کد خبر: ۸۵۴۴۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۱

حزب الله لبنان جزئيات گزينشي ديگري از شاهکار خود را در خصوص پهپاد ايوب و عمليات پرواز شناسايي آن بر فراز سرزمينهاي اشغالي فلسطين و ناکامي رژيم صهيونيستي افشا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار نوشت: اين شبکه افشاي ابعاد جديدي از عمليات ايوب را پيگيري مي کند و پس از تبيين مسير هواپيما و نفوذش به سامانه هاي دشمن صهيونيستي امروز ابعاد جديدي از جنبه هاي فني ، نظامي و امنيتي اين عمليات ويژه و همچنين برتري مقاومت و احاطه اطلاعاتي و نفوذش به سامانه گنبد آهنين که پرسشهاي رواني و نظامي و فني زياد و بزرگي را براي  صهيونيستها مطرح کرده است که شايد در آينده اي نزديک پاسخهايي براي آنها  نيابد، افشا مي کند.
 
عباس فنيش گزارشگر المنار گفت: مقاومت اسلامي برخي از اطلاعات را درباره عمليات ويژه ايوب بر اساس صلاح ديدش اعلام مي کند که پرسشهاي رواني، نظامي و فني بزرگي را از خود بر جاي گذارد که شايد دشمن در آينده اي نزديک نتواند به آنها پاسخ دهد.
 
فنيش افزود اطلاعاتي که المنار در اختيار دارد نشان مي دهد اين پهپاد بيش از سيصد کيلومتر به مدت سه ساعت پرواز کرده و به عبارت ديگر توانسته است به حريمهاي هوايي و عملياتي نيروي هوايي دشمن نفوذ کند. اطلاعات نشان مي دهد اين نفوذ بين ساعتهاي نه تا ده بامداد بوده است. 
 
توانايي پرواز در همه اين مدت و نفوذ به سامانه هاي دشمن،پرسشهايي را درباره حجم اين هواپيما، سامانه هاي هدايت و کنترل، موتورهاي رانشي، دستگاههاي ويژه آن، ‌تجهيزات تصويربرداري، ارسال و ايجاد پارازيت و گمراه کردن دشمن مطرح  کرده است. 
 
کارشناسان مي گويند اين هواپيما مي تواند با دقت بالايي تصويربرداري کند.
 
ما از يک هواپيماي کوچک  صحبت  نمي کنيم بلکه از هواپيمايي صحبت مي کنيم که مي تواند دهها کيلوگرم تجهيزات حمل کند و اين چيزي است که سيد حسن نصر الله دبير کل حزب الله لبنان نيز به آن اشاره کرد و گفت هواپيماي مرصاد خواهر کوچک هواپيماي ايوب است.
 
اگر به اين ويژگيها از مسير پرواز بر فراز سرزمينهاي اشغالي تا رديابي اهداف نظامي، امنيتي، راهبردي و حياتي اقتصادي و نفتي افزوده شود بيانگر اين مطالب است:
 
کنترل بر مسير هواپيماي ايوب و علاوه بر آن گمراه سازي و ايجاد پارازيت نشانگر برتري و احاطه اطلاعاتي هوايي مقاومت اسلامي است.
 
عبور اين هواپيما از موانع دفاعي و رادارهاي زميني و دريايي و هوايي بيانگر توانايي بالاي هواپيماي ايوب براي دستيابي به اطلاعات دقيق است و در کنار همه اينها هواپيماي ايوب اهدافش را با دقت بسيار بالايي صرف از نظر حجم اين اهداف شناسايي کرده است.
 
برتري مقاومت و احاطه اطلاعاتي به روشني بيانگر ناتواني دشمن با وجود گذشت يک ساعت از حضور اين هواپيما در حريم هوايي آن است و دشمن نتوانست نقطه نفوذ را مشخص کند. آن چه بر سردرگمي رژيم صهيونيستي افزوده، آن است که اين هواپيما به طور حتم از بالاي سامانه گنبد آهنين عبور کرده است و سامانه هاي اعلام قبلي و اخطار نيز شکست خورده اند و همين مهر تأييدي بر قدرت پرواز هواپيماي ايوب براي پرواز عمودي در  فاصله هزاران متري از زمين و پرواز افقي به مسافت صدها کيلومتر است.
 
رژيم صهيونيستي در سالهاي اخير براي فعالسازي، عملياتي کردن و ارتقاء انواع سامانه ها، ميلياردها دلار هزينه کرده اما همه آنها بر باد رفته است زيرا هواپيمايي بر فراز اسرائيل به پرواز در آمده است که ارزش مادي آن شايد با يک بخش کوچک از سامانه بزرگ اين رژيم برابري نکند. 
 
فنيش در پايان گفت اگر مقاومت اسلامي به تعهدش براي وارد کردن ضررهاي بيشتر به اهداف مورد نظر نظامي، امنيتي يا اقتصادي که امکان دارد در هر جنگ  احتمالي در آينده عمل کند در آن صورت حال و روز اين سامانه ها چه خواهد بود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها