کد خبر: ۹۳۵۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۵ آبان ۱۳۹۱
حضرت آیت الله نوری همدانی با حضور در آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) مضجع مطهر و نورانی ایشان را غبارروبی کردند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از ستاد خبری سفر معظم له، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل(ع) با جمعی از خدام و کارگزاران حرم حضرت عباس(ع) به محل استقرار حضرت آیت الله نوری همدانی حاضر شدند و شخصا از معظم له دعوت کردند تا جهت غبارروبی مضجع شریف حضرت اباالفضل العباس(ع) رهسپار کربلا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی و هیئت همراه با حضور در شهر کربلا با استقبال روحانیون، مردم و کارگزاران حرم حضرت اباالفضل(ع) قرار گرفتند و پس از آن، به دست ایشان قفل درب ضریح مطهر حضرت عباس(ع) گشوده شد و ایشان برای غبار روبی وارد ضریح شدند.

ایشان پس از ورود به ضریح، ضمن اقامه نماز و مشارکت در غبارروبی ابراز داشتند: حضرت عباس(ع) جایگاه رفیعی از علم، ادب، شجاعت، ایثار، بصیرت و از خود گذشتگی دارند که همه اینها برای ما درس است.

این مرجع تقلید اذعان داشتند: حضرت ابالفضل(ع) فداکاری های بسیاری انجام دادند و جان خود را در راه اسلام و امام حسین(ع) گذاشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارادت مردم ایران به حضرت اباالفضل(ع) افزودند: در دوران دفاع مقدس چه بسیار افرادی بودند که از ایشان تاسی گرفته و فاتح الفتوح شدند و امروز نیز چه بسیار جوانانی که در ماه محرم شور حسینی به پا می دارند.

در پایان این مراسم معنوی پرچم سرخ گنبد حرم حضرت ابالفضل(ع) به حضرت آیت الله نوری همدانی اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها