کد خبر: ۹۱۰۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
گروهی از هنرمندان و تصویر سازان مسلمان در حال راه‌اندازی یک کمپین جهانی گرافیکی کارتونی تحت عنوان «پیامبر صلح» هستند. آن‌ها قصد دارند از این طریق همکاران خود در سراسر جهان و با هر گرایش ومذهبی را به خلق آثاری دعوت کنند که به صلح و دوستی میان تمدن‌ها و جوامع مختلف کمک کنند.

به گزارش رجانیوز، "مایکل اسمیت"، مسئول روابط عمومی سایت خبری کارتونی تونزآنلاین با اعلام این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشت: این سایت در نخستین سالگرد راه اندازی‌اش قصد دارد میزبان بهترین کاریکاتوریست‌های جهان برای برگزاری کمپین مزبور باشد. 

به نوشته این فعال کالیفرنیایی، سایت تونزآنلاین در وهله اول یک سایت هنری-انتقادی است و اهداف مذهبی را دنبال نمی‌کند اما پس از جریان یک طرفه هنری به راه انداخته شده در غرب علیه مقدسات و چهره‌های محبوب مسلمانان می‌خواهد به بهترین هنرمندان مسلمان و حتی غیر مسلمان فرصتی بدهد که از باورهای انسان دوستانه و صلح طلبانه ادیان خود خواه اسلام، خواه مسیحیت، یهودیت یا بودایی دفاع کنند. 

وی معتقد است بخش اصلی حملات هنری به اسلام در ماه‌های اخیر نه توسط روشنفکران و هنر مندان حقیقی غرب بلکه بواسطه جریان‌های وابسته به حاکمیت آمریکا و متحدانش و به قصد معرفی چهره‌ای متخاصم از مسلمانان به ویژه مردم خاورمیانه انجام شده تا اهداف نظامی آنان را در آفریقا و آسیا نزدافکار عمومی آمریکائی‌ها و اروپائی‌ها توجیه نماید. 

کمپین گرافیکی کارتونی Peace Prophet شامل کاریکاتوریست‌های مطبوعاتی معتبری چون کارلوس لطوف از برزیل، بها بوخاری از فلسطین، مازیار بیژنی از ایران و خلدون غرایبه از اردن است و هدف آن‌ها پاسخ دادن به شبهه آفرینی‌ها و اهانت‌های کاریکاتوریست‌های غربی به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) به ویژه آثار شریرانه دانمارکی و فرانسوی است. البته این هنرمندان برای حرکت کاریکاتوری خود قالبی کاملا صلح جویانه را در نظر گرفته‌اند که معرف حقیقت اسلام و اهداف پیام آور بزرگ آن باشد. 

این حرکت قرار است از روز ۱۶نوامبر ۲۰۱۲ مصادف با اول محرم سال ۱۴۳۴ هجری قمری در سطح بین المللی و از طریق سایت Toonsonline.net و چند سایت کاریکاتوری دیگر اعلان جهانی شود؛ چرا که این روز آغاز سال جدید هجری قمری محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها