کد خبر: ۸۵۲۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۲۱ مهر ۱۳۹۱
خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ادامه مقاومت گفت:اگر ما دست از انرژی هسته‌‌ای برداریم، عناد و دشمنی غیر قابل وصف دشمنان در مقابل ما به پایان نخواهد رسید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه دوم نماز عبادی، سیاسی جمعه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، گفت: سفر رهبر فرزانه و نورانی ما به خراسان شمالی، خراسانی که نام باب‌الرضا را بر خود دارد، از حوادث مهم و قابل ملاحظه این هفته است.

وی افزود: در شرایطی که دنیا ما را مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار داده و ملت ایران در حال تحمل فشارهای شدید اقتصادی است تا ملت را نسبت به انقلاب و نظام کم‌علاقه‌ کنند مردم مؤمن، خداشناس، فهیم و بصیر آن خطه حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خراسان شمالی استانی است که از نظر حضور قومیت‌های مختلف موقعیت منحصر به فردی دارد و اقوام مختلفی همچون پارس، ترک و ترکمن در آن حضور دارند.

وی افزود: در کنار اینها، خراسان شمالی از استان‌های مرزی ما محسوب می شود و علاوه بر شیعیان بزرگوار، برادران عزیز اهل سنت نیز در آن زندگی می‌کنند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: براساس ارزیابی‌هایی که از حماسه استقبال مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری انجام شد قاطبه مردم اعم از فارس، ترکمن و سایر قومیت‌ها همه و همه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در کنار این، نکته مهمتر حضور نسل چهارم انقلاب در این مراسم است. حضور عاشقانه نوجوانان و جوانان در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری انسان را به یاد عشق مسلمانان در صدر اسلام به پیامبر اکرم(ص) می‌اندازد.

وی افزود: آن همه حالات و هیجانات تنها برای چهره‌های مقدس ایجاد می‌شود و احساسات مردم نسبت به رهبری قابل بیان نیست.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که رهبری سلطنت نیست، جمهوری مطلق نیست بلکه استمرار حرکت انبیاء است و قبل از آنکه رهبری در بین مردم حکومت کند به اذن خداوند در دل‌های مردم جای گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: این مسئله به عنوان یک اعتقاد و سرمایه تمام نشدنی ملت ما را در مقابل تمام درندگی‌ها و خباثت‌ها بیمه می‌کند.

وی افزود: نکته دیگر محورهای سخنان مقام معظم رهبری در این سفر است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه تحریم‌های موجود به دلیل مسائل هسته‌ای نیست، بیان داشت: اگر ما دست از هسته‌‌ای برداریم آیا این عناد و دشمنی غیر قابل وصف آنها در مقابل ما به پایان می‌رسد؟ این سخن مقام معظم رهبری براساس واقعیتی ملموس و روشن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: طی 33 سال گذشته ما بیش از 70 نوع تحریم را تجربه کرده‌ایم. در زمانی که ما فاقد موشک و قدرت هسته‌ای بودیم در آن زمان ما را تحریم کردند و آمریکا انبار و دارایی‌های ما را بلوکه کرد اما سلاح ما در آن زمان ایمان، دین و جهاد بود.

وی افزود: بعدها تحریم‌های دیگری به اجرا گذاشته شد و آنها تلاش کردند تا در داخل کشور قومیت‌ها را تحریک کنند و ناامنی‌ها را مشتعل سازند اما به فضل الهی با تشکیل وزارت اطلاعات ما قوی‌تر شدیم. آنها در مقابل، حمله نظامی را آغاز کردند و غرب و شرق دست به دست یکدیگر دادند و تصور می‌کردند که ما در برابر قدرت تسلیحاتی شرق و غرب و پول اعراب مرتجع آن زمان از پا درخواهیم آمد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: اما ملت ما با اتکا به خداوند طی بیش از 8 سال با مدرن‌ترین سلاح‌های دنیا مقابله کردند چرا که وعده خداوند را حق یافتند و وعده حق نیز این بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود گفت: ما با اتحاد، تدبیر، استمداد از نیروهای غیبی و کمک‌ گرفتن از صاحب اصلی این مملکت حضرت آقا امام زمان (عج) این مشکل را نیز پشت‌سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: ما مشکل جنگ جهانی و جنگ 8 ساله را پشت‌سر گذاشتیم و با سرافرازی بیرون آمدیم. در جریان فتنه نیز با مدیریت و کفایت بی‌نظیر رهبری و بصیرت مثال‌زدنی مردم فتنه‌ها را خنثی کردیم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملت ایران غنی‌ترین زمین‌های کشاورزی و بهترین استعدادها را در اختیار دارد، گفت: ما انواع سلاح‌ها، موشک‌ها و توانایی بومی کردن هسته‌ای را با کمک جوانان عزیزمان به دست آوردیم و ان‌شاءالله این مشکلات را حل خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: ملت ما 33 سال تحت تحریم بوده است اما هیچ‌گاه عقب‌گردی نداشته است و ما همواره تحت فشار، رو به صعود بوده‌ایم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی که در اثر تحریم چند کشور قدرتمند، زورگو، مشرک و بی‌رحم بوجود آمده، نمی‌تواند ملتی را که جان به کف گرفته است به راحتی از پای بیندازد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مشکل امروز کشورهای غربی با ایران عقیده و فرهنگ نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد:‌ حضرت امام خمینی (ره) اسلام را از یک اسلام فکری و حاشیه‌ای به متن جامعه آورد. امروز ملت ایران بیدار شدند همین مسئله سبب شد تا وابستگی‌ها را قطع کند و قدرت امام (ره) آمریکا را از این کشور دور کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این مطلب که لحاظ شدن برخی تدبیرها از سوی دولت سبب وارد آمدن فشارهای کمتری بر مردم می‌شد، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها یک کار بسیار بزرگ بود اما رساندن پول به مردم و در کنار آن بی‌توجهی به حمایت از مراکز تولید سبب چنین دردسرهایی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پولی در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید مجرایی نیز برای آن در نظر گرفته شود تا چنین گرفتاری‌هایی به وجود نیاید.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: حالا اینکه عده‌ای بهانه‌جو با اعمال خود چماقی را به دست دشمنان دادند به هیچ عنوان قابل توجه نیست اما باید به مراکز تولیدی توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: این امر ولایت و قرآن است که یک کشور اسلامی نباید از لحاظ فرهنگی و نظامی زیر سلطه کفار قرار بگیرد. ملت ما نیز ان‌شاءالله در مسیر خودکفایی حرکت خواهد کرد و مقابله با این مسئله را با یک جهاد و احیا و کمک به کارگاه‌‌های تولیدی جلو خواهد برد تا این مشکلات حل شود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به درگیری‌های مرزی ترکیه و سوریه گفت: گویا کشور ترکیه با طراحی قبلی ناتو و قلقلک‌‌های آنان به دنبال حمله به کشوری است که خار چشم اسرائیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ما واقعاً برای کشور ترکیه متأسفیم ترکیه که سابقه امپراتوری نیز دارد نباید تحت نفوذ ناتو به کشوری که پایگاه مقاومت در مقابل اسرائیل است حمله کند.

وی افزود: ما این حرکت را از طرف ترکیه نمی‌دانیم بلکه این حرکتی طراحی شده از سوی غرب علیه جهان اسلام است و ملت ترکیه نیز مخالفت خود را با تظاهرات‌های خود نشان داده است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: ما از ترکیه و ملت ترکیه انتظار داریم تا با حمله به یک کشور اسلامی که در جایگاه مقابله با اسرائیل است در جهت تضعیف جهان اسلام حرکت نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به تظاهرات مردم بحرین و مقابله با فضای بسته این کشور تصریح کرد: با وجود اینکه حکومت بحرین خاک خود را تحت اشغال نیروهای نظامی عربستان قرار داده است اما مردم این کشور اعتراض خود را نسبت به اعمال حکومت بحرین نشان دادند.

وی افزود: همین مسئله نشان می‌دهد که با وجود حضور بیگانگان مردم بحرین باز هم در این مسیر حرکت می‌کنند و ان‌شاءالله به پیروزی خواهند رسید.

خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین فرا رسیدن شهادت حضرت جوادالائمه (ع)‌ را به تمام مسلمین و به خصوص شیعیان آن حضرت تسلیت گفته و سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی را نیز گرامی داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها