کد خبر: ۹۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
  «نجاح محمد علی» سردبیر ارشد شبکه العربیه که در سال های اخیر، مسوولیت سمپاشی علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه دفاع از فتنه گران سال 88 و تروریست ها ـ مانند ریگی ـ را با اهدافی خاص به عهده داشته، پس از انتشار خبر «ناکامی فتنه «العربیه» علیه مختار ثقفی در مصر و لبنان» در «تابناک» و همچنین درج خبر پخش چهارمین قسمت از دوبله سریال مختار توسط شبکه بین المللی فیلم و سریال عربی، با سیل اعتراضات بینندگان شیعه و سنی این سریال در فیس بوک مواجه شد.

به گزارش «تابناک»، وي كه پیش از این، گزارش جعلی تحریم مختارنامه را منتشر کرده بود اعتراف کرد تا زمان انتشار گزارش، این سریال را اصلا ندیده است و در مقابل سیل اعتراضات کاربران فیس بوک پس از تناقض گویی های متعدد، عقب نشینی کرد و مجبور به عذرخواهی شد.

بنابر این گزارش، سردبیر ارشد العربیه همچنین در واکنش به برخی دیگر از انتقادات، اگر چه حاضر نشد دریاره سکوت دایمی العربیه نسبت به نقض شدید حقوق بشر و به خصوص مشکلات زنان و خدمتکاران و حتی شکنجه کردن و کشتن آنها در عربستان سخنی بگوید، اما اعتراف کرد حقانیت مختار را قبول دارد.

وی در گزارش های خود مدعی شده بود این سریال آکنده از توهین به اصحاب پیامبر اکرم (ص) و رموز اهل سنت می باشد ولی با قرار گرفتن پنج قسمت از نسخه عربی سریال مختار در سایت http://shahed.ifilmtv.ir/component/k2/item/58 مشخص شد که این گزارش جعلی بوده و تنها با هدف ایجاد فتنه بین امت اسلامی تهیه و منتشر شده است.

از سویی، نجاح همچنین مجبور شد در یک عقب نشینی آشکار دیگر، اتهام های خود را به رسانه های مستقل پس گرفته و آنها را یک اشتباه «لفظی» قلمداد کند.

گفتنی است چنانکه در خبرهای پیشین «تابناک» آمده بود، شبکه «العربیه» و گروه های تندروی وهابی از ماه پیش سرمایه گذاری های هنگفتی را برای تحریک احساسات اندیشمندان جهان اسلام، به ویژه در مصر، لبنان، سوریه، عراق و اردن علیه سریال مختارنامه کرده اند تا از این طریق، موج عظیمی را برای ایجاد اختلافات مذهبی در کشورهای نامبرده پدید آورند، ولی پخش نسخه عربی مختارنامه در شبکه بین المللی «آی فیلم» ـ  www.ifilmtv.ir ـ در کشورهای عربی مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته و ده ها هزار نسخه از «دی وی دی» های این سریال در عربستان و عراق توسط مردم تکثیر و توزیع شده است.



متن مربوط به این پست در صفحه فیس بوک نجاح محمد علی به شرح زیر است:

Najah Mohammed Ali لا حاجة للتعليق ... طبعا أنا من كتب التقرير وكنت حينها في بار...يس.الموضوع ليس حول المسلسل فأنا شخصيا مع المختار وما فعل ولم أشاهل المسلسل لأحكم، أنا معجب جدا بشخصية المختار الثقفي
Najah Mohammed Ali أسحب كلامي كانت زلة لسان أستغفر الله منها
Najah Mohammed Ali انما يتقبل الله من المتقين
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها