کد خبر: ۹۰۵۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از درخواست کمیسیون متبوعش از وزارت امور خارجه برای ایفای نقش قوی‌تر در حل سیاسی بحران سوربه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و اظهار داشت: بررسی آخرین وضعیت نسل‌کشی و قتل عام مسلمانان میانمار اولین موضوع مورد بحث کمیسیون بود.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن انتقاد شدید از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری مدعی که بارها و بارها علیه کشورها بیانیه صادر می‌کنند ولی در قبال سکوت در مقابل کشتار مسلمانان میانمار، در پی تدارک اعزام هیئت پارلمانی به میانمار است و وزارت خارجه را ملزم به تسریع در تهیه زمینه‌های اعزام کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس بررسی آخرین وضعیت تحولات سوریه را موضوع بعدی مطرح شده در جلسه کمیسیون دانست و تصریح کرد: کمیسیون ضمن محکوم کردن جنایت جنگی اخیر که از طرف معارضین مسلّح سوری اتفاق افتاد، از مجامع بین‌الملل خواست که در مورر خیانت جنگی مذکور اقدام و از کشورهای مداخله‌گر و پشتیبان نیروهای مسلح معارض در سوریه بخواهد که دست از تأمین سلاح و پشتیبانی از گروه‌های مسلح مرتکب جنایت جنگی اخیر بردارند.

«همچنین کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی از دولت وزارت امور خارجه خواست نقش قوی‌تری در حل سیاسی بحران سوریه ایفا کند.»

به گفته وی، کاظم جلالی عضو هیئت پارلمانی شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المجالس در کبک کانادا در این جلسه گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کرد، جلالی گفت که هیئت ایرانی علیرغم کارشکنی‌های کانادا مبنی بر عدم تعهد بین‌المللی‌اش در صدور ویزا، حضور فعالی را در نشست مذکور داشت، او همچنین اعلام کرد که که عدم اجرای تعهد کانادا در صدور ویزا برای هیئت‌های اعزامی مورد اعتراض اغلب کشورهای شرکت‌کننده بود.

نقوی ادامه داد: امیرمحمد حسن‌باقری معاون نیروی انسانی ستاد کل و سردار موسی کمالی مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلّح، آخرین تغییرات نظام وظیفه عمومی را بررسی و گزارش کاملی به کمیسیون ارائه کردند، طبق گزارش ارائه شده، کسری خدمت بسیجیانی که به صورت بسیجی فعال همکاری دارند و کسری خدمت نخبگان و محققان در حوزه‌های امنیتی و دفاعی به قوّت خود باقی است.

وی اضافه کرد: دوره قانونی معافیت سه برادری به پایان رسیده است و در حال حاضر چنین معافیتی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: در این جلسه با حضور اسماعیلی عضو شورای نگهبان، ایرادات وارد شده بر طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بررسی و رفع شد و در نهایت طرح با اصلاحات به تصویب کمیسیون رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها