کد خبر: ۸۶۷۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
مركز پژوهش‌هاي مجلس گزارشي با عنوان تأملي بر بيانات مقام معظم رهبري در مورد فتنه سال 1388 منتشر كرد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، اين مركز گزارشي با عنوان تأملي بر بيانات مقام معظم رهبري در مورد فتنه سال 1388 منتشر كرد.

دفتر مطالعات سياسي اين مركز با بيان اين مطلب كه مقام معظم رهبري در 27 مهرماه 1389 در جريان سفر به شهر قم و در ميان مردم اين شهر به بيان مطالبي پرداختند كه به سرعت مورد توجه رسانه‌ها و محافل سياسي داخلي و خارجي قرار گرفت، افزود: ايشان در اين سفر به طور تأمل برانگيزي از مطالب مربوط به فتنه سال 1388 سخن گفتند و در شرايطي كه برخي از چهره‌هاي سياسي تلاش داشتند حوادث خسارت بار سال 1388 را در اذهان عمومي به فراموشي بسپارند، لزوم عبرت آموزي از آن را دوباره يادآوري كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نه تنها در آن سخنراني، بلكه اصولاً در قريب به اتفاق روزهايي كه در اين شهر به سر مي‌بردند از فتنه سال گذشته ذكري به ميان آورده و به نوعي تلاش كردند تا با جلوگيري از فراموشي آن حوادث – كه توسط برخي فعالان سياسي بر كشور تحميل شد و هزينه‌هاي فراواني را ايجاد كرد – بصيرت و آگاهي را در جامعه و در ميان خواص ارتقاء دهند.

به عبارت ديگر، نفس اين عمل كه چرا رهبر انقلاب در اغلب روزهايي كه در قم بودند درباره فتنه سخن مي‌گفتند و مانع از فراموشي آن مي‌شدند خود محل پرسش و تأمل بود.

ايشان در جمع مردم شهر قم با ارائه يك نگاه راهبردي در قبال چالش‌هاي پيش آمده، تعريفي فرصت‌آميز از حوادث سال 1388 ارائه كردند. به عبارت ديگر، به جاي آنكه از فرصت‌هاي از كف رفته سخن بگويند، اين بار از فرصت‌هاي به وجود آمده سخن گفتند.

حوادث سال 1388 كه ضمن مداخله بيگانگان و مخالفان نظام تهديدي امنيتي براي كشور محسوب مي‌شد، آن گونه كه رهبر انقلاب بيان كردند با پايداري و هوشياري مردم و البته نقش رهبري شخص ايشان به پايان رسيد و حضور آگاهانه مردم در دي 1388 و راهپيمايي 22 بهمن آن سال مهر تأييدي بر اين موضوع بود.

اما فراتر از اين مرحله كه به مهار و كنترل فتنه توجه داشت، مسئله‌اي كه رهبر انقلاب در سخنراني 27 مهر 1389 بيان كردند اين بود كه در حوادث سال گذشته فرصت‌هاي فراواني نيز ايجاد شده است كه اكنون مي‌توان از آنها بهره برد.

به عبارت ديگر تهديدهاي پيش آمده نه تنها مهار شده است، بلكه امروز تبديل به فرصتي براي جمهوري اسلامي شده است. شايد مهمترين پيام سفر رهبر انقلاب به شهر قم انتقال اين معنا به بيگانگان، اپوزيسيون و جريان تجديدنظر طلبي بود كه در سال 1388 آن حوادث خسارت‌بار را به كشور تحميل كردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها