کد خبر: ۹۰۰۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۱۰ آبان ۱۳۹۱

 رجانیوز: بازی با احساسات، تنها رویکرد جریان ضدانقلاب در یکی دو سال اخیر بوده است؛ چرا که شعله‌های فتنه خیلی وقت است خاموش شده و هیچ شوکی هم توانایی روشن کردن مجدد آن را نداشته است. پس چه راهی بهتر از بازی با احساساتِ مردم مهربان و حساس ایران؟ برای کسانی که دروغ بزرگ تقلب را تجویز کردند، اصلا سخت نیست که این بار دست به سناریو‌نویسی یک قصه جذاب و پرکشش درباره مادری فداکار بزنند که توسط ظالمان، زندانی شده و دخترانش هم دائما به یادش اشک می‌ریزند. اما واقعا واقعیت چیست؟

در هفته‌های اخیر، تمرکز رسانه‌های برانداز به سمت «نسرین ستوده» رفته؛ کسی که ظاهرا وکیل است و این رسانه‌ها هم می‌گویند که به جرم وکالت برخی مجرمین سیاسی، محاکمه و زندانی شده است اما از رسانه‌هایی که یک تروریست عضو گروهک کومله را «یک معلم مهربان» جا می‌زنند، اصلا بعید نیست هزاران فعالیت ضدامنیتی نسرین ستوده را نیز پنهان کنند و بر طبل وکیل بودن او بکوبند.
 
 
نسرین ستوده که مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زندانیان است، تاکنون به صورت هدفمند از برخی گروهک‌های تروریستی و عوامل آن‌ها که به بمبگذاری و کشتن بسیاری از افراد بی‌گناه اعتراف داشته‌اند، حمایت کرده است. به عنوان مثال وی پس از اعدام تروریست جنایتکار عضو گروهک اسرائیلی «تندر» مدعی شده بود: «قوه قضائیه اراده کرده بود تا او را قربانی کند.» این حمایت صریح و بی‌شرمانه ستوده از آن تروریست خطرناک در حالی صورت گرفت که از منزل او و همراهش ۸ بمب آماده انفجار و ۱۵۰ کیلوگرم مواد اولیه برای ساخت بمب کشف شد و نامبرده اعتراف کرده بود که طراحی برای انفجار در چند محل زیارتی و چندین حوزه رای‌گیری مهم را در دستورکار خویش داشته است. 
 
وکالت چه پرونده‌هایی را بر عهده می‌گرفت؟ 
 
نسرین ستوده ‌لنگرودی تاکنون پرونده وکالت بسیاری از چهره‌های معاند، ضد‌انقلاب و تروریست را به سبک و شیوه‌ای خاص در نحوه تقبل چنین پرونده‌هایی برعهده داشته است و البته در کارنامه کاری وی همکاری با نشریات زنجیره‌ای مانند روزنامه‌های‌ جامعه، توس و صبح امروز به چشم می‌خورد. او از عناصر فعال در جریان فتنه ۸۸ نیز محسوب می‌شود. 
 
جالب اینکه نگاهی به اسامی و سوابق افرادی که تاکنون ستوده پرونده وکالت آن‌ها را برعهده داشته خود گویای بسیاری از حقایق درباره چرایی حساسیت ‌و مانور کشورهای غربی بر عنصری مانند وی است؛ افرادی مانند شیرین عبادی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند، امید معماریان، پروین اردلان، نوشین احمدی‌خراسانی، خدیجه مقدم، علی‌اکبر خسروشاهی، مریم حسین‌خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، هومن فخار، راحله عسگری‌زاده، نسیم خسروی، ناهید جعفری، سمیه فرید و... از جمله کسانی هستند که ستوده با هماهنگی‌ها و طرح و برنامه ابلاغی مستقیم (از طرف برخی کشورهای اروپایی) وکالت آن‌ها را بر عهده داشته که درباره نحوه پذیرش وکالت چنین چهره‌هایی اسناد و اطلاعات مستند و متقنی در دست است که در آینده به گوشه‌هایی از آن اشاره خواهد شد. 
 
روزنامه «وطن امروز» در این زمینه نوشته است: نسرین ستوده در طول فعالیت خود بار‌ها خارج از حیطه وظایف قانونی، اقدام به مصاحبه با رسانه‌های ضد‌انقلاب و فضاسازی تبلیغاتی و سیاهنمایی از اوضاع کشور و حمایت جدی از تروریست‌های بمبگذار و آدم‌کش و محکوم کردن نظام به خاطر بازداشت آن‌ها کرده که البته هیچ‌یک از این اقدامات، سنخیتی با حرفه وکالت وی نداشته و طبعا در قوانین هیچ کشوری نیز قابل پذیرش نیست. مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات ضدامنیتی ستوده منجر به بازداشت وی در ۱۳ شهریور ۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شد. 
 
نسرین ستوده و قاچاقچیان مواد مخدر
 
از سوی دیگر ستوده درباره زهرا بهرامی نیز که به جرم عضویت در گروهک تروریستی «تندر» و نگهداری مواد مخدر و همکاری با باندهای بین‌المللی مواد مخدر اعدام شد به فضا‌سازی علیه دستگاه قضایی با هدف انحراف جریان پرونده به مسیر مورد نظر خود پرداخت، این در حالی است که بهرامی چندین گذرنامه با اسامی مختلف از ۳ کشور داشت؛ 
پس از اعدام بهرامی و جو‌سازی‌های گسترده، ‌ بالاخره هلند که به دلیل برخورداری بهرامی از تابعیت آن کشور از او حمایت شدید کرده بود، اعتراف کرد که بهرامی به جرم همراه داشتن ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر کوکائین در یکی از فرودگاه‌های هلند بازداشت شده و به زندان منتقل شده بود و در‌‌ همان مقطع فرزند بهرامی به جرم مشابه در یکی از زندان‌های هلند بوده است. 
 
صراحت و جدیت نسرین ستوده در پیگیری مطالبات و طرح‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی در اقدامات معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا آنجا پیش رفت که اخیرا هیلاری کلینتون نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام تبریک به ستوده برای دریافت جایزه ساخاروف، از عدم امکان حضور او در مراسم اهدای جوایز ابراز تاسف کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.
 
 
همچنین اهمیت مهره‌ای مانند ستوده برای طرف‌های اروپایی نیز به حدی است که پس از اعلام اهدای جایزه ساخاروف از طرف پارلمان اروپا به وی، اعضای هیات پارلمانی اروپا نیز اعلام کردند در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به تهران ضمن دیدار با ستوده، دعوتنامه رسمی پارلمان اروپا برای دریافت جایزه ساخاروف را به ‌دست او برسانند که در ‌‌نهایت جمهوری اسلامی ایران هیات اروپایی را به دلیل تعیین پیش‌شرط (دیدار با ستوده) به کشور راه نداد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها