کد خبر: ۸۱۱۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
جنایت‌های رژیم آل خلیفه در بحرین حتی دامن ورزشکاران را نیز گرفته است، کسانی که به جای آرزوهای بزرگ حرفه‌ای، تنها رویایشان آزادی از زندان های آل خلیفه است.

به گزارش فارس، اتفاقات و ناآرامی‌های بحرین از آغاز انقلاب مردمی در 14 فوریه سال 2011 تاکنون همچنان با شهادت شهروندان در تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور رنگ خون دارد، این در حالی است که تمامی اقشار مردم این کشور از جمله حقوقدانان، وکلا، پزشکان، معلمان، اساتید دانشگاه، مهندسان و روحانیون در مطالبات مشروع خود علیه رژیم بحرین شرکت می‌کنند، یکی از اقشاری که همسان با دیگر مردم در مطالبات مشروع خود و تظاهرات مسالمت آمیز علیه رژیم آل خلیفه حاضر می شوند، ورزشکاران هستند.

 

 

همزمان با شرکت ورزشکاران بحرینی در تظاهرات مسالمت آمیز شکنجه و تعقیب آنها نیز آغاز شده است و بسیاری از این افراد همچنان به علت ابراز نظر خود و یا اعتقادات دینی و رویکردهای سیاسی شان در زندانهای امنیتی بحرین هستند، اغلب اینها ورزشکارانی هستند که هیچ فعالیت سیاسی ندارند و تنها به دلایل ذکر شده بازداشت شده‌اند، این افراد که از سازمان‌های بین‌المللی حقوقی و ورزشی خواسته اند تا بر رژیم آل خلیفه در بحرین برای آزادیشان فشار وارد کنند، همچنان در زندان هستند و منتظر واکنش جامعه جهانی به اقدامات و جنایت های آل خلیفه هستند.

پایگاه خبری الانتقاد در مقاله ای اسامی تعدادی از این ورزشکاران را که هنوز در زندان های رژیم آل خلیفه هستند، آورده و به ذکر مشخصات آنها پرداخته است.

1- محمد جعفر سهوان (23ساله) از منطقه السنابس

او متأهل است و در شرکت أسری کار می کند، وی در بامداد 16 می سال 2012 با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد، او متهم به تجمع و روشن کردن آتش و پرتاب کوکتل مولوتف بوده است. سهوان بازیکن تیم ملی المپیک بحرین است و در باشگاه الرفاع شرقی و سابقا در باشگاه الشباب بازی ساز خوبی بوده است.

وی خیلی زود وارد دنیای حرفه ای شد و آرزوهای زیادی را در ذهن داشت، اما آخرین مشارکت وی در بازی های بین‌المللی به مقدماتی المپیک لندن سال 2012 باز می گردد.

سهوان خواستار آزادی فوری خود و اجازه بازگشت به ورزشگاه شده است، او از فراکسیون ورزشی و باشگاه خود نیز خواسته تا برای آزادیش وارد عمل شوند.

2ـ أحمد إبراهیم عبد علی الخزاز (21 ساله) از منطقه سترة

این ورزشکار بحرینی متأهل است و به عنوان نیروی امنیتی در شرکت امنیتی سونار کار می کرد، نیروهای امنیتی بحرین در 6 مارس 2012 به خانه وی حمله کرده و او را به بهانه آتش زدن یک گشتی در منطقه ستره به همراه تعداد دیگری از جوانان بحرینی بازداشت کردند. الخزاز در جریان بازداشت مورد شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته است تا به اجبار تهمت های مطرح شده علیه خود را بپذیرد.

او دروازه بان تیم ملی جوانان بحرین بوده و در باشگاه ورزشی ستره نیز فعالیت می کرده است، او به همراه تیمش در سال 2008 به مقام قهرمانی لیگ دسته اول این کشور رسیده بود. الخزاز نیز رویاهای زیادی را برای ادامه ورزش حرفه ای و رسیدن به قله های ورزشی داشت، اما الان در زندان محبوس است و شاید تنها آرزویش آزادی از زندان باشد.

3ـ  محمد خمیس سلمان حسن مدن ( 17 ساله) از روستای أبو قوة

سلمان حسن دانش آموز دبیرستان در مدرسه صنعتی جد حفص است، او در 7 فوریه سال جاری میلادی در ساعت 3 صبح با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد و به مراکز امنیتی انتقال داده شد، در جریان حمله نیروهای امنیتی به خانه این جوان بحرینی، شیشه های منزل شکسته شد و محتویات خانه نیز تخریب شد.

وی در ورزشگاه الاهلی و الشباب و تیم ملی جوانان بحرین نیز بازی می کرد، او همچنین در دوره های ورزشی مختلفی مانند دوره های ناصر بن حمد نیز شرکت کرده بود، او حتی با باشگاه خود در خارج از بحرین مانند عربستان سعودی و امارات نیز بازی کرده بود.

باشگاه وی به نفعش شهادت داد و در یادداشتی دفاعی اعلام کرد که در زمان اتفاق امنیتی که وی به علت آن بازداشت شده، او در باشگاه حضور داشته و شاهدان دیگری نیز در این زمینه وجود دارد، اما این اقدامات بی فایده بود، مدن خواستار رهایی از بازداشت است تا راه خود را در دنیای حرفه ای ادامه دهد و همچنین به تحصیلاتش که به علت این بازداشت نیمه کاره مانده، برسد.

4ـ سید شبر سید خلفی (24 ساله) از منطقه السهلة جنوبی

وی در تاریخ 29 مارس با یورش نیروهای امنیتی به منزلش در ساعت سه و نیم صبح بازداشت شد، او متهم به تجمع و آتش زدن گشتی امنیتی در منطقه زنج شده بود، او در دوره بازداشت از سوی «عیسی المجالی» جلاد اردنی مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته است.  وی همچنین از درد شدید در ناحیه مفاصل رنج می برد، اما تاکنون اقدامات پزشکی برای وی در نظر گرفته نشده است، وی بازیکن بسکتبال تیم الشباب است، او پیشتر در باشگاه های عالی و بنی جمره نیز بازی کرده است.

5ـ جعفر محمد حبیب العصفور (19 ساله) از منطقه الدراز

وی در تاریخ 13 جولای در ساعت 1 بامداد در یک سفر گردشی در منطقه دمستان بازداشت شده، بازداشت وی به علت تحت تعقیب بودن برادرش در موضوع دیگری صورت گرفته و به همین علت هیچ اتهام رسمی تاکنون به وی وارد نشده است. العصفور که بیماری مزمن نیز دارد، مورد شکنجه جسمی واقع شده و شکنجه های روحی فراوانی را نیز متحمل شده است.

او هفت سال است که بازکن خط دفاع تیم الاتفاق است، او پیشتر در تیم ملی بحرین نیز بازی کرده و به علت نبوغی که در فوتبال دارد، انگیزه بالایی در دنیای حرفه ی دارد، اما با این حال وی به علت بازداشت حتی موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه نیز نشده است، وی به علت اینکه هیچ اتهام سیاسی و جنایی علیه وی مطرح نشده، خواستار آزادی از زندان است و از سازمان های حقوقی و ورزشی نیز برای پایان دادن به مصیبت های جامعه ورزشی در بحرین تقاضای کمک کرده است، اما همچنان اقدامی برای آزادی وی و دیگر همتایانش صورت نگرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها