کد خبر: ۸۹۶۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۰۹ آبان ۱۳۹۱

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان: کمیته بین المللی دفاع از حقوق درویش و دانشجو، مرکزی وابسته به دراویش گنابادی می باشد، که در تاریخ 91/7/20 ضمن توهین به مرجع عالیقدر شیعه و مقلدین ایشان، بطور متعصبانه ای از رژیم صهیونیستی دفاع نمود. البته این موضع گیری های خاص از سوی دراویش که نشانگر چهره ی شوم و منافقشان می باشد طبعات سنگینی برای این فرقه بر جای گذاشت که قطب این فرقه برای سرپوشی از این ماجرا متحمل طبعات فراوانی گشت.


در پی این اهانت ها و موضع گیری های علنی از سوی سرکردگان دراویش گنابادی موجب گردید، تا خبری تحت عنوان «حمایت متعصبانه دراویش گنابادی از رژیم صهیونیستی»در سایت دیده بان درج گردد تا ماهیت پنهانی این فرقه ی گمراه برهمگان آشکار شود. در این حین، نورعلی تابنده قطب فعلی فرقه گنابادی، موقعیت را که بر علیه سیاست های این فرقه دیده، برای سرپوشانی و جبران فضای آشفته و متزلزل فرقه خود در چند روز اخیر سخنرانی های متعددی را تحت عنواین «تقلید و احترام به مراجع» و «احترام به روحانیت» در بین مریدان و سرسپاران هتاک خود بیان نمود که سخنرانی های وی به شرح ذیل می باشد:

 

متن سخنرانی نورعلی تابنده، صبح پنج شنبه 91/7/27 در خصوص «تقلید و احترام به مراجع» :
در تعهداتی که از اخوان و هم شیره ها در موقع اخذ بیعت گرفته می شود، ابتدا رعایت احکام شرع می باشد.
در احکام شرع عده ای درس خواندند و تحصیل کردند و کاملا در این خصوص وارد هستند و عده ای هم مستشرق و شرق شناس هستند و زحمت کشیدند و مطالعه کردند، شاید مطالعات و علمشان خیلی بیشتر از من باشد، چون من زبان فرانسه و وکالت خواندم و در آن زحمت کشیدم و اگر استعدادمان مساوی باشد، اما آن مرجع علمش بیشتر از من است.


آقای تابنده علم شما از یک عالم ومرجع تقلید پایین تر است یا بالاتر؟ اگر به گفته خودتان پائین تر است ، پس چرا در موضوعی که نه در آن تحصیل نموده اید و نه علم آن را دارید، به راحتی اظهار نظر می کنید؟
پس چرا به راحتی اقدام به تشریع احکام دین می نمایید؟
آیا به نظر شما تشریع احکام اسلامی نیاز به یک شخصی ندارد که سالها در دین زحمت کشیده باشد ... ؟
آیا شما بر این معتقدید که اگر کسی در فضای حوزه هم تحصیل به علم نکرده باشد می تواند به این راحتی که شما کارشناس دین شده اید!! وی هم کارشناس دینی شود؟!


 وی در اضافه توضیحاتی در خصوص مرجعیت و لزوم تقلید در مسائل دینی و شرعی ارائه داد و در پایان اذعان داشت که مراجع به طریق اولاء از احترام بیشتری برخوردارند، زیرا نه تنها از علم و دانش برخوردارند بلکه عده ای مقلد و دنباله روی راه آنان می باشند و ما همه مراجع را به مناسبت اینکه مجاور با آیات قرآن هستند، احترام می کنیم؛ و آنهایی که نه تنها مجاورهستند بلکه عامل به آیات قرآن هستند را بیشتر مورد احترام خود قرار می دهیم. و آن عالمی را که احترام می کنیم به قول مشهور عوامانه – نوکرتیم- (نوکرتیم یعنی مقلیدم).


آقای تابنده!
امیدواریم که منظورتان از احترام به علماء و مراجع، منحصر به افرادی خاصی مانند: آقای صانعی، آقای علی محمد دستغیب، آقای کروبی و آقایان دیگر نباشد.
اگر شما خودتان را مقلد می دانید، پس چرا درون فرقه خود، خطاب به قطب عالم امکان می شوید؟ و به نوعی شما را امام زمان خود (اشاره: اعتقاد صوفیه به امام زمان نوعی) می دانند؟ یعنی بگونه ای شکسته نفسی می فرمائید!؟
آقای تابنده! می دانید که چه گروهی بیشتر از همه به پیکره ی اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده اند؟ آری، منافقین بودند و هستند، همان هایی که در ظاهر با اسلام و در باطن همراه با دشمنان اسلام بودند!
حال شما با مایی یا بر ما؟ امیداوریم که آیات شریفه ذیل شامل حال شما نباشد:
و گروهی از مردم منافق گویند که به خدا و روز قیامت ایمان آوردیم و حال آنکه ایمان نیاورده اند. خواهند تا خدای و اهل ایمان را فریب دهند و حال آنکه فریب ندهند مگر خود را، و این را از سفاهت نمی دانند. دلهای آنها مریض است پس خدا بر مرض (جهل وعناد) ایشان بیفزاید و آنها را عذاب دردناک است بدین سبب که دروغ می گویند، و چون آنها را (منافقان) گویند که در زمین فساد مکنید پاسخ دهند که ما تنها به اصلاح کار کنیم. آگاه باشید که ایشان سخت مفسدند ولی خود نمی دانند و چون به آنها گویند ایمان آورید چنانکه دیگران ایمان آوردند، پاسخ دهند که چگونه مانند بی خردان ایمان بیاوریم، آگاه باشید که ایشان خود سخت بی خردند ولی نمی دانند. چون با اهل ایمان برخورد کنند گویند ما ایمان آورده ایم و چون خلوت با شیطان های خود کنند گویند ما باطنا با شمائیم جز اینکه مومنان را استهزاء می کنیم. خدا به آنها استهزاء کند و آنها را در گمراهی رها کند که (در بیابان جهل و گمراهی) حیران و سرگردان باشند. ایشانند که خریدند گمراهی را به جای راه راست پس تجارت آنها سود نکرد و راه هدایت نیافتند. مَثَل ایشان مَثَل کسی است که آتش بیافروزد، پس تا روشن کند اطراف خود را خدا آن روشنی را ببرد و ایشان را در تاریکی رها کند که (راه حق و طریق سعادت را) هیچ نبینند. آنها کر و گنگ و کورند و از ضلالت خود بر نمی گردند. (سوره بقره، آیات 18-8)
ای رسول! تو از خدا برآنان آمرزش بخواهی به حالشان یکسان است خدا هرگز آنها را نمی بخشد، که همانا قوم نابکار فاسق را (منافقان) خدا هیچ وقت (به راه سعادت) هدایت نخواهد کرد. (سوره منافقون، آیه 6)

متن سخنرانی نورعلی تابنده، صبح پنج شنبه 91/7/29 در خصوص « احترام به روحانیت» :
نورعلی تابنده در ابتدا ازاعمال و رفتار اقطاب پیشین این فرقه در مواجه با روحانیت تعریف نمود، و گفت: با هر روحانی که برخورد می کردند حتی اگر از درجه و رتبه علمی کمی برخوردار بود، ادب و احترام ویژه ای می نمودند.
وقتی قرآنی در مجلسی آورده می شود همه به احترام آن بلند می شوند و این نشانه این است که ما تمام عواطف و احساس و محبتی که داریم به همه سرایت می کند، مسئله ی احترام به روحانیت هم همینطور است.زمانی که شخصی را در لباس روحانیت می بینیم احترام می گذاریم.
وی با تاکیدات فراوان افزود که ما موظفیم به تمام مراجع تقلید حتی آنهایی که از درجه علمی پایئنی برخوردار هستند احترام بگذاریم واین مهم در همه شرایط واجب و ضروری می باشد.


و در آخر از خداوند منان خواستاریم که همه ی افرادی را که به هر دلیلی از مسیر حقه ی الهی دور گشته اند به مسیر بازگردند و افراد بی گناهی که در پی کمال و سعادت به بیغوله رفته اند به آغوش اسلام بازگردند. «آمین»

 
منبع: دبیر گروه فرق و ادیان ساختگی، موسسه راهبردی دیده بان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
سلام.در کلام معصومین علیهم صلوات الله صوفیه کلا رد شده اند وانها را از دشمنان خود ودین خد معرفی کرده اندوحتی مورد لعن هم قرار داده اند ونیز کسانی که مایل ویا شبیه به انها باشند .جهت اطلاع بیشتر میتوانید به کتابهای زیر مراجعه فرمایید: حدیقة الشیعه "مقدس اردبیلی/نقدی جامع بر تصوف"شیخ حر عاملی/تاریخ فلسفه وتصوف"ایة الله نمازی شاهرودی/خیراتیه 2ج"علامه بهبهانی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
وجه اشتراک تمام فرقه ها دروغ نفاق ریا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها