کد خبر: ۹۳۱۴۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
يك روزنامه آمريكايي با انتقاد از موافقان حمله نظامي به ايران اذعان كرد كه عملي شدن اين تهديد منافع آمريكا را در سراسر جهان به خطر مي اندازد.
روزنامه نيويورك تايمز با انتشار يادداشتي به قلم «راجر كوهن» ستون نويس با سابقه خود، بر ضرورت برقراري مذاكرات ميان آمريكا و ايران تاكيد كرده و نوشته است كه مردم آمريكا در انتخابات اخير، به صلح راي دادند.
كوهن در ابتداي اين يادداشت آورده است: «ميت رامني» (نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري) در آخرين مناظره انتخاباتي بيش از 10 بار از واژه «صلح» و «صلح آميز» استفاده كرد، گويي كه روح «جان لنون» يا «ماهاتما گاندي» در او دميده شده بود. اما مردم آمريكا فريب نخوردند. آنها در انتخاب مجدد باراك اوباما به صلح راي دادند و با به راه انداختن جنگي ديگر در كمي بيش از 10 سال در يك كشور اسلامي ديگر، مخالفت كردند.
در ادامه اين مطلب آمده است: آمريكايي ها از جنگ هاي تريليون دلاري خسته شده اند. نظرسنجي اخيري كه شوراي امور خارجي شيكاگو انجام داده، 67 درصد آمريكايي ها بر اين عقيده بوده اند كه جنگ عراق ارزش نداشته و 69درصد نيز گفته اند كه آمريكا از زمان پيش از حمله به افغانستان در برابر تروريست امن تر نشده و 71درصد هم اعلام كرده اند كه تجربه عراق بايد به آمريكا بياموزد كه از اين به بعد در استفاده از نيروي نظامي، محتاط تر باشد.
براساس اين گزارش، رامني را جنگ طلباني چون «جان بولتون» نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل احاطه كرده بودند، و مديون ميلياردرهايي چون «شلدون آدلسون» بود و به علاوه فردي مثل «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل او را تحريك مي كردند، و به همين جهت روي كار آمدن او خطري واقعي بود و اين احتمال وجود داشت كه آمريكا را به جنگ با ايران بكشاند. در اين صورت، قطعا هرگونه راهكار ديپلماتيك براي حل بحران پرونده هسته اي ايران تا مدت ها به تعويق مي افتاد.
كوهن در ادامه با اشاره به اينكه اسرائيل در برابر برنامه هسته اي ايران و ادامه غني سازي اورانيوم ناشكيباست، نوشته است كه اوباما قول داده است كه به هر ترتيب از دست يابي ايران به تسليحات هسته اي جلوگيري كند و همين امر موجب شده تا احتمال درگيري نظامي همچنان وجود داشته باشد.
وي در ادامه نوشته است: جنگ با ايران تبعات مخربي هم خواهد داشت؛ هم براي خاورميانه در حال انتقال، هم براي منافع آمريكا در افغانستان تا مصر و همين طور براي اقتصاد جهان.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها