کد خبر: ۸۵۷۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
آیت‌الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و فضلای استان خراسان شمالی، گفت: پیوند روحانیت و نظام گسستنی نیست و روحانیت و حوزه‌های علمیه در عین هویت مستقل ارتباط مستحکمی با نظام اسلامی دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حوزه‌های علمیه را خاستگاه نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: رهبری انقلاب اسلامی از مرجعیت دینی و حوزه‌های علمیه شروع شد و روحانیت نقش بسزایی در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرد‌ه‌ است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه همیشه در صدد بوده‌اند تا مبنای تفکر نظام اسلامی را بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) در جامعه حکمفرما کنند.

آیت‌الله کعبی از نغمه‌های شومی که تفکر جدایی روحانیت از نظام اسلامی را در سر می‌پرورانند انتقاد کرد و با بیان این‌که نظام اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: حوز‌ه‌های علمیه همیشه به دنبال تقویت و پیشرفت مولود خود بوده و این دو هویتی جداناشدنی هستند.

وی با اشاره به پرچمداری روحانیت از آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت(ع) گفت: تفکر ضد دینی و ضد حوزوی می‌خواهد روحانیت را از آموزه‌های اسلام در بعد سیاسی و اجتماعی جدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که قدرت بالای روحانیت و تأثیرگذاری این قشر در بیداری جوامع اسلامی سبب خشم دشمنان شده است، ابراز داشت: از این رو دشمنان به دنبال طراحی‌ جدایی روحانیت از نظام اسلامی و ترویج اندیشه سکولاریسم بر آمده‌اند.

آیت‌الله کعبی در پایان بیان داشت: عزت مکتب اهل بیت(ع) در جهان ناشی از عمق نفوذ و محبوبیت و ظرفیت اجتماعی روحانیت و تجربه موفق نظام اسلامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها