کد خبر: ۸۴۰۹۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۱۶ مهر ۱۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که متأسفانه قرآن به پنجاه زبان، اما انجیل به دوهزار زبان و گویش ترجمه شده است، ابراز داشت: ضرورت دارد طلابی که از کشورهای مختلف در ایران هستند اسلام را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، صبح امروز شانزدهم مهر، در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن که در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به این که حدود بیست سال پیش رییس آموزش و پرورش منطقه 12 تهران تصمیم گرفت که درس‌هایی از قرآن را به عنوان یک نمره درسی حساب کند، گفت: این اقدام به تدریج به منطقه، تهران و سپس به کل کشور منتقل شد.

وی با بیان این که درس‌هایی از قرآن به دلیل این که از متن قرآن و روایت است، یک کار فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این ارزان‌ترین کار فرهنگی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی عصمت را جزء خصوصیات مشترک بین همه انبیای الهی(ع) دانست و ابراز داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) ویژگی های منحصر به فردی دارند که از جمله آنها می توان به صاحب خلق عظیم بودن، صاحب نزدیک ترین مقام در قرب الهی، معراج رفتن، آمدن نام ایشان در تورات و انجیل و بیشتر بودن فضل خدا به پیامبر نسبت به بقیه افراد اشاره کرد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان وعده قرآنی«لیظهره علی الدین کله»، تأکید کرد: خداوند متعال دو مرتبه در قرآن وعده داده است که مکتب اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت.

وی صلوات فرستادن دائمی خدا و فرشتگان بر پیامبر(ص) را از دیگر خصوصیات منحصر به فرد رسول خدا(ص) دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این که ما نسبت به پیامبر اکرم(ص) وظایفی داریم که مهم‎ترین آن ایمان است، بیان داشت: گاهی برخی افراد می گویند مگر فلان مطلب را کجای قرآن نوشته اند؟ اما اگر نوشته هم نشده باشد، چون پیامبر(ص) فرمودند ما به آن ایمان داریم و خداوند در قرآن فرموده است که هرکس از پیامبر اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده است.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که روزی کسی از من پرسید نام امیرالمؤمنین(ع) کجای قرآن آمده است و من هم گفتم نام ابوبکر کجای قرآن است، گفت: قرآن این را می فرماید که رهبر شما آن کسی است که در رکوع انگشتر خود را در راه خدا به فقیر اهدا کرد، لازم نیست اسم باشد حالا برو ببین چه کسی بود که این کار را انجام داد.

وی ابراز داشت: قرآن یک سری کلیاتی را بیان کرده است در حالی که ده‌ها هزار حدیث ذیل آیات قرآن از معصومین(ع) داریم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به این که وقتی ایمان باشد، تسلیم هم می آید، گفت: ایمان باید عاشقانه، آگاهانه و متواضعانه باشد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که کسانی که به فرمایش پیامبر(ص) گوش نمی دهند، پس قانون چه کسی را رعایت می کنند، ابراز داشت: ما برای این که پشیمان نشویم باید دست‌مان را در دست معصوم بگذاریم.

وی با اشاره به این که همه هستی برای بشر آفریده شده است، تأکید کرد: دست گذاشتن در دست غیر معصوم و فاسق، جنایت و ظلم است و ما برای این که بخواهیم رشد کنیم، باید دست را در دست معصوم بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که یاری کردن، وظیفه دیگر ما نسبت به پیامبر(ص) است، اظهار داشت: خداوند در قرآن در آیات مختلف از پیامبر اکرم(ص) دفاع کرده است از جمله این که به پیامبر نسبت ابتر را دادند و خداوند در سوره کوثر فرمود «ان شانئک هو الابتر».

 رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که قرآن می فرماید به بت پرستان فحش ندهید، بیان داشت: در یکی از جنگ ها شخصی به مشرکین ناسزا گفت، سپس امیر المؤمنین(ع) اعتراض کردند و فرمودند ما منطق و استدلال داریم چرا باید فحش بدهیم.

وی همچنین اظهار داشت: شاه گفت اسم امام خمینی را نبرید، ما گفتیم حالا که این طور گفت، ما اسم امام را می بریم با سه صلوات، در حالی که برای پیامبر(ص) یک صلوات می فرستیم چون شاه روی پیامبر(ص) حساس نبود؛ اما روی امام خمینی(ره) حساس بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اهانت به رسول الله(ص) تأکید کرد: حالا که به پیامبر(ص) ما اهانت کردند، شایسته است در سال نود و یک و نود و دو، نام هر نوزاد پسری که متولد می شود را «محمد» بگذارند تا نیم میلیون محمد داشته باشیم.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: وقتی زید پسر امام سجاد(ع) و سپس یحیی پسر زید را به شهادت رساندند، زنان در خراسان تصمیم گرفتند نام هر پسری که متولد می شود را «یحیی» بگذارند.

وی احترام کردن و رجوع به پیامبر را از دیگر وظایف ما نسبت به پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) در غدیر خم امیر مؤمنان(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و حضرت مهدی(عج) هم فرمودند زمانی که دست شما به امام معصوم(ع) نمی رسد، به مجتهد جامع الشرایط رجوع کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) که فرمودند کسانی که خمس ندهند، مورد دعای ما اهل بیت(ع) قرار نمی گیرند، تأکید کرد: ما باید خمس را جدی بگیریم و با پولی که خمس آن داده نشده تجارت نکنیم و همچنین امام جواد(ع) فرمودند من ضامن می شوم کسی که خمس بدهد، فقیر نشود.

 رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که ما در تبلیغ اسلام عقب هستیم، گفت: قرآن به پنجاه زبان، اما انجیل به دوهزار زبان و گویش ترجمه شده است و طلابی که از کشورهای مختلف در ایران هستند باید بروند و اسلام را به دنیا معرفی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها