کد خبر: ۹۱۲۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
در حالی که هنوز رای گیری در بسیاری از نقاط آمریکا آغاز نشده است، کارشناسان نسبت به احتمال تقلب در نتیجه روی آوردن مردم به شیوه رای گیری آنلاین در مناطق آسیب دیده از طوفان هشدار دادند.
راشاتودی نوشت: برای نخستین بار در تاریخ آمریکا مردم این کشور با فاصله ای چند روزه از طوفانی سهمگین و در شرایطی که بسیاری از حوزه های رای گیری تعطیل یا به محلی دیگر منتقل شده اند، پای صندوق های رای می روند. تنها در نیویورک شصت حوزه رای گیری به دلیل خسارات بی سابقه طوفان سندی به محلی دیگر انتقال یافتند. مقامات دولتی از بکارگیری کامیون های نظامی به جای حوزه رای گیری در مناطقی خبر دادند که جریان برق هنوز برقرار نشده است. درنیوجرسی و سایر نواحی که به شدت از طوفان آسیب دیده است، مردم می توانند از طریق اینترنت یا نمابر رای دهند. این تصمیم در آخرین لحظات و به دنبال گزارشی اتخاذ شد که خبر از اسیب دیدگی دویست و پنجاه حوزه رای گیری در این منطقه می داد.
در حالی که این تدابیر با هدف محروم نشدن واجدین شرایط از شرکت در انتخابات صورت می گیرد، متخصصین فضای مجازی نسبت به ناامنی رای گیری آنلاین و احتمال تقلب هشدار می دهند. به ادعای این افراد نقاط ضعف امنیتی موجود در فضای مجازی آمریکا فرصت رهگیری، تغییر و یا پاک کردن رای های ثبت شده را فراهم می کند.
منبع: واحد مرکزی خبری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها