کد خبر: ۹۲۷۹۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۱

نماینده تهران با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خائن بودن کسانی که اختلاف را به جامعه بکشانند گفت: سخنان صریح و هشدار آمیز رهبری به سران قوا و مسئولان برای این بود که بازدارنده باشد و اگر کسی مباحث اختلافی را به جامعه کشاند هزینه سنگینی بپردازد.

به گزارش رجانيوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی در مراسم یادواره لاله‌های حسینی (ع) که به مناسبت ششمین سالگرد عروج "حاج اسماعیل محبتی" علمدار هیئات مذهبی خمین و با حضور جمع كثيري از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم متدین در زادگاه امام خمینی (ره)  برگزار شد، تصريح كرد:بعضی‌ها آن وقت که باید علیه فتنه فریاد می‌زدند، سکوت کردند و برعکس اکنون که باید سکوت کنند تا آرامش جامعه حفظ شود، ماجراهای جنجالی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم تهران در این مراسم  با اشاره به آیه "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون” و طرح این سوال که معنای "زنده بودن شهدا چیست؟”، گفت: اگر منظور از زنده بودن شهدا این است که آنها در برزخ هستند، که سایر اموات هم در برزخ قرار دارند و اگر منظور آن است که شهدا از خداوند رزق می‌گیرند که مابقی اموات هم از خداوند رزق می‌گیرند، بنابراین یکی از برداشت های از زنده بودن شهدا در این آیه، تاثیرگذاری آنها در این دنیا است که سایر اموات چنین مزیتی ندارند و ائمه علیهم السلام چون در راس شهدا هستند بیشترین تاثیر را در دنیا دارند.

رسایی افزود: حقیقت زنده بودن شهدا به مفهوم اثرگذاری آنها در دنیا را هیچ کس نفهمیده باشد، ملت ایران به خوبی فهمیده است. شهدا به مدد ما می‌آیند و اگر شهدا نبودند این انقلاب اسلامی هم نبود.

کربلا رفتن همیشه خون نمی‌خواهد، برخی اوقات خون دل می‌خواهد

مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی همچنین با اشاره به شعار این برنامه که "کربلا رفتن خون می‌خواهد”، با بيان اينكه کربلا رفتن همیشه خون نمی‌خواهد، برخی اوقات خون دل می‌خواهد، گفت: اگر کربلا رفتن مستلزم جنگ نظامی باشد، خون می‌خواهد اما اگر جنگ فرهنگی همچون شرایط فعلی ما باشد، خون دل می‌خواهد، بر همین مبنا، شهادت هم همیشه آن نیست که قطره خون بچکد، البته حضور در میدان جنگ نظامی که احتمال کشته شدن و شهادت بیشتر است اجر و ثوابی دارد که هیچ اقدام جهادی دیگر ندارد.

رسایی مفهوم آیه قرآنی لاَ يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىَ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ (217/بقره)  را جنگ دائمی و بی‌پایان دشمنان اسلام با مسلمانان خواند و گفت: این آیه میگوید که دشمنان با شما همیشه در جنگند ولی حالا که صدای توپ و تانک نمیآید چطور قرآن می گوید همیشه در جنگ هستید، پس ‌این آیه دلیلی قرآنی بر این است که جنگ همیشه جنگ نظامی نیست و این آیه سند قطعی وجود جنگ فرهنگی و جنگ نرم است.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: این آیه همچنین نشان می‌دهد که شهادت هم همیشه این نیست که خونت ریخته شود، بلکه هر لحظه‌ای از عمر که در راه اسلام می‌گذرد و البته فی سبیل الله است، شهادت محسوب می‌شود.

وی با يادآوري شرایط حاضر کشور اظهار داشت: اگر هر کس از این که می‌بیند حرف رهبری روی زمین است، خون دل بخورد، شهید است.

اختلافات زمينه فتنه انگيزي براي دشمن است

نماینده تهران افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان با صراحت به نامه‌نگاری‌های سران قوا متمرکز شدند و خیلی روشن و شفاف فرمودند که از این پس هر کس تا روز انتخابات، اختلافات را به جامعه بکشاند، قطعا خائن به کشور است، منظور رهبری این بود که دشمن تا روز انتخابات زمینه فتنه‌انگیزی می‌خواهد و آن زمینه همین اختلافات مسئولان است والا قطعا بعد از انتخابات هم اختلاف بین مسئولان مناسب نیست.

رسایی به تفاوت برنامه فعلی دشمن نسبت به انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری پرداخت و گفت:‌ در سال 88 بستر برنامه‌های دشمن، هیجانات پس از انتخابات بود اما این دوره برنامه دشمن به قبل از انتخابات متمرکز شده و آن هم با استفاده از اختلافات مسئولان و سران قوا است.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی از بی‌توجهی عده‌ای به این سخنان صریح رهبر انقلاب درباره عدم ایجاد اختلاف انتقاد کرد و گفت: می‌بینید که رهبری به این صراحت شاخص را تعیین کردند ولی در عرض چند روز موضوعی که زمینه کشمکش سیاسی بالایی دارد در مجلس، علم می‌شود و عده‌ای طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند در حالی که اهداف این جریان حل مشکل معیشت مردم نیست بلکه این اقدامات زمینه طرحی است که برای چند ماه آینده در سر دارند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: وقتی تعارض اقدام آنان با فرامین صریح رهبری را گوشزد می‌کنیم می‌گویند اینقدر از رهبری خرج نکنید و بعد همین افراد خودشان از رهبری خرج می کنند که رهبری اگر نظری داشت به ما می‌گفت.

رسایی با بيان اينكه اگر قرار است ما به این سخنان رهبر انقلاب توجه نکنیم باید پرسید که آیا رهبر انقلاب این بیانات را برای غیر ما بیان کرده اند، گفت: این عده همین طور مدعی می‌شوند که نمی‌خواهیم مجلس شعبه‌ای از بیت رهبری شود که واقعا سخن این عده، هم توهین به معتقدین ولایت است و هم توهین به ولایت.

وي افزود: بعد از ماجرای کودتای فتنه سال 88 که رهبری فرمودند هر کس که تریبون دارد باید موضع بگیرد تا افراد متوهم توهمشان بیشتر نشود و آگاه شود، بعضی از همین آقایان سکوت کردند یا اگر حرف زدند هم دوپهلو موضع گرفتند اما اکنون که رهبری می‌گوید آرامش جامعه را حفظ کنید، جنجال به پا می‌کنند و با اظهارنظراتی مبنی بر اینکه دولت مقصر 80 درصد مشکلات کشور است، موجب واکنش بدتر رئیس دولت می‌شوند.

ساكتان فتنه حالا كه بايد سکوت کنند، فرياد مي‌زنند

رسایی با اشاره به سخن شهید رجایی که "حزب‌اللهی همیشه نباید فریاد بزند و بعضی اوقات باید سکوت کند”، گفت: بعضی‌ها آن وقت که باید علیه فتنه فریاد می‌زدند، سکوت کردند و برعکس اکنون که باید سکوت کنند تا آرامش جامعه حفظ شود، ماجراهای جنجالی ایجاد می‌کنند.

وی به ماجرای مشابهی در دوره امام (ره) اشاره کرد و گفت:‌ در زمان جنگ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که رئیس‌جمهور کشور بودند به دلایلی نمی‌خواستند که موسوی نخست‌وزیر بماند اما امام بنابر مصالحی به‌ویژه شرایط جنگ دستور دادند موسوی نخست‌وزیر بماند و آیت الله خامنه‌ای هم بر طبق امر ولی، موسوی را به عنوان نخست‌وزیر به مجلس معرفی کرد اما در مجلس متاسفانه 99 نفر به موسوی رای مثبت ندادند و گفتند كه این اختیار ما است، در حالی که امر ولی فقیه را می‌دانستند، حتی یکی از آن نمایندگان آن دوره که الان مرحوم شده گفته بود به امام (ره) بگویید اگر قرار است حرف نزنیم برای ما پوزبند بفرستند!

رسایی شرایط فعلی مجلس را نیز مشابه آن دوران دانست و افزود: اکنون هم عده‌ای چون علی مطهری می‌گویند مجلس نباید شعبه از بیترهبری باشد و بی بی سی هم همین جمله او را تیتر خود می کند و این در حالی است که اگر واقعا ما به مبانی دینی و شیعی اعتقاد داریم باید تابع احکام حکومتی باشیم و اگر به قانون اساسی هم اعتقاد داریم باید برای تحقق اوامر رهبری تلاش کنیم و اگر دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور هستیم، نباید کشمکش سیاسی درست کنیم چراکه مشخص است هرگونه کشمکش جدید موجب افزایش تلاطم در بازار اقتصادی می‌شود، آن هم در شرایطی که چند هفته‌ای است این بازار کمی آرام شده است.

تعامل بين قوا و اركان نظام راهكار حل مشكلات اقتصادي

عضو كميسيون اصل نود مجلس راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور در اوضاع جنگ اقتصادی علیه کشورمان را تعامل بین قوا و ارکان نظام دانست و گفت: کمیته‌هایی که در ماه‌های اخیر بین مجلس و دولت تشکیل شد  تصمیمات مفیدی اتخاذ کرده که رفع التهابات شدید بازار ارز، ناشی از تصمیمات همین کمیته‌ها بوده است.

رسایی با انتقاد از پرخاش‌های علنی سران قوا گفت: اکنون ما در یک پیچ تاریخی هستیم چرا که خیزش بیداری اسلامی در منطقه، تحول بسیار بزرگی است که متاسفانه دعواهای داخلی ما موجب غفلت از این موقعیت بی‌سابقه خواهد شد و البته نباید بگذاریم شرایطی چون جنگ اُحُد تکرار شود.

وی افزود: روزی 99 نماینده مجلس برخلاف نظر امام (ره) رای دادند و امروز عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که گویا آقا باید هر لحظه به آنها بگوید این کار را نکن یا بکن. این در حالی است که فرامین رهبری، کامل و صریح و غیرمبهم است و اساسا احکام حکومتی مربوط به جایی است که موانع قانونی وجود دارد.

نماینده تهران با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خائن بودن کسانی که اختلاف را به جامعه بکشانند گفت: سخنان صریح و هشدار آمیز رهبری به سران قوا و مسئولان برای این بود که بازدارنده باشد و اگر کسی مباحث اختلافی را به جامعه کشاند هزینه سنگینی بپردازد.

رسایی وظیفه مومنان و مردم ولایی در این شرایط را مشارکت در جنگ نرم دانست و افزود: البته بدانید که جنگ نرم، زود نتیجه نمی‌دهد باید خیلی خون دل خورد و وظیفه هر قشر آن است که دردمند باشد، نه کارمند.

جنگ نظامي بصر مي‌خواهد و جنگ نرم بصيرت

وي با بيان اينكه در جنگ نظامی، بصر لازم است و در جنگ نرم، بصیرت، تصريح كرد: در جنگ نظامی در فضای غبارآلوده باید از روشنی و جهت ستاره‌ها راه را شناخت و در جنگ نرم ستاره راهنمای ما ولی فقیه است که فرامین اخیر ایشان کاملا شفاف است و راه را روشن ساخته است.

در این مراسم پدرشهید احمدی روشن هم با اشاره به ویژگیهای فرزندش نکاتی را در باره شهدا و لزوم پیروی از راه آنها بیان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها