کد خبر: ۸۲۳۹۲
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۱
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*درس خارج فقه مقام معظم رهبری با موضوع "هجو" از یکشنبه گذشته آغاز شد. معظم له در اثنای بحث فرمودند:«ما امروز با رسانه های بی قید و بند مواجهیم .»

*اعضای جدید هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت بزودی معرفی خواهند شد. شنیده ایم در دوره جدید افرادی چون حجج اسلام دعایی، دعاگو،مسیح مهاجری،علیخانی و حسینیان حضور ندارند و چهره هایی چون حجج اسلام رحیمیان(نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید) ، شریعتی(رئیس دانشگاه علامه)،غفوری(معاونت سیاسی ائمه جمعه)، حاج علی اکبری(رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد)، معلی(مدیر مسوول سابق کیهان فرهنگی) و احمد سالک (نماینده مجلس و عضو جامعه روحانیت) به عضویت این هیات درآمده اند. هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت 14 عضو دارد.

*مهدی کروبی در پیامی به سران جبهه دوم خرداد از آنان خواسته تا روی گزینه  حداکثری سرمایه گذاری کنند. کروبی در این پیام خواستار معرفی سید حسن خمینی به عنوان گزینه مطلوب و حداکثری اصلاح طلبان شده است.

*اخیرا جامعه روحانیت مبارز اقدام به تشکیل کمیته ای جهت بررسی آرایش انتخاباتی جریان های سیاسی و وضعیت کاندیداهای ریاست جمهوری کرده است. این کمیته موظف است کاندیداهای مطلوب را جهت تصمیم گیری نهایی به جامعه روحانیت معرفی نماید.

*سعید حجاریان در جلسه ای مجددا بر ضرورت تشکیل پارلمان اصلاحات تاکید کرده و گفته است:"پارلمان اصلاحات یک ضرورت انکار ناپذیر است که این دستاوردها را خواهد داشت:1-شبکه اجتماعی اصلاح طلبان شکل می گیرد.2-هزینه فعالیت سیاسی برای سران اصلاحات کاهش پیدا کرده و بیش از 300 عضو پارلمان درگیر کار سیاسی و مبارزه خواهند شد.3- پارلمان اصلاحات نماد ملی و کشوری پیدا کرده و از حالت مرکزنشینی و نسخه نویسی خارج می شویم .4-ویترین فعالیت سیاسی ما از وضعیت رادیکال به دمکرات منتقل می شود.

*برخی حامیان دولت از پخش برنامه اقتصادی"پایش" که روزهای یکشنبه از شبکه یک سیما پخش می شود اظهار ناراحتی کرده و فشارهایی را برای توقف پخش یا برکناری برخی عوامل آن را آغاز کرده اند. این برنامه اقتصادی نقدی شفاف و کارشناسانه بر عملکرد اقتصادی دولت دارد.

*جلسات هفتگی سعید حجاریان و عبدالله نوری چند هفته ای است که تعطیل شده است. برخی چهره های اصلاح طلب معتقدند با مرکب چموش عبدالله نوری نمی توان به مقصد رسید. طیف دیگری نیز معتقدند ورود نوری برای به قدرت رسیدن طیف اصفهانی کارگزاران طراحی شده است.

*پس از دستگیری جوانفکر و انتقال به اوین، برخی عناصر نزدیک به دولت از احتمال جایگزینی عبدالرضا داوری به جای جوانفکر سخن می گویند. داوری در هفته های اخیر ضمن حمله به مواضع و ایده های علامه مصباح یزدی، مقالاتی در دفاع از اندیشه های مشایی منتشر کرده که این امر به گمانه زنی های موجود کمک می کند. جوانفکر در صورتی که از زندان هم آزاد شود به مدت 3 سال محرومیت از مشاغل مطبوعاتی دارد.

*با اعمال تفکیک جنسیتی در برخی دانشگاه ها، میانگین معدل دانشجویان دختر و پسر افزایش یافته است. در دانشگاه هایی چون علامه طباطبایی که پیشقراول این کار فرهنگی بوده معدل دانشجویان در ترم گذشته تا دو نمره افزایش داشته است.


*اعضای یک باند بزرگ زیرزمینی ضبط و توزیع آلبوم های موسیقی خوانندگان مبتذل شبکه های ماهواره ای در تهران دستگیر شدند. این افراد ماموریت داشتند سی دی های موسیقی های ضبط شده را با قیمت های نازل و گاه رایگان در مقابل دانشگاه ها و مدارس توزیع نمایند.

*تاکنون دهها نماینده مجلس و مدیر دولتی ضمن تماس با مسوولان سازمان حج و زیارت خواستار اعزام به حج تمتع شده اند. در سال های گذشته نمایندگان و مدیران فراوانی برای چندمین بار به این سفر اعزام و بیش از یک ماه در محل کار خود حضور نداشتند.

*شنیده ایم چندی قبل یکی از اعضای خانه منحله سینما به اتهام چک بلا محل و مشکلات مالی بازداشت شده است.چند تن از تهیه کنندگان و کارگردانان سینما با جمع آوری پول و جلب رضایت شاکیان بصورت موقت باعث آزادی وی از زندان شدند.

*شنیده ایم محمد خاتمی مخالف بازگشت مهدی هاشمی به کشور بوده است. خاتمی معتقد بود بازگشت مهدی هاشمی به منزله بازخوانی مجدد دوران فتنه و امنیتی شدن فضای کشور خواهد شد.

*یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی که مدتی قبل بازداشت شده بود با وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد تا بتواند بدهی های خود را در زمان مقرر پرداخت نماید. وی در هفته های اخیر موفق به پرداخت بخشی از بدهی 1380 میلیارد تومانی خود شده است.

*مراسم جشن امامت فرقه اسماعیلیه در جماعتخانه یکی از روستاهای محلات برگزار شد.این جشن به مناسبت امامت پنجاه و چهارمین امام این فرقه انحرافی و با حضور 400 نفر برپا شد.

*با دستگیری دو تن از سران انجمن حجتیه در گلوگاه و بهشهر، پنجاه عضو این گروهک شناسایی و 10 تن از عناصر تبلیغی آن به مراکز انتظامی احضار شدند.این افراد زیر نظر انجمن حجتیه مشهد فعالیت می کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها