کد خبر: ۹۱۲۹۶
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
شوراي شهر ديروز بيش از نيم ساعت از جلسه علني خود را به گزارش حسابرس مستقل اين شورا درباره ابهامات موجود در گردش مالي اداره كل املاك و مستغلات شهرداري تهران اختصاص داد و خواستار رفع اين ابهامات توسط شهرداري شد.
خالقي حسابرس مستقل در گزارش خود به ده ها مورد قراردادها و بده بستان هاي مبهم با بار مالي چندين هزار ميليارد ريالي اشاره كرد و گفت: اين حسابرسي مربوط به سال مالي منتهي به تاريخ 29/12/88 مي باشد كه هنوز رفع ابهام نشده است.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر در پايان اين گزارش با اشاره به كلان بودن اين ابهامات گفت: موارد اعلام شده بزودي به شهرداري ارسال مي شود و توقع داريم كه پاسخ آن داده شود. وي ابراز اميدواري كرد كه در حسابرسي سال 90 مشكلات مالي در شهرداري به كمتر از اين موارد برسد.
در همين حال حسين محمد پورزرندي معاون مالي و اداري شهرداري تهران كه در اين جلسه حضور داشت به ايسنا گفت: اخبار مربوط به كسري 3هزار ميلياردي بودجه شهرداري صحت ندارد و متمم ارائه شده بودجه براي تحقق افزايش درآمدها و صرف آن در پروژه هاي نيمه تمام شهري است.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درخصوص پروژه هايي كه دچار كمبود رديف اعتباري شدند گفت: پرداخت 100 درصدي هزينه هاي واگن هاي مترو كه قرار بود 50درصد آن توسط دولت پرداخت شود و 100درصد آن توسط شهرداري تامين شد يكي از اين موارد است. شورا مصوب كرده بود كه شهرداري 730 ميليارد به مترو كمك كند كه تا اين لحظه 280 ميليارد از تعهداتش بيشتر كمك كرده است.
تعداد غرفه محصولات ارگانيك در ميادين بايد افزايش يابد
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خواستار افزايش غرفه هاي عرضه كننده ميوه و سبزيجات ارگانيك و كاهش قيمت اين نوع ميوه ها در ميادين شد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس مهدي چمران ديروز در جلسه علني شوراي شهر پس از گزارش مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري درخصوص حسن اجراي مصوبه ساماندهي و ارتقاي كيفيت محصولات قابل عرضه از طريق سازمان ميادين گفت: خلوتي جايگاه هاي عرضه محصولات ارگانيك يكي به خاطر گراني آن است و ديگري نشان از اين است كه مردم هنوز به اين محصولات به عنوان كالاي لوكس نگاه مي كنند نه به عنوان محصول سالم.
وي تاكيد كرد: اگر تعداد غرفه هاي مربوط به اين كالاها در ميادين افزايش يابد و كار فرهنگي هم در كنار آن صورت گيرد بزودي شاهد كاهش قيمت و افزايش استقبال مردم از ميوه و تره بار ارگانيك خواهيم بود. در همين رابطه معصومه آباد و پروين احمدي نژاد از گراني 2 تا 5/2 برابري محصولات ارگانيك در ميادين شهرداري انتقاد كردند و به مديركل سازمان ميادين در مورد ورود گوشت استراليايي بدون پوشش به تهران سوال كردند.
معصومه آباد تاكيد كرد، در حالي كه گوشت گرم را نمي توان بيش از 72 ساعت بدون پوشش نگه داشت مردم چگونه مي توانند به اينگونه واردات مواد پروتئيني اعتماد كنند.پروين احمدي نژاد هم با اشاره به عرضه مرغ فله اي در برخي از ميادين تصريح كرد: اسامي مياديني را كه در اين رابطه تخلف مي كنند براي بررسي ارائه خواهم كرد.به گزارش خبرنگار ما حسين صفايي مديرعامل ميادين ميوه و تره بار شهرداري نيز در پاسخ به سوالات و تذكرات اعضاي شوراي شهر گراني پنجاه درصدي مرغ هاي فاقد آنتي بيوتيك از مرغ معمولي امري طبيعي است اما اين رقم هيچگاه بيشتر از اين مقدار نرسيده است بنابراين موارد اعلام شود تا رسيدگي كنيم.
وي تاكيد كرد: قيمت محصولات ارگانيك 30 تا 40 درصد بيشتر از ساير محصولات است و خوشبختانه نظرسنجي ها نشان مي دهد كه مشتريان تهراني حاضرند بيش از اين ميزان هم براي مصرف محصولات سالم بپردازند. صفايي درباره ورود گوشت گرم بدون پوشش استراليايي هم گفت: تا هنگامي كه اين گوشت به شركت هاي بسته بندي ميادين تره بار نرسد ما مسئوليتي دراين باره نداريم اما با وجود اين كه اطلاع دارم استراليايي ها استانداردهاي لازم را رعايت مي كنند، سازمان دامپزشكي هم كنترل هاي لازم را انجام مي دهد.
صفايي درخصوص افزايش غرفه هاي عرضه كننده محصولات ارگانيك در ميادين هم گفت: در حال حاضر 35 غرفه در ميادين موجود است كه تا 15آذر اين تعداد به 75 غرفه مي رسد و تا پايان سال نيز ما شاهد فعاليت 100 غرفه خواهيم بود.
اعتراض فرمانداري وارد نيست
بنابراين گزارش در جلسه ديروز همچنين نامه اعتراض فرمانداري به مصوبه ممنوعيت احداث ابنيه در عرصه بوستان ها و فضاهاي سبز شهر تهران مطرح و پس از بررسي هاي لازم اعضاي شوراي شهر به اتفاق آرا اين اعتراض را وارد ندانستند. دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر دراين باره گفت: در متن ماده واحده شوراي شهر با احداث هرگونه ابنيه به غير از نمازخانه، سرويس بهداشتي و كتابخانه و پست هاي برق ممنوع است و در عين حال با هرگونه احداث ابنيه در بوستان ها و فضاي سبز بيش از 30 هزارمترمربع با تاييد كميسيون فني مستقر در سازمان پارك ها و براساس ضوابط طرح جامع و تفصيلي موافقت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها