کد خبر: ۸۰۹۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۲ مهر ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) به همت آستانه حضرت معصومه(س) و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صبح امروز در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افتتاح شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی، تولیت آستانه حضرت معصومه(س) و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شرکت داشتند و از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه(س) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: آستانه حضرت معصومه(س) بنا دارد برنامه‌های دهه کرامت امسال را با محوریت دادن به بانوان و به منظور فرهنگ‌سازی در میان این قشر اجرا کند.

وی ادامه داد: در این راستا نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) در بخش‌های مختلف و با هدف‌گذاری‌های متفاوت برای دهه کرامت آماده‌سازی شد.

حجت‌الاسلام سید محمد صادقی با اشاره به عوامل درگیر برای برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: به منظور جلوگیری از تشتت آراء امسال تنها از نظرات کارشناسان آستانه حضرت معصومه(س) برای برپایی این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته از مجموعه‌های مختلف کارشناسان آثار خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کردند که این موضوع موجب شده بود مفهوم واحدی از مجموعه نمایشگاه برای مخاطب مطرح نشود و این مسئله اثرگذاری کار را ضعیف کرده بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه(س) ابراز داشت: امسال تلاش کردیم تا فکر واحدی را بر این مجموعه حاکم کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که مفهوم واحدی برای مخاطب در اثر بازدید از این نمایشگاه بازگو شود و اگر محصولی از این نمایشگاه تهیه شد در راستای همان فکر باشد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سه بخش اصلی طراحی شده است بیان کرد: یک بخش از این نمایشگاه به موضوع حجاب و عفاف اختصاص یافته که تابلوهایی برای این منظور در این بخش طراحی شده است.

صادقی با بیان اینکه برای این بخش چند ماه کار تحقیقاتی صورت گرفته است، ادامه داد: برای بهترین عملکرد در این زمینه تمام فعالیت‌هایی که در سطح کشور در راستای حجاب و عفاف انجام شده، رصد شده و ماحصل کار به این نمایشگاه آورده شده است.

وی با اشاره به معرفی حجاب برتر در این نمایشگاه اظهار کرد: برای این بخش نزدیک به 400 مدل حجاب که در سراسر کشور طراحی شده مورد بررسی قرار گرفته و از این میان 40 مورد از بهترین حجاب‌ها برای عرضه در این مجموعه استفاده شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه(س) گفت: قسمت دوم این نمایشگاه به دهه کرامت اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه هر روز از دهه کرامت به یک اسم نام گذاری شده است ابراز کرد: برای هر روز 20 تابلوی نفیس که دربرگیرنده مفاهیم عالی در این زمینه است، طراحی شده که به تدریج در طول مدت برگزاری نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه قسمتی از این نمایشگاه به مخاطب کودک و نوجوانان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این بخش نرم‌افزارها و کتب مذهبی متناسب با شرایط ذهنی کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب‌های جدید منتشر شده توسط آستانه حضرت معصومه(س) در حاشیه این نمایشگاه ادامه داد: امروز نیز کتابی با عنوان «قم، شهر فاطمه» رونمایی شد که حاوی 20 داستان کوتاه و جذاب در زمینه فاطمه معصومه(س) برای کودکان است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه(س) گفت: این نمایشگاه از 9 صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء برای بازدید عموم دایر است و تا پنج روز پس از میلاد امام رضا(ع) برپا خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها