کد خبر: ۸۳۰۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
دکورهای مختارنامه به زودی تخریب می شود و این موضوع برخلاف حفظ این دکورها که مستلزم صرف هزینه است، سود مالی خوبی را نصیب صدا و سیما خواهد کرد.
به گزارش سینماپرس، در ماههای اخیر بحث ها و اظهار نظرهای فراوانی درخصوص سرنوشت دکورهای مختارنامه در رسانه ها مطرح شده است. رسانه ها خواهان حفظ این دکورها هستند و از مسوولان تلویزیون می خواهند تا با حفظ این دکورها بستر مناسبی برای ساخت سریال های تاریخی بعدی فراهم شود اما مسوولان سیما با وجود انتشار خبرهای ضد و نقیض فراوان تمایلی به حفظ این دکورها ندارند و حالا هم که حکم دادگاه درخصوص قلع و قمع این بناها قطعی شده، به زودی این دکورها تخریب خواهد شد اما واقعا در پَس این ماجرا چه رازی نهفته است؟
 
بررسی ها نشان می دهد دکورهای مختارنامه با مصالحی ساده و قابل تخریب همچون: رابیتش، کارتن پلاست، آنترپُز و کاه گل ساخته شده و تمامی این بناها با استفاده از میله های داربست فلزی ساخته شده است. طبق شنیده ها در طول ساخت پروژه مختارنامه حدود یک میلیارد تومان برای خرید میله های آهنی (داربست) هزینه شده و این میله ها در تمامی این سال ها بار اصلی دکورهای مختارنامه را به دوش کشیده اند. حالا با تخریب دکورهای مختارنامه سرنوشت این میله های آهنی موضوعی جدی است که هیچ رسانه ای تاکنون به آن توجه نکرده است. میله هایی که در حال حاضر قیمت فراوانی دارد و فروش آن در بازار آزاد و در شرایط امروز، رقم قابل ملاحظه ای را نصیب تلویزیون خواهد کرد.
 
داربست های مختارنامه، گنجی چند میلیاردی است
 
ساخت دکورهای مختارنامه در سال 1381 آغاز شد. در آن زمان داربست های آهنی کیلویی 400 الی 500 تومان بود اما این روزها این داربست ها در بازار کیلویی 1900 تومان به فروش می رسد. داربست وسلیه ای است که به دلیل استفاده کهنه و فرسوده نمی شود و قاعدتا قیمت آنها هم اکنون 5 برابر شده است. یعنی اگر قیمت یک میلیاردی صرف شده در ابتدای کار برای خرید داربست ها را در نظر بگیریم، این قیمت هم اکنون به 5 میلیارد تومان رسیده و چنین سرمایه ای آنقدر ارزش دارد که با صرف هزینه و به کارگیری کارگران ساختمانی، این میله ها سالم بیرون آورده شود و سپس فروخته شود. ضمن آنکه تخریب این بناها نیز به سختی تخریب یک ساختمان واقعی نیست و حتی با چند ضربه کلنگ ساختمان قابل تخریب خواهد بود و حتی نیازی به استفاده از بولدزر نیست.
 
طبق بررسی های خبرنگار ما،علاوه بر داربست های آهنی میزان زیادی چوب گران قیمت نیز در ساخت این دکورها استفاده شده که در حال سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام است و مشخص نیست با تخریب این زمین ها این چوب به کجا منتقل خواهد شد؟
 
سینما پرس در روزهای آینده طی گفت و گو با عوامل و دست اندرکاران سیما سرنوشت گنج گران قیمت مختارنامه را پی گیری خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها