کد خبر: ۸۳۵۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۴ مهر ۱۳۹۱
پیچیده شدن روابط حزبی در اقلیم کردستان
در حالی اتحاد اسلامی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق درصدد توسعه روابط خود و فراموش کردن روزهای تلخ گذشته هستند که این دو حزب در خصوص تحولات سوریه نیز همسو هستند

بولتن نیوز: وضعیت اقلیم کردستان عراق و نحوه تعاملات احزاب درونی این اقلیم، روز به روز وضعیت پیچیده تری را به خود می بیند.

به گزارش بولتن نیوز، اتحاد اسلامی کردستان عراق به رهبری محمد فرج ، دبیر کل جدید این حزب سرگرم ادامه رایزنی ها برای حل مشکلات خود با حزب دمکرات کردستان عراق است که در پی آتش زدن دفاتر این حزب در 2/12/2012 در استان دهوک در شمال به اوج خود رسید.

صلاح الدین بابکر جانشین دبیرکل این حزب با تایید این مذاکرات اعلام کرده است که آنها به مذاکرات خود با حزب دمکرات کردستان عراق ادامه می دهند .

دبیر کل اتحادیه اسلامی در دیدار با علی لاریجانی

اتحاد اسلامی کردستان عراق بدنبال دریافت 4 میلیارد دینار عراقی از حکومت اقلیم کردستان عراق بعنوان خسارت آتش گرفتن دفاترش دراستان دهوک و همسوئی این حزب با حزب دمکرات کردستان عراق در خصوص دادن رای عدم اعتماد به نوری مالکی نخست وزیر عراق روابطش را با حزب دمکرات کردستان عراق بهبود بخشید.

این در حالی بود که جماعت اسلامی کردستان عراق دریافت پول از حکومت اقلیم کردستان عراق توسط اتحاد اسلامی حرام دانست ، اما رهبران این حزب تاکید کردند که این پول حق قانونی آنها بوده و براساس قوانین اقلیم کردستان عراق به آنها پرداخت شده است.

در حالی اتحاد اسلامی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق درصدد توسعه روابط خود و فراموش کردن روزهای تلخ گذشته هستند که این دو حزب در خصوص تحولات سوریه نیز همسو هستند.

اتحاد اسلامی کردستان عراق بدلیل خواستگاه اخوان المسلمینی خود به مخالفین دولت اسد که عموما اخوان المسلمین بوده و تحت حمایت ترکیه می باشد نزدیک است.محمد فرج رهبر جدید این حزب بعد از انتخابش بعنوان دبیر کل این حزب اسلامی سفر خود را به کشورهای منطقه در 10 روز گذشته آغاز کرد که شروع این سفر جمهوری اسلامی ایران بود.

محمد فرج که از اطاق مخصوصش در هتل آزادی تهران نظاره گر نگرانی ایران از دخالت خارجی ها در سوریه بود سعی کرد که نسبت به نقش آفرینی اش در تحولات سوریه ، جمهوری اسلامی ایران را نگران نکند.این در حالی است که مسئولین این حزب در کردستان عراق به صراحت از لزوم تغییر اسد در سوریه سخن به میان می آورند.

اتحاد اسلامی در تازه ترین گام خود هیات سیاسی خود را برای مذاکره با مسئولین پ.ک.ک به کوههای قندیل در کردستان عراق فرستاده است تا ضمن نزدیک کردن مواضع حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه که به حمایت از سوی پ.ک.ک متهم است به گروههای مسلح مخالف دولت اسد ، پ.ک.ک را به برقراری آتش بس در جنگ علیه ترکیه نیز تشویق کند.

اما در حالی که عبدالله اوج الان رهبر زندانی پ.ک.ک خواهان تشکیل نیروی 15 هزار نفری در بخش های کردنشین سوریه است ، محمد فرج خواهد توانست دو قطب متضاد در ترکیه را به همدیگر نزدیک کند تا گامی مهم برای نزدیک شدن حزب اتحاد دمکراتیک و مخالفین مسلح دولت سوریه باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها