کد خبر: ۸۷۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۱۱ بهمن ۱۳۸۹
بررسي هاي به عمل آمده درباره سوابق زهرا بهرامي قاچاقچي اعدام شده و همسر وي نشان مي دهد جنجال رسانه هاي غربي درباره وي هيچ پايه و اساسي ندارد.

به گزارش خبرنگار كيهان، در پي محاكمه و مجازات «زهرا بهرامي» برخي رسانه ها و محافل سياسي غرب، به جنجال و هياهو در مورد اين پرونده دست زده و سعي كردند پرونده شفاف اين قاچاقچي بين المللي موادمخدر را سياسي و مرتبط با جريان فتنه سبز جلوه دهند.
اين در حالي است كه گزارش اختصاصي خبرنگار كيهان درباره جزئيات پرونده مذكور، حاكي است زهرا بهرامي فرزند علي متولد
۱۱/۱۰/۱۳۴۳ تهران، با شماره شناسنامه ۱۸۴۰ صادره از تهران داراي تابعيت مضاعف هلند در سال ۱۳۷۰ پس از جدا شدن از شوهرش به همراه يكي از فرزندانش ايران را به مقصد آلمان ترك و پس از گذشت پنج سال و ناكامي از دريافت اقامت آلمان به كشور هلند عزيمت كرده و در سال ۲۰۰۰ ميلادي موفق به كسب پناهندگي اجتماعي از آن كشور شده است.
در سال ۱۳۸۳ سفري به ايران داشته و از آن پس به صورت مكرر به كشور رفت و آمد داشته است.
شوهر سابق وي به نام محمدتقي عرفاني كرد، متولد ۱۳۳۸ به شناسنامه شماره ۱۴۱۶۱ و شماره ملي ۴۹۰۱۴۱۴۸۸۱ قاچاقچي موادمخدر بوده كه در گذشته به جرم ربايش دو كودك ۹ و ۱۰ ساله در مشهد و تجاوز به عنف دستگير و در تاريخ
۲۶/۵/۱۳۸۵ اعدام گرديده است.
همچنين شوهر دوم متهمه نيز سوابق مجرمانه و سابقه دستگيري و تحمل كيفر از جمله، سابقه زندان به جرم توزيع موادمخدر در سال ۱۳۷۶، محكوميت به جرم توزيع موادمخدر در سال ۱۳۷۷، محكوميت به زندان به جرم حمل ۵۱ كيلوگرم مرفين و ۵۲ كيلوگرم ترياك در سال ۱۳۷۷ را در پرونده خود دارد.
زهرا بهرامي در آخرين ورود به ايران در تاريخ ۴/۱۰/۱۳۸۸ساعت چهار صبح با گذرنامه ايراني خود به شماره ۱۵۵۲۹۸۹ از مقصد لندن وارد كشور شده است.
نامبرده در تاريخ ۱۲/۱۰/۱۳۸۸ با حكم قضايي به اتهام نگهداري و خريد و فروش مواد مخدر از نوع كوكائين، به همراه چهار مرد ديگر همراه وي با سوابق سرقت و در حال حمل سلاح سرد بازداشت شده است.
براساس تحقيقات و مستندات و كشفيات، زهرا بهرامي عضو يك باند بين المللي ترانزيت مواد مخدر است كه ماده مخدر كوكائين را به ايران وارد و ترياك خارج مي كرده اند. براساس اظهارات و اعترافات نامبرده، با مشاركت وي طي دو مرحله مقاديري كوكائين وارد كشور و توزيع گرديده و پس از فروش مقاديري از اين ماده افيوني و تبديل آن به پول، مقداري از آن برابر با ۴۵۰ گرم نيز نزد وي باقي مانده كه آن را در منزل خود واقع در حومه كرج جاسازي كرده است. پس از بازداشت و اعتراف متهمه، با طي تشريفات قضايي با حضور وي و تنظيم صورتجلسه مقدار ۴۵۰ گرم كوكائين از منزل و محل جاسازي شده كشف و ضبط و به ضميمه پرونده نامبرده گرديده است.
براساس اعترافات زهرا بهرامي همكار وي در امر موادمخدر يك تبعه هلندي به نام خانم آنجلا باورز بوده است كه در امر انتقال مواد مخدر بين ايران هلند با وي مشاركت داشته است. زهرا بهرامي در اعمال خلاف و قاچاق مواد مخدر با همكاري همدستان خارجي خود اقدام به تهيه مدارك جعلي نموده كه از جمله آن گذرنامه جعلي دولت اسپانيا با مشخصات غيرواقعي لسترا سنچز (LASTERRA SANCEZ) متولد ۳۱/۵/۱۹۶۸ به شماره ۸۷۴۶۰۵-P مي باشد كه نامبرده با آن گذرنامه، سفرهاي متعددي به كشورهاي خارجي داشته است.
وي در مجموع تحركات و سفرهاي خود از مدارك هلندي، انگليسي، اسپانيايي و ايراني استفاده مي كرده و داراي كارت هاي اعتباري و حساب هاي بانكي متعددي بوده كه از هر يك از آنها در موقع خود بهره برداري مي نموده است.
نامبرده در مسير امور غيرقانوني خود، علاوه بر نگهداري و انتقال مواد مخدر و انجام امور غيراخلاقي از همه امكانات از جمله خودروي شخصي، دو باب منزل واقع در كرج و در شمال كشور استفاده هاي غيرقانوني مي كرده است.
علاوه بر آنچه كه ذكر شده، زهرا بهرامي در سال ۱۳۸۳ با گروهك تروريستي انجمن پادشاهي كه در يك مورد با انفجار حسينيه سيدالشهداي شيراز اقدام به شهادت ۱۴ نفر و مجروح نمودن ۲۱۵ نفر نمودند ارتباط گيري كرده و به عضويت اين گروهك درآمده و بر همين اساس در اغتشاشات روز عاشورا در تهران نيز در راستاي تحريك اغتشاشگران اقدام نموده است.
وي در طي مدت بازداشت از امكانات كامل براي زندگي و ارتباط با خانواده خود برخوردار بوده و علاوه بر آنكه به كرات به صورت تلفني با خارج از زندان در ارتباط بوده به طور مكرر با دختر خود كه ساكن ايران مي باشد ملاقات داشته است.
متهمه زهرا بهرامي در طي مراحل قضايي اين پرونده، از امتياز داشتن وكيل مدافع انتخابي به نام خانم ژينوس شريف رازي برخوردار بوده كه در جريان كامل دادرسي و تحقيقات مي باشد.
پس از سير مراحل قضايي در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي تهران، در تاريخ ۲۷/۹/۱۳۸۹ حكم شماره
۸۹/۱۶۸۸ در مورد متهمه صادر و به وكيل وي ابلاغ و رسيد دريافت گرديده است.
براساس اين حكم برابر اقارير و اعترافات كتبي متهمه و براساس اظهارات وي در جلسه دادگاه، برابر شهادت شهود، براساس نظريه مركز تشخيص هويت ناجا در مورد احراز اصالت مواد مخدر مكشوفه از نوع كوكائين و به استناد بند ۶ ماده ۸ و بند ۲ ماده ۵ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه ۱۷/۸/۱۳۷۶، نامبرده در مورد نگهداري ۴۵۰ گرم كوكائين و خريد و فروش حداقل ۱۵۰ گرم كوكائين به اعدام و مصادره اموال محكوم گرديد و در مورد نگهداري ۴۲۰گرم ترياك به پرداخت ۱۴ ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد. گفتني است، براساس اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه ۱۷/۸/۱۳۷۶ حمل، نگهداري و خريد و فروش بيش از ۳۰ گرم كوكائين مجازات اعدام و مصادره اموال محكوم را در پي دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۰۷:۵۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
بس كنين بابا...........
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها