کد خبر: ۹۰۵۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران در مجلس با اعلام مخالفت با طرح سؤال از رئیس ‌جمهور گفت: ممکن است این اقدام موجب التهاب در بازار ارز و تشدید اختلافات شود.
به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور و مخالفت‌هایی که برخی نمایندگان به آن داشتند، اظهار داشت: اکنون که طرح سؤال از رئیس جمهور اعلام وصول شده، طبیعتا حق نمایندگان است که طرح را به رئیس جمهور ابلاغ کرده و آقای احمدی نژاد نیز موظف است تا ظرف یک ماه  به مجلس شورای اسلامی بیاید و پاسخگو باشند.
 
وی به رئیس‌جمهور توصیه کرد، هنگام حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شان خود و مجلس را رعایت کرده و به حساسیت‌های بازار ارز نیز توجه کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه « اگر به روش معقولی به سوالات نمایندگان پاسخ داده نشود التهابات در بازار ارز تشدید خواهد شد»، تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد دودش به چشم مردم خواهد رفت لذا اگر کسی وفادار به مردم است باید نکات لازم را رعایت کند؛ من چون این مواردی را که اعلام کرده ام از سوی رئیس جمهور امکان ناپذیر می‌دانم.
 
وی با ابراز مخالفت با طرخ سؤال از رئیس‌جمهور به دلیل رعایت مصلحت، سؤال از رئیس‌جمهور را حق نمایندگان دانست.
 
توکلی درباره تلاش برخی نمایندگان مجلس برای آبستراکسیون کردن مجلس، خاطر نشان کرد: آبستراکسیون موجب تشدید التهابات می شود؛ آقای حداد عادل نیز به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مخالف آبستراکسیون است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام کوچک زاده در ترک جلسه علنی مجلس، آنرا اقدامی فردی دانست و گفت: فکر نمی کنم آبستراکسیون تصمیم فراکسیونی باشد.
 
خبرنگاری از توکلی پرسید اگر رئیس جمهور قبول نکند که به مجلس بیاید، نمایندگان چه اقدامی انجام می دهند که نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنم رئیس جمهور چنین رفتاری را داشته باشد. اگر این کار انجام شود به دیگر کارهای غیر قانونی رئیس جمهور اضافه می شود.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباه تشدید اختلافات مجلس و دولت بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب، افزود: طرح سؤال ممکن است به تشدید اختلاف بیانجامد اما آنچه رهبری نسبت به آن هشدار داده‌اند، انجام وظایف قانونی نیست بلکه کشاندن اختلافات به احساسات مردم است؛ ایشان کارهای تحریکی را منع کرده اند نه کارهای تبیینی را و امیدوارم این کار به تحریک منجر نشود.
 
خبرنگاری از توکلی پرسید آیا ممکن است پاسخ رئیس‌جمهور موجب کاهش تورم و قمیت ارز شود، گفت: برعکس این اتفاق رخ ندهد بقیه پیش کش.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها