کد خبر: ۸۶۸۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۷ مهر ۱۳۹۱
عصر دیروز دکتر علی لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی به دانشگاه قم رفت تا به سئوالات صدها دانشجوی مشتاق این دانشگاه پاسخ گوید. این مراسم نیز همچون همه جلسات دانشجویی پر از حاشیه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، رییس‌مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ جنبش مطالبه‌گر دانشجویی دانشگاه قم علت حضور کمرنگ خود در جمع دانشجویان را کثرت و حجم کارها عنوان کرد.

وی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان قم، این استان را کانون مراجع بزرگ و علمای برجسته تشیع ذکر کرد و گفت: در این استان ظرفیت خوبی موجود است و تنها شما دانشجویان باید به تعبیر شهیدمطهری با دو بال علم و ایمان استعدادهای خود را شکوفا کنید.

وی ادامه داد: کسانی می‌توانند در زمینه‌های علمی رشد کنند که ذهنی پراکنده نداشته و حالت اخلاقی خود را نیز رشد دهند.

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی در ایران نیازمند عالمانی هستیم که از وارستگی روحی و معنوی برخوردار بوده و نسبت به کشور خود تعهد و احساس مسوولیت داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در اکثر زمینه‌هایی که پیشرفت کرده، خود را مدیون افرادی می‌داند که در رشته خود عالم و افرادی متعصب به ایران بودند.

در ادامه این جلسه دانشجویان سوالاتی را از رییس مجلس پرسیدند.

به گزارش ایسنا یکی از دانشجویان از لاریجانی پرسید که چرا هیچ‌گاه رییس مجلس در مورد موضوعات فرهنگی همچون سینما، حجاب و علوم انسانی موضع خاصی نمی‌گیرد؟

که وی در پاسخ با تاکید به اینکه مملکت بیش از اینکه نیاز به اظهارنظر داشته باشد، نیازمند کار اساسی است، افزود: در شرایط امروز ایران سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و مباحث مربوط به سینما و قانون، کاملا مشخص شده است که باید به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: باید در این خصوص زمینه‌های رشد را فراهم کرده و احتیاجی به قانون جدید و اظهارنظر وجود ندارد.

رییس قوه مقننه در پاسخ به دانشجویی که عنوان می کرد رییس قوه قضاییه بر روی شما بسیار حساس است و اگر به اشخاص دیگری غیر از شما توهین شود ممکن است در حد شما حساسیت به خرج ندهند، با بیان اینکه بنای رییس قوه قضاییه چنین رفتاری نیست،‌ تصریح کرد: شما خواهر گرامی در این خصوص غلو می‌کنید اما به نظر شما اگر در سایتی بنده را منافق خطاب کردند، قوه قضاییه نباید بنا به وظیفه خود عمل کند؟

وی ادامه داد: انتقاد به جا و صحیح قابل پذیرش است ولی تخریب شخصیت‌ها، توهین و دروغ اشتباه است؛ اگر شما تابع رهبر هستید، بنا به تاکید ایشان، نباید به روسای قوای سه‌گانه توهین کنید.

وی ادامه داد: آیا درست است که عکس من را با آقای کروبی چاپ کنند و بگویند که لاریجانی منافق است؟ آیا به نظر شما این رفتارها درست است؟ من که شکایتی نکرده‌ام، مگر اینکه قوه قضاییه از جانب مدعی‌العموم پیگیر این مساله شده باشد.

لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه قوه مستقلی است، گفت: نباید فضای کشور را با درشت‌گویی آغشته کرد، چراکه در شرایط فعلی کشور، نیازمند آینده‌نگری و استفاده از نخبگان است.

لاریجانی تصریح کرد: پرخاشگری، تحقیر، تهمت و افترا جامعه را متزلزل خواهد کرد.

دانشجوی دیگری از لاریجانی پرسید که طبق قانون اساسی مجلس وظیفه تقنین دارد، چرا مجلس شورای اسلامی فقط بر عملکرد دولت نظارت دارد؟ که لاریجانی در پاسخ به این سوال با بیان اینکه مجلس دارای دو کمیسیون قضایی و اصل نود در مورد تخلفات قوایی است ادامه داد: در شرایط کنونی کشور، مجلس بر مسائل اقتصادی تمرکز دارد و فشارهای اقتصادی موضوعی است که غرب روی آن اشاره دارد.

وی ادامه داد: مجلس در تلاش است تا بسترهای تولید را در کشور فراهم کرده تا جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی مشکل شغل نداشته باشند.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس باید از ابزارهای نظارتی استفاده کند ولی گاهی نیز لازم است که پیشگیرانه عمل کند و به جای مچ‌گیری، مشکلی از مشکلات کشور را حل کند.

علی لاریجانی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید چرا تجمع دانشجویان در مقابل مجلس درخصوص وقف دانشگاه آزاد را یک تجمع دانشجویی بی‌منطق اعلام کردید، پاسخ داد: در این تجمع تعدادی از بسیجی‌ها اعتراض داشتند و اعتراضشان منطقی بود و عده‌ای نیز غیربسیجی حضور داشتند که با شعار مجلس فرمایشی، مجلس ضدانقلاب و مجلس کیف انگلیسی به مجلس شورای اسلامی توهین کردند.

وی با بیان اینکه اگر نهادی اشتباه کرد، آیا به نظر شما باید تحقیرش کرد؟ ادامه داد: بدانید که در طول تاریخ ایران، مجلس هرگاه اعتبار لازم را نداشته، مشکلی برای کشور به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مجلس پناهگاه ملت است و نباید تخریبش کرد.

یکی از دانشجویان از رییس مجلس شورای اسلامی پرسید، با توجه به صحبت‌های شما، آیا درست است که شما از لفظ غوغا سالار برای دانشجویان استفاده کردید که لاریجانی گفت: شما در این خصوص با بنده در حال مباحثه هستید، در زمان تجمع دانشجویان درمقابل خانه ملت، من ضروری دیدم که از مجلس دفاع کنم.

لاریجانی ادامه داد: زمانی که عده‌ای به مجلس عنوان کیف انگلیسی (یعنی نهادی وابسته به غرب می‌دهند) بنده بر خود وظیفه دیدم که قاطعانه به آنها پاسخ دهم.

دانشجویی پس از این اظهارات رییس مجلس پشت تریبون رفت و مدعی شد که در آن تجمع از سوی محافظان لاریجانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که رییس قوه مقننه به او گفت:‌ در همان جلسه‌ای که مدعی هستید محافظان من شما را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، باید بگویم که محافظان من مطلقا دست به این آقا نزده‌اند و این دروغی بزرگ است و در آن جلسه عده‌ای از خود افراد تجمع‌کننده این آقا را به دلیل برهم زدن جو جلسه به بیرون هدایت کردند.

لاریجانی با بیان اینکه من هم زمانی مثل شما دانشجو بودم، ادامه داد: چرا با اینگونه حرف‌ها، دیگران را تخریب می‌کنید؟ محافظان من هیچ نقشی در این قضیه نداشتند و آنها از اعضای سپاه پاسداران این مملکت می‌باشند و این تهمتی است به برادران سپاهی.

یکی از دانشجویان درخصوص سخنان آقای لاریجانی با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه 80 درصد مشکلات اقتصادی به مدیریت برمی‌گردد، به لاریجانی گفت: چرا شما به رییس جمهور لقب رابین‌هود را می‌دهید؟ که لاریجانی در پاسخ به این سوال با تاکید بر اینکه من به شخص خاصی لقب رابین‌هود نداده‌ام، تصریح کرد: سوال خبرنگار فارس این بود که مشکل اقتصادی را چطور می‌توان حل کرد و من در پاسخ به آن خبرنگار گفتم که مشکلات اقتصاد کشور را به روش رابین‌هودی نمی‌توان حل کرد بلکه باید با ریشه‌یابی این مشکلات در این زمینه، کاری اساسی انجام شود.

دانشجوویی خطاب به رییس مجلس گفت که وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده است که تحریم‌ها بر ایران اثر داشته و باید این تحریم‌ها را اضافه کرد که لاریجانی پاسخ داد: دشمن قصد بزرگنمایی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور را دارد و کسی که می‌گوید تحریم را نمی‌توان حل کرد، موافق و هم‌نوا با خانم کلینتون صحبت کرده است.

دانشجویی به لاریجانی گفت که شما با مسوولان آمریکایی تشابه سخن دارید که رییس مجلس گفت: این حرف شما کاملا اشتباه اشتباه است، من معتقدم که مشکلات ناشی از تحریم‌ها را با تولید در کشور می‌توان حل کرد.

یکی از دانشجویان از رییس مجلس شورای اسلامی درباره کاهش بودجه فرهنگی سوال کرد و لاریجانی نیز در پاسخ به این سوال گفت: بودجه جاری کشور کلا کم شده است ولی قبول دارم که در بخش فرهنگی و دینی نباید تا این اندازه بودجه کم شود، چراکه هرچه زمینه‌های فرهنگی عمیق‌تر شود کشور از پایداری بیشتری برخوردار است.

سوال بعدی دانشجویان از رییس‌مجلس اینگونه مطرح شد: چرا زمانی که رهبر معظم انقلاب بحث ساکتین فتنه را مطرح کرد و این موضوع شاخصی برای بصیرت‌افزایی بود، شما طی سخنانی گفتید که ساکتین فتنه را از کدام کره آورده‌اند، این حرف مخالف با بیانات معظم له بود که لاریجانی گفت: در کشور ما بعد از انتخابات 88 فتنه‌ای وجود داشت که ابعاد آن را دو گروه اصحاب فتنه و عده‌ای با هیزم ریختن در آتش آنها، تشکیل می‌دادند.

لاریجانی با بیان اینکه نمی‌توان از این راه تجارت سیاسی انجام داد گفت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای این فتنه موضع‌گیری کرد و من معتقدم کشوری که در آن کشمکش سیاسی و ناآرامی وجود داشته باشد، توسعه نمی‌یابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آقای لاریجانی در این سخن پایانی خود هم سخن رهبری رو نقض کردن مقام معظم رهبری حرف از ساکتین فتنه زدند ولی آقای لاریجانی گفتن که در زمان فتنه دو گروه اصحاب فتنه و هیزم ریز در آتش فتنه وجود داشته

و چیزی از ساکتین نگفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها