کد خبر: ۸۷۷۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
مدیرعامل موسسه نشرآوران از ارائه حواله کاغذ به 71 روزنامه سراسری با گذشت 9 روز از اجرای این طرح خبر داد و خرید و فروش این حواله‌ها در بازار سیاه را رد کرد.
محمدرضا احمدی در گفتگو با مهر، با ارائه گزارشی از اجرای طرح دادن حواله‌های 1700 تومانی کاغذ به نشریات گفت: تاکنون که 9 روز از اجرای این طرح گذشته است، 71 روزنامه سراسری حواله کاغذ دریافت کرده‌اند.
 
وی در پاسخ به این سوال که این طرح چه زمانی وارد فاز دوم که ارائه حواله کاغذ به دیگر نشریات از قبیل هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها خواهد شد، افزود: این مسئله از یک سو به میزان تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندان و از سوی دیگر به نوع نیاز نشریات بستگی دارد.
 
مدیرعامل موسسه فرهنگی - مطبوعاتی نشرآوران یادآور شد: حواله‌های کاغذی که ما توزیع می‌کنیم برای نشریاتی قابل استفاده است که از کاغذ کاهی استفاده می‌کنند به خاطر اینکه تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندران، این نوع کاغذ است.
 
 
 
احمدی در عین حال با اشاره به برخی انتقادها در مورد ناکافی بودن این حواله‌ها گفت: در این مورد به نظر من برخی از مسئولان محترم جراید کم لطف هستند؛ این طرح 9 روز است شروع شده و با این حال ما یک لحظه هم ارائه حواله کاغذ را متوقف نکرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر کارخانه چوب و کاغذ مازندران تازه تولید انبوه خود را شروع کرده و مطمئن باشید این طرح به زودی مشکل کاغذ نشریات را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
 
مدیرعامل موسسه فرهنگی - مطبوعاتی نشرآوران همچنین در مورد خرید و فروش این حواله‌ها در بازار سیاه، گفت: چنین مسئله‌ای منطقی نیست و امکان آن هم وجود ندارد. این حواله‌ها برای مصرف کنندگان کاغذ در حوزه مطبوعات طراحی شده و تنها به آنها هم داده خواهد شد و با توجه به وضعیتی که بازار کاغذ گریبانگیر آن بود، حتماً مصرف می‌شود.
 
محمدرضا احمدی گفت: هیچ گزارشی از خرید و فروش این حواله‌ها با قیمت‌هایی متفاوت در بازار به ما ارائه نشده است و همانطور که گفتم منطقی هم برای این مسئله وجود ندارد.
 
مسئولان معاونت مطبوعاتی که در پی صفر شدن تعرفه کاغذ اقدام به اجرای طرح ارائه حواله دریافت کاغذ به نشریات کرده‌اند، امیدوارند این طرح از یک سو روند افزایش قیمت کاغذ را مهار و از سوی دیگر تولید کاغذ تولید داخل را تقویت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها