کد خبر: ۹۱۲۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
دادگاهی در تهران، یک متهم فراری ایرانی را که در انگلیس به سر می‌برد، به اتهام نشر اکاذیب علیه شبکه پرس تی وی به شش ماه حبس محکوم کرده است.

مازیار بهاری که پس از فرستادن تصاویر گزینشی از حمله به یک پایگاه بسیج در سال ۱۳۸۸ شمسی به کانال ۴ انگلیس دستگیر شده بود، پس از آزادی با قرار وثیقه و عزیمت به انگلستان، شبکه پرس تی وی را متهم کرد که با وی تحت فشار مصاحبه کرده بود.

وی طی شکایتی به نهاد رسانه دولت انگلیس «آفکام» باعث شد شبکه پرس تی وی ۱۰۰ هزار پوند جریمه و همچنین از روی پخش انگلستان حذف شود.

شکايت مازيار بهاري، درباره پخش يک کليپ ۱۰ ثانيه‌اي است که در آن وي در مصاحبه ‌با پرس تي‌وي می گوید: «روز دوشنبه ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹، گزارشي درباره حمله به يک پايگاه بسيج براي کانال ۴ انگلیس و نشريه نيوزويک ارسال کردم.» بهاری همین جمله را در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی، امریکایی و کانادایی بازگو کرد.

پرس تی وی اظهارات بهاری مبنی بر انجام این مصاحبه تحت فشار را رد و از وی به دادگاهی در تهران به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت کرد.

دادگاه پس از بررسی موضوع، اظهارات بهاری را برخلاف حقیقت و موجب ورود خسارات مادی و معنوی به شبکه پرس تی وی دانست و بزه‌کاری وی را محرز تشخیص داد.

رای دادگاه علیه بهاری به صورت غیابی صادر شده است، چرا که وی از حضور در جلسه دادرسی به‌رغم ابلاغ وقت آن امتناع کرده و هیچ لایحه و دفاعیه‌ای به دادگاه ارائه نکرده است. وی می‌تواند به این رای اعتراض کند. 

بهاری در حال حاضر تحت حمایت دولت انگلیس در آن کشور به سر می‌برد. اگر وی برای گذراندن محکومیت فوق به ایران باز نگردد، دادگاه از پلیس بین الملل (اینترپل) خواهد خواست نسبت به دستگیری و استرداد ایشان، اقدام کند.

تابناک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها