کد خبر: ۸۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
رئیس جمهور گفت: با وجود تحریم بنزین ما ‌توانستیم حتی بنزین صادر کنیم و تا پایان امسال نیز 12میلیون لیتر به تولید بنزین‌ کشور اضافه می‌شود و با هدفمندی نیز چند میلیارد لیتر بنزین ذخیره داریم.
رئیس جمهور گفت: با وجود تحریم بنزین ما ‌توانستیم حتی بنزین صادر کنیم و تا پایان امسال نیز 12میلیون لیتر به تولید بنزین‌ کشور اضافه می‌شود و با هدفمندی نیز چند میلیارد لیتر بنزین ذخیره داریم.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم افتتاح آزاد‌راه تهران- پردیس با اشاره به شرایط سخت کار در این آزاد‌راه گفت: با توجه به شرایط زمین‌شناسی این منطقه باید گفت که کار در آزاد‌راه تهران - پردیس خود یک کلاس درس است و ما شاهدیم که این کار به خوبی انجام شد و نشان داد که همت ایرانی‌ها می‌تواند دل کوه‌ها را شکافته ونشدنی‌ها را شدنی کند.
وی با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل این آزاده‌راه و ایجاد قطار شهری خاطرنشان کرد: مردم این منطقه مردم بسیار خوب، صمیمی و مؤمن بوده و استعدادهای طبیعی زیبا و شگرفی در این منطقه وجود دارد که باید با تسریع در کارها به این مردم کمک کنیم چرا‌که بسیاری از مردم می‌توانند کارشان را در تهران انجام داده و در این منطقه زندگی کنند و این کار مستلزم ایجاد یک آزاد‌راه بود که انجام شده و تکمیل خواهد شد.
رئیس‌ جمهور بر لزوم ساختن ایران تأکید کرد و گفت که باید ایران را با اندیشه و همت ایرانی بسازیم، چرا‌که تجربه نشان داده اگر دیگران یک تومان کمک می‌کنند، ‌طلب‌های سیاسی ‌داردند که غیر‌قابل تحمل است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی دیگران می‌خواهند کالای مصرفی به ما بفروشند، برخلاف آنچه ‌معمولا برای فروش یک کالا در دنیا تبلیغات می‌کنند، ‌برای آن شرط سیاسی می‌گذارند که هر چند ظاهر آن بد است اما باطن آن برای ما مفید است.
وی با تأکید بر اینکه تجربه تاریخی می‌گوید اندیشه ایرانی مهمتر، مناسب‌ و بهتر از اندیشه‌های وارداتی است، یادآور شد: باید ایران را با ابتکارات،‌ اندیشه، استعدادها و منابع خودمان بسازیم؛ هر‌چند در ساختن کشورمان تا آنجا که بتوانیم از سایر جاهای دنیا منابع می‌آوریم اما تحمل تحلیل فکر و اندیشه دیگران را نمی‌پذیریم.
رئیس‌جمهور گفت: باید در جهت آرمان‌های فرهنگی خودمان کشور را بسازیم و امروز این حس در ایران زنده است.
احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری روح جمعی تمدن‌ساز ایران تأکید کرد: روحی که از دل خود هزاران ابن سینا،‌ حافظ و شخصیت‌های بزرگ بیرون آمده است، امروز زنده شده و دشمنان از این موضوع ناراحت هستند؛ هر‌چند حاضر بودند همه نیازهای ما را با تخفیف برطرف کنند تا شرایط آنها را بپذیریم در حالی‌که ملت بزرگ ایران زیر بار نرفت و نخواهد رفت.
وی بخش زیرساخت‌ها و حمل و نقل را مقدمه و لازمه ساختن کشور دانست و یادآور شد: زیرساخت‌ها باید فراهم شود تا بقیه بخش‌ها نیز ساخته شود که ما در این بخش برنامه‌های وسیع و دقیقی طراحی کردیم و امروز موتور ساختن و ایجاد زیربناهای حمل و نقل با دور بسیار بالایی انجام می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه موتور ساختن کشور امروز در مسیر درست و با دور بالا حرکت می‌کند،‌ گفت: جز خدمت به مردم چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند و این جزو فرهنگ و باور ما است.
احمدی‌نژاد با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعبیه صندوق توسعه ملی در متن قانون برنامه پنجم توسعه، به وجود چند اشکال جزئی و مهم در آن اشاره و بر لزوم رفع آن تأکید کرد.
وی ادامه داد: یکی از اشکالات صندوق توسعه این است که راه را بر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بسته است که انشاءالله خود نمایندگان آن را اصلاح می‌کنند.
"یکی از ایرادات صندوق توسعه ملی این است که می‌گوید هزینه فقط ارزی باشد، در حالی‌که در کشاورزی یا کارهای زیربنایی هزینه ارزی نداریم، از همین رو این بخش‌ها از صندوق توسعه ملی محروم می‌شود که بایستی این گره را برطرف کنیم ".
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود ‌همه کسانی که می‌خواهند در بخش آزاده راه‌ها و خطوط ریلی کشور سرمایه‌گذاری کنند‌ را به مشارکت دعوت کرد‌ و اظهار داشت: دولت در این راه هم مشارکت می‌کند و هم تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار می‌دهد و علاوه بر آن نیز در بعضی از زمینه‌ها ‌یارانه می‌دهد.
وی در خصوص اختصاص 20 درصد از درآمد نفت به صندوق توسعه ملی نیز گفت: تأسیس این صندوق یک تصمیم تاریخی است. 50 سال شعار دادند که درآمد نفت را به بخش‌های زیربنایی اختصاص می‌دهند که انجام نشد، در حالی‌که از امسال این کار برای اولین بار صورت گرفت؛ هر‌چند به بودجه دولت فشار می‌آورد اما آن را پذیرفتیم که سالی 30 درصد افزایش می‌یابد و تا پایان برنامه پنج ساله 35 درصد می‌شود و این یک تصمیم تاریخی است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظر‌ف 10-15 سال می‌توانیم خود را به قله‌های بالا برسانیم، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته است فقط چند کشور می‌تواند بالای قله بنشینند، در حالی‌که ما می‌توانیم قله را خودمان ساخته و بالای آن بنشینیم.
احمدی‌نژاد ‌‌خاطرنشان کرد: مستکبران باید موجودیت ملت ما را بپذیرند و البته خواهند پذیرفت، هر‌چند اگر نپدیرند، فرهنگ ملت ما آنها را ساقط می‌کند.
وی به عدم تأثیرگذاری تحریم‌ها در پیشرفت ایران اشاره و تأکید کرد: آنها در فضای غیرواقعی و خودباخته حرکت و طراحی می‌کنند و در نتیجه به بن‌بست می‌رسند، در حالی‌که ما در میدان واقعی و با تکیه بر استعداد و اندیشه و همت‌های بلند ملت‌مان حرکت می‌کنیم و این حرکت ما یک حرکت واقعی است.
رئیس جمهور ادامه داد: آنها بنزین را تحریم کردند، اما ما توانستیم حتی بنزین صادر کنیم و تا پایان امسال نیز 12میلیون لیتر به تولید بنزین‌مان اضافه می‌شود و با هدفمندی نیز چند میلیارد لیتر بنزین ذخیره داریم.
براساس این گزارش، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به سختی کار در آزاده راه تهران - پردیس گفت: این آزادراه یک کارگاه برای دانشجویان رشته عمران ‌بود ‌و هر نوع کاری که در راه سازی وجود داشت، در این پروژه انجام شد.
آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس و مسعود رهنما معاون وزیر راه و ترابری و نماینده فیروزکوه نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها