کد خبر: ۹۲۶۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
نائب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید یک بسته حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کرد و در کنار آن شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت معقول نرخ بلیت‌‌ها مشکلات خود را حل می‌کردند.

محمدرضا رضایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش نرخ بلیت‌های هواپیما، اظهار داشت: با توجه به اینکه 80 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی بوسیله ارز صورت می‌گیرد، بنابراین دور از انتظار نبود که قیمت بلیت‌های هواپیما افزایش یابد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با شرکت‌های هواپیمایی کشور قبل از افزایش نرخ بلیت‌ها داشتیم، ما از آنان خواستیم که بلیت‌هایشان را تا سقف 30 و 35 درصد افزایش دهند، نه اینکه یکباره 70 درصد افزایش قیمت داشته باشند، بنابراین این افزایش قیمت نه مورد تأیید ما است و نه ما هماهنگی شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اگر شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های خود را افزایش نمی‌دادند، پروازهای خود را تعطیل می‌کردند، گفت: دولت باید یک بسته حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کرد و در کنار آن شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت معقول نرخ بلیت‌‌ها مشکلات خود را حل می‌کردند اما دولت حمایت نکرد نرخ بلیت‌ها افزایش یافت.

رضایی اضافه کرد: مسئولان راه و شهرسازی را در جلسات آتی کمیسیون عمران برای پاسخگویی به این عملکرد شرکت‌های هواپیمایی به مجلس دعوت می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت‌های بلیت اتوبوس و قطار نیز افزایش چند درصدی داشته است، گفت: وقتی قیمت مسکن و اجاره تا این حد بالا می‌رود و یا اینکه هر روز قیمت اقلام خوراکی سیر صعودی دارد، دور از انتظار نیست که قیمت شرکت‌های مسافربری نیز افزایش یابد؛ باید مشکل را ریشه‌ای حل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها