کد خبر: ۸۷۶۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
طهماسب صلح جو:
به نظر من هدف برخی مسئولین حل مشکلات فرهنگی جامعه نمی باشد و بیشتر یک بازی سیاسی و جناحی را پیش می برند تا یکدیگر را خراب کنند. / مسؤولان باید جلوی این کارها را بگیرند امثال من تنها می توانند در مورد این مسائل نظر بدهند و کار آنها را نقد کنند و بگویند که این کار از نظر عرفی و اخلاقی ایراد دارد و در این زمینه نقد بنویسند
در ماههای اخیر نسبت به فیلمهایی همچون لاله، گشت ارشاد و از این قبیل فیلمها واکنشهای مختلفی از سوی مردم و نخبگان جامعه صورت گرفته است اما انگار تئاتری ها خیلی بی سروصدا کارشان رو جلو می برند و آنچه می خواهند و می پسندند آزادانه به خورد مردم می دهند.

به گزارش سرویس فرهنگی بی باک، نمایش "خدای کشتار" و "آوازخوان طاس" بر روی سن می رود و در آن صحنه‌ها و رفتارهای غیر اخلاقی و مذمومی چون خوردن مشروب و نگاه ها و علاقه های همسران زوجهای مختلف نسبت به یکدیگر و استفاده از دیالوگهای جنسی و مبتذل به نمایش گذاشته می شود.


اگر نشریات اصلاح طلبی چون مهرنامه درست همان رسالت معکوس اسلامی سازی علوم انسانی را دنبال می کنند باید نمایش نامه هایی از این جنس را نیز نقطه مقابل دغدغه مندی دلسوزان نظام برای ترویج سبک زندگی اسلامی معرفی کرد.

متاسفانه بدلیل عدم نظارت صحیح و تسامح و تساهل در پیش گرفته شده از سوی برخی مسئولین، میدان برای ترویج سبک زندگی غربی و خوراندن میوه بی بندوباری و فساد فرهنگ غرب بر مردم از سوی برخی اهالی سینما و هنر هموار شده است و کسی در این زمینه پاسخگو نمی باشد.


طهماسب صلح جو منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار بی باک با اشاره به واکنش های صورت گرفته در قبال این نوع آثار به اصطلاح هنری گفت: این واکنش ها نمی تواند مشکلی را حل کند مگر اینکه از سوی مسئولین مربوطه اقدامی صحیح صورت گیرد.

وی افزود: به نظر من هدف برخی مسئولین حل مشکلات فرهنگی جامعه نمی باشد و بیشتر یک بازی سیاسی و جناحی را پیش می برند تا یکدیگر را خراب کنند.


به اعتقاد صلح جو باید طبق قانون بر فرهنگ نظارت شود و کسانی که بعنوان مسئول از طرف مراجع قانونی انتخاب شده اند؛ باید در این موارد پاسخگو باشند زیرا که آنها مجوز می دهند و قبل از اینکه تئاتر اجرا شود؛ دست اندرکارش مجوز نمایشنامه خود را گرفته  است پس دیگران باید پاسخگو باشند.

این منتقد سینما و تلویزیون دلیل صدور مجوز به اینگونه نمایش‌نامه‌ها را بررسی های ضعیف مجریان قانون دانست و افزود: مسؤولان باید جلوی این کارها را بگیرند امثال من تنها می توانند در مورد این مسائل نظر بدهند و کار آنها را نقد کنند و بگویند که این کار از نظر عرفی و اخلاقی ایراد دارد و در این زمینه نقد بنویسند اما برخوردهای لازم در این زمینه باید از سوی مسئولین مربوطه صورت بگیرد.


صلح جو در پایان ضمن انتقاد از مجوز دادن به چنین نمایشنامه هایی راه قانون مداری را بر برخوردهای شخصی مقدم دانست و اظهار داشت:  مشکل فرهنگ را با زور هم نمی توان درست کرد بلکه باید فرهنگ را با کار فرهنگی مناسب درست کنیم و البته لازم است تا یکسری از قوانین نیز در این میان اصلاح شود تا بتوان مشکلی را که وجود دارد با خود قانون حل کرد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها