کد خبر: ۸۸۳۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۰۳ آبان ۱۳۹۱
متأسفانه یکی از معضلاتی که امروزه در عرصه رسانه با آن روبرو هستیم دامن زدن به اختلافات بین مسئولین از سوی برخی رسانه هاست و جای تاسف دارد که برخی رسانه ها این نوع موضوعات را دنبال می کنند که بی شک یک ضرر و فرصت سوزی برای کشور محسوب می شود.
مطبوعات نقششان روشن شد. مطبوعات يعنى مطبوعات سالم؛ نه لزوماً مطبوعاتى كه طرفدار دولت باشند - كه من در تقسيم‌بندى عرض خواهم كرد -. مطبوعاتى كه طريق سلامت بپيمايند و بنا بر عناد و بدجنسى نداشته باشند. اين گونه مطبوعات، در هر رشته‌اى قلم بزنند - سياسى باشند، فرهنگى باشند، اقتصادى باشند، درباره مسائل خارجى حرف بزنند، در خصوص مسائل داخلى حرف بزنند - و هر كارى كه بكنند، به نفع نظام حركت كرده‌اند. چرا؟ چون بر مايه آگاهى مردم مى‌افزايند. موضع مطبوعات در جمهورى اسلامى، اين است. " 

حضرت امام خامنه ای در دیدار با مدیران و مسئولان مطبوعات کشور در تاریخ 75/02/13 

به گزارش سرویس رسانه و سینمای بی باک، با رشد چشمگیر مطبوعات و رسانه ها در سالهای پس از انقلاب و بویژه در سالهای اخیر، اگرچه برکات زیادی شامل حال کشورمان شده و در ایجاد فضای باز سیاسی و آزاد اندیشی موثر بوده است و همچنین تعدادی از مطبوعات رسالت اصلی خود در اطلاع رسانی صحیح و دقیق و پیگیری مطالبات مردم و نظام را در راستای نقشه راه تبین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می کنند اما کم نیستند رسانه هایی که برای جذب مخاطب و کسب شهرت و یا درآمد، دست به هر کاری می زنند که متاسفانه در پاره ای از موارد خواسته یا ناخواسته بعنوان تکمیل کننده پازل دشمنان نظام و انقلاب تبدیل گشته اند.

دکتر باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار " بی باک " پیرامون وضعیت داخلی کشور و نقش رسانه ها در ایجاد همدلی و تعامل بین مسئولین اظهار داشت: متأسفانه یکی از معضلاتی که امروزه در عرصه رسانه با آن روبرو هستیم دامن زدن به اختلافات بین مسئولین از سوی برخی رسانه هاست و جای تاسف دارد که برخی رسانه ها این نوع موضوعات را دنبال می کنند که بی شک یک ضرر و فرصت سوزی برای کشور محسوب می شود. 


لنکرانی افزود: برخی رسانه ها با دامن زدن به اختلافات ممکن است که تعدادی مخاطب هم جذب کنند ولی این رفتارها با اخلاق و منافع ملی منافات دارد.

وی در ادامه گفت: همگان باید تلاش کنیم تا طرح مطالباتمان برای مسائل اصلی کشور باشد نه دامن زدن به مسائل فرعی و خدای نکرده اختلاف افکنی بین سران قوا.

لنکرانی همچنین پیرامون ادعای برخی رسانه ها و منتقدان جبهه پایداری مبنی بر اینکه بیشتر اعضای جبهه پایداری نیروهای شاخص فرهنگی هستند و در زمینه اقتصادی ضعف دارند در حالیکه کشور در شرایط فعلی نیاز مبرم به کارشناسان و مدیران اقتصادی دارد؛ گفت: ما در جبهه پایداری  انقلاب اسلامی کم نداریم افرادی که رشته آنها اقتصادی است. شاید 20 درصد از اعضای شورای مرکزی کسانی هستند که یا رشته آنها این موضوعات بوده و یا مطالعات و تجربیاتشان در زمینه های کلان اقتصادی و مرتبط با این مسائل می باشد.

وی اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی کارگروهایی زیادی را با جدیت دنبال می کند و بعضی کارها را هم در این زمینه انجام داده است که کارگروه اقتصادی از جمله این موارد می باشد. که  اگر لازم باشد در آینده بخشی از خروجی ها را بصورت عمومی اعلام می کنیم.

لنکرانی در ادامه تصریح کرد: بخشی هم در قالب توصیه هایی به مسئولین زیربط بوده است که جبهه پایداری نگران آن بود که بجای اینکه نگاه به حرف کنند نگاه به من قال کنند و تا جایی که توانمان بوده سعی کردیم توصیه هایی بکنیم.

سخنگوی جبهه پایداری در پایان گفت: در مجلس شورای اسلامی و در قالب کمیسیون اصولگرایان هم آن توانی که جبهه داشته بکار گرفته شده است و در آنجا یک گارگروه اقتصادی مشغول بکار است که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر به یک جمع بندی برسیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها