کد خبر: ۹۴۴۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
وزیر نفت با اشاره به افزایش روز به روز صادرات نفت ایران نسبت به روزهای اول تحریم،گفت: با تشکیل صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات داخلی صنعت نفت مشکلات مالی آنها برطرف می شود.

به گزراش 598 ، رستم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی گفت: هرچه به روزهای سرد نزدیک می شویم، قطعا تقاضا برای نفت افزایش می یابد که این امر می تواند در قیمت نفت نیز موثر باشد.

وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون قیمت هر بشکه نفت اوپک بیش از 100 دلار است که این قیمت مطلوب ما و دیگر کشورهای عضو اوپک است، ولی امیدواریم این قیمت در روزهای آتی نیز افزایش یابد.

قاسمی با اشاره به وضعیت صادرات نفت ایران تصریح کرد: در روزهای اول تحریم فروش نفت ایران کاهش یافت،اما هرچه زمان می گذرد وضعیت صادرات نفت بهبود پیدا می کند و هم اکنون نیز سعی می کنیم صادرات نفت را افزایش دهیم.  

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: یکی از اولویت های وزارت نفت حمایت همه جانبه از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت و گاز است که با تشکیل این صندوق و حمایت مالی از سازندگان تجهیزات نفتی هم چرخ صنعت نفت می چرخد و هم آنکه سازندگان تجهیزات مورد نیاز صنعت دیگر مشکلات مالی نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها