کد خبر: ۹۱۹۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار پرهیز سیاسیون از گمانه‌زنی در مورد تصمیمات و رفتارهای مقام معظم رهبری شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در حاشیه شرکت در کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: اصل سؤال از رئیس جمهور حق مسلم نمایندگان و مجلس است اما ملاحظاتی مانند انگیزه سؤال‌کنندگان و خط و خطوط سیاسی آنها در جنب این موضوع مطرح است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه اگر جریان مخالف دولت با گرایشات خاص بخواهد سؤال از رئیس جمهور را انجام دهد طبیعی است که خروجی آن تضعیف دولت در شرایط فعلی باشد، افزود: حتی شاید موضوع سؤالات ربط مستقیمی به شرایط فعلی اقتصادی نداشته باشد که در این صورت نه تنها این اقدام گره‌ای را باز نمی‌کند بلکه موجب بی‌انگیزه کردن و آسیب به دولت می‌شود که در این شرایط مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

* از محتوای سؤالات، کلیدی بودن آنها استنباط نمی‌شود

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر ضرورت انتخاب سؤال از میان سؤالات کلیدی مهم برای حل معضلات فعلی مردم گفت: از محتوای سؤالات چنین چیزی استنباط نمی‌شود.

ذوالنور تأکید کرد: افرادی نیز که سؤال را طرح می‌کنند نیز باید جریاناتی باشند که به طور صرف تابلودار مخالفت با دولت نبوده و تنها با انگیزه کمک، مساعدت و هدایت دولت برای رفع ابهامات سؤال‌شان را بپرسند تا پس از طرح سؤال و روشن شدن راهکار جایی که دولت باید عملکرد خود را اصلاح کند این کار را انجام دهد و جایی که آنها (نمایندگان سؤال‌کننده) موظف می‌شوند دولت را کمک به اصلاح شرایط کنند این اقدام را صورت دهند که در حال حاضر چنین وضعیتی نیست. 

* هیئت ‌رئیسه رفتاری دوگانه، جانبدارانه و خرق عادت‌گونه داشت

وی موضع هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را در طرح سؤال از رئیس جمهور موضعی دوگانه خواند و گفت: روال بر این بود که نامه درخواست نمایندگان برای سؤال از رئیس جمهور در آخر جلسه اعلام وصول می‌شد تا پس از رایزنی‌ها، تصمیم‌گیری نهایی نمایندگان و اضافه یا کم شدن امضاها خروجی خالص تحویل هیئت رئیسه شود اما با خرق عادتی که در این دوره اتفاق افتاد نامه به صورت فوری ابتدای جلسه اعلام وصول شد تا هیچ‌گونه تغییری در آن امکانپذیر نباشد.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور بیان داشت: نباید هیئت رئیسه جانبدارانه در این مورد برخورد می‌کرد حواشی که در این زمینه می‌بینیم احساس می‌شود این سؤال امری طبیعی نبوده و خروجی آن نیز مورد رضایت مردم و کمک به بهبود وضعیت فعلی آنان نمی‌کند.

* سیاسیون از گمانه‌زنی در مورد رفتارهای رهبری اجتناب کنند

ذوالنور با تأکید بر اینکه سیاسیون از گمانه‌زنی در مورد رفتارهای رهبری اجتناب کنند، تصریح کرد: ما نباید به خود اجازه دهیم در مورد تصمیمات و رفتارهای رهبری پیش‌بینی و گمانه‌زنی انجام دهیم چراکه نظر و تصمیم معظم‌له به طور کامل مستقل و بدون تأثیر از خوشایند، حدس و نظر مثبت و منفی دیگران است.  

* مجلسی‌ها از تنش‌زایی بپرهیزند/رئیس جمهور خویشتندارانه پاسخ دهد

وی در مورد عواقب و نتایج سؤال از رئیس جمهور در صورت طرح در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر این اقدام عملی شده و رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سؤال نمایندگان حاضر شود نتایج آن بستگی به عملکرد دو طرف دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ابتدا به بیان وظیفه‌ نمایندگان ملت در زمینه سؤال از رئیس جمهور پرداخت و گفت: مجلسی‌ها باید سؤال خود را بدون حب و بغض، در فضایی آرام، دوستانه، برادرانه و تنها به قصد حل مشکل مردم بپرسند و هدف در این میان مچ‌گیری، گروکشی، ایجاد تنش و تحریک طرف مقابل برای دادن پاسخی غیرمناسب نباشد.

ذوالنور خاطرنشان کرد: در سوی مقابل نیز رئیس جمهور باید سعه صدر به سؤالات پاسخ دهد و حتی اگر از فضای طرح سؤال ناراحت بوده و از سؤال‌کنندگان جفایی هم دید زیبنده نیست آن را با جفا پاسخ دهد بلکه باید خود تسکین دهنده و تلطیف‌کننده فضا نیز باشد و با خویشتنداری و ادبیات معقولی صحبت کند.  

* مسئولان زمینه‌های حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری پرداخت و گفت: مسئولان در سطوح مختلف رسالتشان مشخص است چنانکه مجریان و برگزارکنندگان انتخابات باید زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را برای خلق انتخاباتی رضایت‌بخش، مطلوب، بانشاط و با حضور اقشار سلایق مختلف فراهم کنند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهیا کردن زمینه‌ حضور حداکثری مردم هزینه‌ها و لوازمی دارد گفت: یکی از این ضرورت‌ها رضایت‌مندی مردم از فضا است به این معنا که فضا نباید متشنج شود و برخورد سیاسی را تا حد امکان محدود کرد و همچنین فضای خدمت‌رسانی را گسترش داد.

وی متذکر شد: هر چه مردم احساس کنند مسئولان در حرکت در مسیر رهبری راسخ‌تر بوده و ارزش‌ها را بیشتر پاسداری کرده و در خدمت به مردم کوشاتر هستند انگیزه و رغبت آنان برای تعیین سرنوشت خود بیشتر می‌شود.

* انتخابات ریاست جمهوری بهترین بستر دشمن برای براندازی نرم است

ذوالنور در ادامه با یادآوری چگونگی سقوط سالوادور آلانده و روی کار آمدن آگوستو پینوشه عنوان کرد: از آن زمان نظام‌های فراوانی از طریق براندازی خاموش، تهدید نرم و انقلاب‌‌های رنگین ساقط شده‌اند.

وی بهترین بستر برای پیاده‌سازی براندازی نرم را انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: در انتخابات پارلمانی و مجلس چنین ظرفیتی وجود ندارد چراکه مسائل شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و تنها در انتخابات ریاست جمهوری است که می‌توان کشور را به دو رنگ تقسیم کرد و با تزریق القائات تحریک‌‌ کننده، زمینه‌های ایجاد بحران، ناامنی و آشوب را فراهم آورد.

* مردم در تبعیت از رهبری از برخی خواص پیشی گرفته‌اند/فرد اصلح کاندیدای بی‌‌نقص نیست

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در خصوص نقش مردم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بیان کرد: مردم در طول انقلاب جلوتر از مسئولان بوده‌اند و در تبعیت از رهبری حتی برخی خواص را نیز جا گذاشته‌اند و به مرور فاصله خود را با ولایت کمتر کرده‌اند.

ذوالنور افزود: مردم باید مثل گذشته با حضور خود در این آزمون، شناسایی جریان‌های مختلف و انتخاب فرد اصلح پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمن بدهند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب فرد اصلح به معنای بی‌عیب و نقص بودن فرد مورد نظر نیست، یادآور شد: فرد اصلح در انتخابات یعنی کاندیدایی که نسبت به سایر کاندیداها به ارزش‌ها و آرمان‌های ما نزدیک‌تر باشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها