کد خبر: ۹۴۹۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۱ آذر ۱۳۹۱
مسئول دفتر حماس در تهران:
همانگونه که ما در امور سایر دولت ها دخالت نمی کنیم به سایرین هم اجازه نمی دهیم که در امور ما دخالت کنند و همانطور که خالد مشعل در تونس اعلام کرده است رابطه ما با جمهوری اسلامی رابطه ای استراتژیک و راهبردی است...
به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، حمله به نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی برای چندمین بار طی سال های اخیر به صورت غیرانسانی و بر خلاف قواعد بین المللی آغاز گردیده است و جنبش مقاومت اسلامی هم اکنون در خط مقدم این جنگ نامتقارن قرار دارد.
جهت بررسی هر چه بیشتر ابعاد این جنگ به سراغ دکتر «خالد قدومی» نماینده حماس در ایران رفتیم و ایشان نیز در گفتگویی مفصل به توضیح زوایای این جنگ نابرابر پرداختند و در خلال آن به موضوعات مهمی چون تکذیب پیشنهاد قطر به حماس، تاثیر بیداری اسلامی بر حمایت ملت ها از آرمان فلسطین، خط قرمز حماس برای توقف دفاع از خود، تکذیب اظهارت خالد مشعل در خصوص اردوغان و... اشاره داشتند.
متن کامل این مصاحبه در ذیل می آید:



بولتن: چرا سران کشورهای اسلامی و به ویژه عربستان و قطر واکنش مناسبی نسبت به جنگ اسرائیل علیه فلسطین نداشته اند؟
آنچه که از کشورهای عربی انتظار داریم متناسب با تحولاتی است که در کشورهای عربی رخ داده است، حکومت های دیکتاتور کنار رفته اند و حکومت های مردمی روی کار آمده اند پس ما از این حکومت های مردمی انتظار داریم که به کمک مردم فلسطین برخیزند.
مواضع شرافتمندانه ای طی این مدت از سوی سران کشورهای اسلامی و به ویژه مصر و تونس اتخاذ گردید که این مواضع بسیار فراتر از انتظارات ما بود.
با توجه به اینکه در شرایط بسیار سختی به سر می بریم باید مواضع ما بسیار دقیق بوده و در جهت اتحاد باشد تا بتوانیم برنامه یکپارچه ای را برای مقابل با رژیم صهیونیستی طراحی کنیم.
همه کشورهای اسلامی اعم از ایران، ترکیه، مصر، قطر و عربستان سعودی می بایست فراخور توان خود کمک های تسلیحاتی، مالی، لوجستیکی و سیاسی خود را به سمت مردم غزه روانه سازند و لااقل کشورهایی که تا پیش از این ما را آزار می دادند دست از سر ما بردارند و توجه داشته باشند که این کمک ها صرفا به مردم غزه نیست بلکه برای حفظ موجودیت اسلام است.

قطر هرگز پیشنهاد قطع رابطه با ایران را به ما نداده است!
بولتن: خبری طی هفته های اخیر در رسانه ها مبنی بر دیدار امیر قطر با مسئولان حماس منتشر گردید که بر اساس آن سران قطر شرط ادامه همکاری با شما را قطع کامل روابط با ایران اعلام کردند، علت این امر را در چه موضوعی جستجو می کنید؟
متاسفانه این موضوع در رسانه ها منتشر شده است اما من به عنوان یک مسئول در حماس اعلام می کنیم که چنین پیشنهادی به ما نشده است و اگر هم کسی چنین پیشنهادی کند قطعا ایران از اینکه کشوری به آرمان فلسطین حمایت کند، استقبال به عمل می آورد.
مدتی قبل که اسماعیل هنیه به کشورهای مختلف سفر داشته است همه آنها حماس را به برقراری رابطه با ایران تشویق کردند اما بر این نکته تاکید داشتند که این رابطه باید شکل متوازنی داشته باشد.
بنابر این همانگونه که ما در امور سایر دولت ها دخالت نمی کنیم به سایرین هم اجازه نمی دهیم که در امور ما دخالت کنند و همانطور که خالد مشعل در تونس اعلام کرده است رابطه ما با جمهوری اسلامی رابطه ای استراتژیک و راهبردی است.



بولتن: پس قطر چه درخواستی از شما داشته است؟ چرا که بسیاری حمله اخیر به غزه را مرتبط با عدم اجرای خواسته های قطر می دانند.
من هم این سوال را مطرح می کنم که اگر این طور باشد پس چرا قطر کمک 450 میلیون دلاری خود را به یک میلیارد دلار رساند و طرح هایی چون بیمارستان و یک شهرک کامل را در آنجا پایه ریزی کرد و هم اکنون نیز یک گروه تخصصی را در آنجا مستقر ساخت؟ آیا قطر می خواهد شهوندان خود را نیز قربانی کند؟ چه منطقی در این نظر وجود دارد؟
بر اساس متن مذاکراتی که موجود می باشد قطر هرگز چنین درخواستی از ما نداشته است و ما بر این باوریم که اگر کشوری برای آرمان فلسطین هزینه کند آن را می پذیریم اما اگر از هزینه خود، مقصود سیاسی را دنبال کند ما پول سیاسی را نمی پذیریم و همانطور که گفتیم ما اجازه دخالت به هیچ کشوری نمی دهیم.

کشتار رژیم از ابتدای سال تا کنون به مراتب وحشیانه تر بوده است
بولتن: رژیم صهیونیستی و حامیان او در توجیه حمله و جنگ علیه غزه این موضوع را عنوان می کنند که حماس از ابتدای سال تا قبل از آغاز چنگ اخیر حدود 700 راکت را روانه اسرائیل کردهاند و آنها برای حفظ جان خود اقدام به جنگ نمودند! آیا این ادعا صحت دارد؟ و در صورت صحت این ادعا آیا این می تواند توجیهی برای جنگ باشد؟
این آمار درست است و علاوه بر آن از ابتدای جنگ تا کنون نیز حماس به تنهایی 517 راکت و موشک را شلیک کرده است اما باید توجه داشته باشیم که اولا اسرائیل برای آغاز جنگ نیاز به توجیهی ندارد و دوما ما در حال مقاومت هستیم و نوار غزه همچنان در اشغال قرار دارد و هیچ آتش بسی میان ما وجود ندارد.
در جنگ قبلی نیز دشمن ما بدون هیچ پیش شرطی جنگ را رها کرد اما باز هم به تجاوز ادامه داد.
علاوه بر این از ابتدای سال تا کنون ده ها تن از جوانان و مجاهدان ما توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند. آیا آن زن بارداری که در بمبارن رژیم صهیونیستی در غزه کشته شد سلاح هسته ای در دست داشت؟
بنابر این، کشتار رژیم صهیونیستی از ابتدای سال تا کنون به مراتب وحشیانه تر بوده است.
رژیم صهیونیستی دارای سلاح هوشمندی است که در شهادت ابو علی مصطفی از آن استفاده کرد که این سلاح مستقیم صندلی او را نشانه گرفت و به دفتر او هیچ خسارتی وارد نکرد.



حال این چه توجیهی است که نتانیاهو می آورد و علت حمله به کودکان و زنان بی سرپناه را پنهان شدن حماس در پشت آنها عنوان می سازد و واضح است که این افترایی بیش نیست.
ما در سال 1996 پیشنهاد دادیم که غیرنظامیان را از حمله نظامی مستثنی کنیم اما رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را نپذیرفت پس مسئولیت امور با خود اوست.
حال ما به غربی ها پیشنهاد می دهیم از آنجایی که سلاح هایی ما آن چنان پیشرفته نیست در صورتی که سلاح هوشمند را در اختیار ما قرار دهند ما نیز با کشتن سران رژیم صهیونیستی کار را تمام می کنیم و کاری با دیگران نداریم.

تفاوت حمایت ها نسبت به پیش ازاین قابل مقایسه نیست
بولتن: بیداری اسلامی چه تاثیری بر حمایت امت اسلام از مردم غزه داشته است و نسبت به سابق چه تفاوتی دارد؟
تفاوتی بسیار فراوانی مشاهده می گردد؛ چه کسی تصور می کرد که نخست وزیر مصر و یا اصلا یک نخست وزیر از کشورهای عربی در حال بمباران از منطقه بازدید کند.
ما از ابتدای این جنگ شاهد آن بودیم که بسیاری از این کشورها مرز خود را به روی ما باز کردند و این در حالی بود که تا پیش از بیداری اسلامی مرزهای خود را می بستند و دیدیم که مصر مرزهای خود را برای انتقال بیماران و افراد غیرنظامی باز کرده است.
حکام و دولتمردان بر اساس خواست مردم خود عمل می کنند و از سویی اگر این کار را انجام ندهند مردم آنها برنمی تابند.
مردم به وظیفه خود عمل کردند و به خیابان ها آمدند و هرآنچه که توانستند به لحاظ مالی به ما کمک رساندند و از مسئولان می خواهند که مواضع درستی را در قبال حمله به غزه اتخاذ کنند.

ادامه دارد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
باسمه تعالی

کرمها و زالو ها برخی بدنیا میایند، برخی دگردیسی پیذا میکنند.
برای رسیدن به قله تکامل در کلاس خودش فقط یک کراوات و یک گیلاس عرق کم دارد که آنهم در حال فراهم شدن است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها