کد خبر: ۸۴۲۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
ايسنا ؛ متن اين پوزش و توضيح به اين شرح است:

« در آخرين شماره دو ماهنامه كيهان كاريكاتور كه با مديرمسئولي كاريكاتوريست برجسته و طراز اول كشورمان، برادر متعهد و جانباز آقاي سيدمسعود شجاعي طباطبايي منتشر مي‌شود، كاريكاتوري به چاپ رسيده كه هرچند موضوع آن انتقاد به «مدگرايي» و دور شدن جوامع از داشته‌هاي سنتي و ملي خود بوده است، ولي كج‌سليقگي در انتخاب سوژه آن به گونه‌اي است كه بعيد نيست در برخي از برداشت‌ها، حضور حضرت يوسف عليه‌السلام را در محفلي كه زليخا با شركت زنان مصر ترتيب داده بود، به ذهن متبادر كند. در اين كاريكاتور هيچ نام يا اشاره‌اي به آن پيامبر بزرگوار نشده است و پوشش زنان نيز برگرفته از پوشش سنتي و متداول دوران قاجاريه، يعني سرآغاز ورود مدرنيته به كشورمان است. اما، از آنجا كه احتمال برداشت سوء ياد شده نيز وجود دارد، مؤسسه كيهان ضمن پوزش از اين خطاي ناخواسته، آمادگي خود را براي پذيرش هر نوع برخورد قانوني از سوي مراكز و مراجع ذيربط اعلام داشته و تاكيد مي‌كند كه اين گونه نظارت‌ها را براي حفظ فضاي رسانه‌اي ميهن اسلامي ضروري و درخور استقبال نيز مي‌داند.

در خاتمه اشاره به اين نكته نيز ضروريست كه برادر عزيزم آقاي سيدمسعود شجاعي طباطبايي، مديرمسئول كيهان كاريكاتور يك جانباز شيميايي جنگ تحميلي است كه در پي آثار باقي مانده از آسيب‌هاي شيميايي هر از چند گاه براي مداوا در بيمارستان بستري مي‌شود و اكنون نيز چند ماهي است كه در يكي از بيمارستان‌هاي تهران تحت مراقبت ويژه و با قيد ممنوعيت ملاقات بستري است. بي‌ترديد در صورت حضور ايشان كه يكي از كاريكاتوريست‌هاي متعهد و شناخته شده در سطح بين‌المللي است، كج سليقگي و خطاي يادشده صورت نمي‌پذيرفت.

توضيح بيشتر آن كه انتشار كيهان كاريكاتور تا بهبودي كامل آقاي سيدمسعود شجاعي طباطبايي و بازگشت ايشان به مديريت اين دوماهنامه، متوقف شده است.

حسين شريعتمداري »
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۱۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
هیچ نمایندای بیانیه هم نمیده ووزیر ارشاد هم هیچی نمیگه مثل روزنامه شرق بی طرفی کاملا مشهوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها