدردانی کرده بود. 

مرکل در آن ایام گفته بود: "ما مي‌دانيم معناي فقدان آزادي چيست و نبايد فراموش کرد که آزادي چه ارزش گرانبهايي دارد. آزادي مطبوعات يکي از ويژگي‌هاي دموکراسي آزاد است." 

در همین راستا چند روز پیش یک گروه ضد اسلامی در آمریکا تهدید کرده بود که خشم مسلمانان را بیشتر بر می انگیزد.

 یک گروه صهیونیستی نیز قصد دارد از روز دوشنبه در 10 ایستگاه مختلف متروی نیویورک پلاکات هایی را نصب کند که در آنها جهاد را با حرکت وحشیانه ی بربریت یکسان کرده اند.

به هر حال آنچه عیان و واضح است اینکه غرب اینبار شمشیر را کاملا از رو بسته و قصد ندارد به راحتی دست از چنین اقداماتی بردارد و این سران کشورهای اسلامی هستند که باید برای یکبار هم که شده همراه با مردمانشان علیه غرب موضع گرفته و به تحریم غرب روی آورند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام
به نظر من كاريكاتوريست هاي كشور خودمان هم دست به كار شوند.موشك جواب موشك. ولي به هيچيك از مقدسات توهين نشود. اعمال توهين آميز غربي ها و صهيونيست ها هدف قرار داده شود.
با تشكر لطفا درج شود.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
دلم میخاد همشونو به درک واصل کنم خودم اگر هزاران تیکه شدم مهم نیست واقعا خونم به جوش اومد و اعصابم خورد شد.
آخه ای شیطانا این بزرگواری که دارین باهاش شوخی میکنین برترین مخلوق الله و حبیب اوست انشاالله با ظهور فرزندش انتقام میگیریم من که همین الان حاضرم این شیاطین رو به درک برسونم و خودمم اگه توفیق داشتم شهید بشم.
واقعا طبقه ی هفتم جهنم برا شما خیلی خیلی خیلی کمه.
خوندن این مطلب سیلی محکمی تو گوشم بود تا ببینم کفر و شیطان تا کجا پیش اومده و من کجا هستم!
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها