کد خبر: ۸۹۱۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
تصاویر ماهواره‌ای از مجتمع صنایع نظامی خارطوم دو روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به این مجتمع حجم ویرانی‌های ناشی از این حمله را نشان می‌دهد.

فارس به نقل از پایگاه خبری «العربیه»،‌ تصاویر ماهواره‌ای از مجتمع صنایع نظامی یرموک در منطقه‌ای جنگلی در حومه پایتخت سودان دو روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به این مجتمع جزئیات این حمله هوایی را شرح می‌دهد.

بر این اساس در این بمباران موشکی دو ساختمان اصلی تاسیسات نظامی کاملا نابود شده و 21 ساختمان دیگر نیز کاملا آسیب دیده و 40 انبار مهمات با همه مهمات ساخته شده با خاک یکسان شده است.

این تصاویر حجم خرابی‌ تاسیسات نظامی را نشان می‌دهد که حفره‌ای به عمق 6 متر و قطر 16 متر ایجاد کرده است، دقت بمباران تا حدی بوده است که هیچ انباری در تاسیسات یرموک سالم نمانده است.

دولت سودان این کارخانه اسلحه سازی خود را در سال 1996 در منطقه‌ای مسکونی و با فاصله 11 کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی خارطوم بنا کرده است.

بر اساس تصاویری که شبکه ستلایت سینتینال دریافت کرده است در تاسیسات یرموک انبارهای سوخت و نفت برای استفاده در مقاصد نظامی و ذخیره وجود داشته است که از بمباران اسرائیل در امان مانده بود و در غیر این صورت فاجعه‌ای بزرگ به وقع می‌پیوست که بی‌تردید تلفات جانی بالاتری را نیز به بار می‌آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها