کد خبر: ۹۵۵۴۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۰۵ آذر ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تاريخ 1400 ساله اسلام نشان می دهد که ظلم در حق محمد و آل محمد(ص) با بعثت پيامبر اسلام آغاز شد و در طول1434 پس از آن ادامه داشته است.

اما اهانت به امام حسين(ع) يكي از دردناك‌ترين مقاطع تاريخ شيعيان است. اهانت به خاندان، اهانت به مضجع شريف، اهانت به مراسم عزاداري، اهانت به ...، اهانت از سوي عباسيان، اهانت از سوي بهائيت، اهانت از سوي وهابيت و ...

در گزارش «بازخواني فاجعه عاشوراي 88؛ امت خداجويي كه به خيمه‌هاي عزاي حسيني حمله‌ور شدند!"»، باشگاه خبرنگاران به سیر تاریخی اهانت های صورت گرفته به ساحت گرامی امام حسین(ع) پرداخت، که یکی از آخرین موارد آن، فاجعه اهانت آمیز عاشورای سال 1388 هجری شمسی در ایران بود.

در آن سال عده ای فتنه‌گر، بيرق "تقلب" به دست گرفتند و مدعي بودند در اعتراض به وقوع تقلب در دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران به عرصه آمده‌اند، اما فجايع و اهانت‌هايي كه توسط اين جماعت فتنه‌گر در عاشوراي آن سال رخ داد، نشان داد كه اصل دشمني اين جماعت با شريعت ناب محمدي و مكتب حسيني و عاشورايي است.

این گروه در تاریخ 7 دی ماه 1388 شمسی برابر با عاشورای 1431 قمری با جسارت به مراسم عزاي امام حسين(ع)، سوت، كف‌زدن و هلهله در روز عاشورا، بي‌حرمتي به خيمه، پرچم و عزاداران حسيني و دراز دستي به سمت نمازگزاران ظهر عاشوراي تهران، نام جريان خود را در كنار ساير اهانت‌كنندگان و ظالمان در حق حسين و خاندان حسين(ع) در تاريخ ثبت كرد.

این گروه، به ویژه سران آنها، وقاحت و بي‌شرمي را تا جايي پيش بردند كه اين جماعت اهانت کننده را "امت خداجو" نام نهادند و مرتكب شدند آنچه را كه قلم از شرح و بيان آن شرم دارد ...

آنچه گفتنش در بازخوانی تاریخ این جریان ضروریست، بیانات و رهنمودهایی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خیلی زودتر از آغاز تحرکات این جریان منحرف به مردم و مسئولین گوش زد کرده بودند.

در قسمت دوم این گزارش بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری از 4روز بعد از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری تا 15 روز قبل از وقوع فاجعه عاشورا را بازخوانی می کنیم.

رهبر انقلاب 4 روز پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با نمايندگان نامزدهاي انتخابات می فرمایند: "مردم ما اينند؛ اختلاف سليقه دارند، نظرات مختلفى نسبت به نامزدهاى مختلف دارند، اما با همديگر هم كار مي كنند... اين فضا بعد از انتخابات نبايد تبديل شود به فضاى خصومت و تقابل؛ عده‏ اى اين را مي خواهند در جامعه تحقق ببخشند.

كسانى كه يك طرف را عليه يك طرف تحريك مي‌كنند، كارهایى مي‌كنند به عنوان طرفدارى از يك جهت، در حالى كه حقيقتاً طرفدارى از او نيست؛ اينها نه از اين طرفند، نه از آن طرف. اينها كسانى هستند كه با اصل نظام مخالفند، با آرامش كشور مخالفند، طرفدار تشنجند، طرفدار اغتشاشند، مي‌خواهند آرامش نباشد."

دیدار و توصیه های مقام معظم رهبری با نمایندگان نامزدهای انتخابات در بسیاری از آنها بی تاثیر است؛ چنانکه پس از برگزاری این دیدار عده ای با نام لیدر جریان به اصطلاح سبز با صدور بیانیه هایی یکی پس از دیگری، مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت می کنند.(!)

رهبری در نماز جمعه 29 خرداد تهران، خطاب به این افراد می فرمایند: "آن كسانى كه به يك نحوى يك نوع مرجعيتى در افكار مردم دارند؛ از اين سياسيون و رؤساى احزاب و كارگردانان جريانات سياسى و يك عده‌اى از اينها حرف‌شنوى دارند، اينها خيلى بايد مراقب رفتار خودشان باشند؛ خيلى بايد مراقب گفتار خودشان باشند.

اگر آنها كمى افراطى‌گرى كنند، دامنه‌ى اين افراطى‌گرى در بدنه‌ مردم به جاهاى بسيار حساس و خطرناكى خواهد رسيد كه گاهى خود آنها ديگر نمي‌توانند آن را جمع كنند، كه ما نمونه‌هايش را ديده‌ايم. افراط وقتى در جامعه به وجود آمد، هر حركت افراطى به افراطى‌گرى ديگران دامن مي زند. اگر نخبگان سياسى بخواهند قانون را زير پا بگذارند، يا براى اصلاح ابرو، چشم را كور كنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خون ها و خشونت ها و هرج و مرج‌ها، آنهايند."

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های این نماز جمعه به این افراد مدعی پیروی از راه امام(ره)، یادآور می شوند: آخرين وصاياى امام را به ياد بياوريد؛ قانون، فصل‌الخطاب است؛ قانون را فصل‌الخطاب بدانيد. انتخابات اصلاً براى چيست؟ انتخابات براى اين است كه همه‌ى اختلاف ها سر صندوق رأى حل و فصل شود... انسان دلش خون مي‌شود از بعضى از اين قضايا؛.. .

رهبری همچنین درباره نقش سرویس های جاسوسی غرب و صهیونیست ها در ناآرامی های تهران می فرمایند: "در داخل كشور عوامل عناصر خارجى به كار افتادند و خط تخريب خيابانى شروع شد؛ خط تخريب، خط آتش‌سوزى، اموال عمومى را آتش بزنند، حريم كسب و كار مردم را ناامن كنند، شيشه‌هاى دكان مردم را بشكنند، اموال بعضى از مغازه‌ها را به غارت ببرند، امنيت مردم را از جانشان و مالشان سلب كنند؛ امنيت مردم مورد تطاول اينها قرار گرفت. اين ربطى به مردم و طرفداران نامزدها ندارد، اين مال بدخواهان است، مال مزدوران است، مال دست‌نشاندگان سرويس‌هاى جاسوسى غربى و صهيونيست است".

پس از این نماز جمعه، حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر در دیداری که با رئیس و مسئولان قوه قضائیه در تاریخ 7 تیر 88 دارند، در بیانات داهیانه ای هر دو طرف را به عدم تحریک احساسات جوانان نصیحت کرده و می فرمایند: "من به هر دو طرف نصحيت مي كنم، مردم را مقابل هم قرار ندهند. ملت يكپارچه‏ است، ايمان واحدى دارد، قلباً هم با نظام خود روابط حسنه‏ اى دارد؛ نشانه‏ اين روابط حسنه، همين حضور در پاى صندوق‌هاست. اگر اميدوار نبودند، اگر حسن ظن نداشتند، اگر اعتماد نداشتند، نمى‏آمدند پاى صندوق ها. پس اين ملت با نظام خود هيچ مشكلى ندارد. نبايد اين ملت يكپارچه را دو شقه كرد، تقسيم كرد، يك گروه را بر عليه آن گروه ديگر، آن گروه را بر عليه اين گروه ديگر تحريك كرد.

در همين جا هم براى حل و فصل قضايا، معيار قانونى وجود دارد. اگر قانون حاكم نشد، آن چيزى كه از بى ‏قانونى بر سرِ همه خواهد آمد، بسيار تلخ‏ تر است از آنچه كه اجراى قانون ممكن است در كام بعضى تلخى به وجود بياورد؛ «و من ضاق عليه العدل فالجور عليه اضيق». عدل همان رعايت قانون است. اگر ما از رعايت قانون احساس ضيق كرديم، نخواستيم به قانون تن بدهيم، آنچه كه بر سر ما از بى‏قانونى خواهد آمد، بمراتب از اين تلخىِ تحمل قانون، سخت‏تر است؛ اين را بايد همه توجه كنند."

علی رغم توصیه ها و نصایح داهیانه مقام معظم رهبری، در تاریخ 26 تیر 88 نمازجمعه ای در تهران برگزار می شود، که در آن، تریبون نماز جمعه به جایی برای دامن زدن به اختلافات به وجود آمده تبدیل می شود. در این نماز جمعه بود که عناصر فتنه گر با حضور تصنعی خود در نماز جمعه با کفش به اقامه نماز پرداختند.(!)

پس از این نمازجمعه تاریخی(!) رهبر انقلاب در تاریخ 29 تیر 88 در تبیین دخالت دشمنان خارجی و مستکباران، در حوادث پس از انتخابات تصریح می کنند: "از اين دخالت واضح‌تر؟ علنى‏تر؟ اين را مردم ما به چشم ديدند. اينها براى ملت ما تجربه است. اشتباه است اگر كسى خيال كند كه يك گروه معدود، آن هم در تهران، فرض بفرمائيد به ظرف زباله‏ شهردارى تعرض مي كند - زورش به او مي رسد - يا فرض كنيد به اموال مردم - به موتورسيكلتشان، به ماشينشان، به بانكشان، به دكانشان - تعرض مي كند، اين مردمند؟ نه، مردم نيستند.

بله، بلندگوى استكبارى وقتى مي خواهد از اينها حمايت كند، مي گويد مردم. اينها مردمند؟! مردم آن ميليون هایى هستند كه تا اين اغتشاشگران را، اين مفسدين را در صحنه مى‏بينند، كنار مي كشند و آنها را با نفرت نگاه مي كنند؛ برهم‏زنندگان امنيت عمومى را، آرامش اجتماعى را با انزجار نگاه مي كنند."

مقام معظم رهبری در تاریخ 12 مرداد 88 در مراسم تنفيذ حكم دهمين دوره رياست جمهوري درباره فریب و گمراهی برخی از افراد و جوانان که در روزهای پس از انتخابات با اشتباهاتشان آب در آسیاب دشمن ریختند، می فرمایند: "برخى از جوانان ما كه با صداقت، با سلامت وارد ميدان وظيفه مي‌شوند، به رغم هوشيارى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايشان، در مواردى اشتباه كردند. بسيارى از جوانان اين كشور هم با همان ايمان، با همان صداقت، حركت درستى كردند. به كسى اعتقاد پيدا كردند، به او رأى دادند؛ يا آن كس رأى آورد يا نياورد. ملاك اين نيست. ملاك اين است كه انسان عقيده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى پيدا كند، هوشيارانه، از روى احساس وظيفه، احساس تكليف، وارد ميدان اين عمل سياسى و حركت سياسى بشود. بعد هم همه تسليم قانون باشند.

اكثر قاطع ملت ما - از جوان ها، از نخبگان، از توده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظيم مردم - در اين رديف قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و در اين امتحان مقبول شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. يك عده هم البته فريب خوردند."

رهبر معظم انقلاب، 4 آذر 1388 در دیداری که با بسیجیان کشور دارند مردم را با سلایق گوناگون به "وحدت" در برابر معاندین جمهوری اسلامی دعوت کرده و می فرمایند: "اصرار بنده بر اين است كه آحاد مردم، ملت ايران، جريانات مختلف سياسى، همه در مقابل آن افراد معدودى كه با اصل اين انقلاب مخالفند، با اصل استقلال كشور مخالفند، هدفشان دودستى تقديم كردن كشور به آمريكا و به استكبار است، با يكديگر يكى باشند.

دشمن از اينگونه عناصر در داخل ملت ها دارد؛ در داخل ملت ما هم اينجور كسانى هستند. متن ملت، آحاد مردم، اين توده‌ عظيم مردمى - از خواص تا عامه‌ى مردم - اينها را بايد از آن عناصر معدود خودفروخته جدا كرد؛ نبايد اشتباه اتفاق بيفتد. من مى‌بينم در بعضى از اظهارات، در بعضى از حرف ها، فضا آنچنان مغشوش مي شود كه افراد سردرگم مي شوند؛ مردم نسبت به همديگر، نسبت به نخبگانشان، نسبت به مسئولانشان بدبين مي شوند؛ اين درست نيست."

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، از توصیه ناپذیری برخی از افراد گلایه کرده و می فرمایند: "حالا بعضى‌ها -چه مطبوعات، چه بعضى از عناصر گوناگون- توصيه‌پذير نيستند؛ آنها از ما توصيه نمي خواهند؛ معلوم نيست سياست هاى بعضى از اين دستگاه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها را چه کسی معين مي كند و كجا معين مي شود - نانشان در ايجاد اختلاف است - اما آن كسانى كه مصالح كشور را مي خواهند، مايلند حقائق را غالب كنند، من توصيه‌ام به آنها اين است كه از اين اختلافات جزئى و غير اصولى صرف نظر كنند. شايعه‌سازى و شايعه‌پراكنى درست نيست.

رهبر انقلاب همچنین بر خطر تردیدآفرینی در مردم تاکید کرده و می فرمایند: "ديديد شما در اوائل همين حوادث بعد از انتخابات - اين فتنه‌ى بعد از انتخابات - اولين كارى كه شد، ترديدافكنى در كار مسئولين رسمى كشور بود؛ در كار شوراى نگهبان، در كار وزارت كشور. اين ترديدافكنى‌ها خيلى مضر است؛ دشمن اين را مي خواهد. جوانان بسيجى بايد ايمان را، بصيرت را، انگيزه را، رعايت موازين و معيارها را، اينها همه را با هم ملاحظه كنند."

مقام معظم رهبری در آخرین دیدارشان قبل از فجایع هفتم دی ماه تهران، که با حضور جمعی از طلاب و روحانيون، در تاریخ 22 آذرماه 88 برگزار شد، تصریح کردند: "مهمترين برهه‌ و زمان و مكانى كه تبليغ، آنجا معنا مي دهد، جائى است كه فتنه وجود داشته باشد. بيشترين زحمت در صدر اسلام و در زمان پيغمبر، زحمات مربوط به منافقين بود. بعد از پيغمبر، در زمان اميرالمؤمنين زحماتى بود كه از درگيرى و چالش حكومت اسلامى با افرادى كه مدعى اسلام بودند، به وجود مى‌آمد. بعد هم همين جور در دوران ائمه (ع)؛ هم همين جور در دوران غبارآلودگى فضا.

والّا آن وقتى كه جنگ بدر هست، كار، دشوار نيست؛ آن وقتى كه در ميدان‌هاى نبرد حاضر مي‌شوند، با دشمنانى كه مشخص است اين دشمن چه ميگويد، كار دشوار نيست. آن وقتى مسئله مشكل است كه اميرالمؤمنين در مقابل كسانى واقع مي شود كه اينها مدعى اسلامند و معتقد به اسلام هم هستند؛ اينجور نبود كه معتقد به اسلام هم نباشند، از اسلام برگشته باشند؛ نه، معتقدند به اسلام، راه را غلط ميروند، هواهاى نفسانى كار دستشان مي دهد.

اين، مشكلترين وضع است كه افراد را به شبهه مى‌اندازد؛ به طورى كه اصحاب عبداللَّه‌بن‌مسعود مى‌آيند خدمت حضرت، مي‌گويند «انّا قد شككنا فى هذا القتال»!چرا بايد شك كنند؟ اين شك خواص، پايه‌ حركت صحيح جامعه‌ى اسلامى را مثل موريانه مي‌جود. اين كه خواص در حقايق روشن ترديد پيدا كنند و شك پيدا كنند، اساس كارها را مشكل مي‌كند. مشكل كار اميرالمؤمنين، اين است. امروز هم همين است. امروز در سطح دنيا كه نگاه كنيد، همين جور است؛ در سطح داخل جامعه‌ى خودمان كه نگاه كنيد، همين جور است. تبيين لازم است."

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدارشان که پس از اهانت به عکس امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران صورت گرفت، می فرمایند: شما ملاحظه كنيد يك عده‌اى قانون‌شكنى كردند، ايجاد اغتشاش كردند، مردم را به ايستادگى در مقابل نظام تا آنجائى كه مي توانستند، تشويق كردند - حالا تيغشان نبريد؛ آن كارى كه مي خواستند نشد، او بحث ديگرى است؛ آنها تلاش خودشان را كردند - زبان دشمنان انقلاب را و دشمنان اسلام را دراز كردند، جرأت به آنها دادند؛ كارى كردند كه دشمنان امام - آن كسانى كه بغض امام را در دل داشتند - جرأت پيدا كنند بيايند توى دانشگاه، به عكس امام اهانت بكنند؛ كارى كردند كه دشمنِ مأيوس و نوميد، جان بگيرد، تشويق شود بيايد در مقابل چشم انبوه دانشجويانى كه مطمئناً اينها علاقه‌مند به امامند، علاقه‌مند به انقلابند، عاشق كار براى كشور و ميهنشان و جمهورى اسلامى هستند، يك چنين اهانتى، يك چنين كار بزرگى انجام بدهند."

رهبری با اشاره به رفتار ساختارشکنانه و متناقض سران فتنه و فتنه گران، عنوان می کنند: "خب، اينها ايجاد فتنه مي كند؛ يعنى فضا را فضاى غبارآلود مي كند. شعار طرفدارى از قانون مي دهند، عمل صريحاً بر خلاف قانون انجام مي دهند.

شعار طرفدارى از امام مي دهند، بعد كارى مي كنند كه در عرصه‌ طرفداران آنها، يك چنين گناه بزرگى انجام بگيرد؛ به امام اهانت بشود، به عكس امام اهانت بشود. اين، كار كمى نيست؛ كار كوچكى نيست.

دشمنان از اين كار خيلى خوشحال شدند. فقط خوشحالى نيست، تحليل هم مي كنند. بر اساس آن تحليل، تصميم مي گيرند؛ بر اساس آن تصميم، عمل مي كنند؛ تشويق مي شوند عليه مصالح ملى، عليه ملت ايران.

اينجا آن چيزى كه مشكل را ايجاد مي كند، همان فريب، همان غبارآلودگى فضا و همان چيزى است كه در بيان اميرالمؤمنين (ع) هست: «و لكن يؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فيمزجان فهنالك يستولى الشّيطان على اوليائه»؛ يك كلمه‌ى حق را با يك كلمه‌ى باطل مخلوط مي كنند، حق بر اولياء حق مشتبه مي شود. اينجاست كه روشنگرى، شاخص معيّن كردن، مايز معيّن كردن، معنا پيدا مي كند.

یکی از نکات بسیار مهم و روشنگر در بیانات مقام معظم رهبری در دوران فتنه 88 اینجاست که اعلام می کنند: "آن كسى كه براى انقلاب، براى امام، براى اسلام كار مي كند، بمجردى كه ببيند حرف او، حركت او موجب شده است كه يك جهتگيرى‌اى عليه اين اصول به وجود بيايد، فوراً متنبه مي شود.

چرا متنبه نمي شوند؟ وقتى شنیدند كه از اصلى‌ترين شعار جمهورى اسلامى - «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف مي شود، بايد به خود بيايند؛ بايد بفهمند كه دارند راه را غلط مي روند، اشتباه مي كنند؛ بايد تبرى كنند.

وقتى مى‌بينند در روز قدس كه براى دفاع از فلسطين و عليه رژيم غاصب صهيونيست است، به نفع رژيم غاصب صهيونيست و عليه فلسطين شعار داده مي شود، بايد متنبه بشوند، بايد خودشان را بكشند كنار، بگويند ما با اين جريان نيستيم.

وقتى مى‌بينند سران ظلم و استكبار عالم از اينها حمايت مي كنند، رؤساى آمريكا و فرانسه و انگليس و اينهایى كه مظهر ظلمند - هم در زمان كنونى، هم در دوره‌ى تاريخىِ صد سال و دويست ساله‌ى تا حالا - دارند از اينها حمايت مي كنند، بايد بفهمند يك جاى كارشان عيب دارد؛ بايد متنبه بشوند. وقتى مى‌بينند همه‌ى آدم هاى فاسد، سلطنت‌طلب، از اينها حمايت مي كند، توده‌اى از اينها حمايت ميكند، رقاص و مطرب فرارى از كشور از اينها حمايت مي كند، بايد متنبه بشوند، بايد چشمشان باز بشود، بايد بفهمند؛ بفهمند كه كارشان يك عيبى دارد؛ بلافاصله برگردند بگويند نه، ما نمي خواهيم حمايت شما را.

چرا رودربايستى مي كنند؟ آيا مي شود با بهانه‌ عقلانيت، اين حقايق روشن را نديده گرفت، كه ما عقلانيت بخرج مي دهيم! اين عقلانيت است كه دشمنان اين ملت و دشمنان اين كشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما كف و سوت بزنند، شما هم همين طور خوشتان بيايد، دل خوش كنيد؛ اين عقلانيت است؟! اين نقطه‌ مقابل عقل است. عقل اين است كه بمجردى كه ديديد برخلاف آن مبانى‌اى كه شما ادعايش را مي كنيد، چيزى ظاهر شد، فوراً خودتان را بكشيد كنار، بگوئيد نه، ما نيستيم.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سکوت برخی از افراد در برابر اهانت به امام(ره) می فرمایند: "بمجردى كه ديديد به عكس امام اهانت شد، به جاى اينكه اصل قضيه را انكار كنيد، كار را محكوم كنيد؛ بالاتر از محكوم كردنِ كار، حقيقت كار را بفهميد، عمق كار را بفهميد؛ بفهميد كه دشمن چه جورى دارد برنامه‌ريزى ميكند، چه ميخواهد، دنبال چيست؛ اين را بايد اين آقايان بفهمند. من تعجب ميكنم! كسانى كه اسم و رسم خودشان را از انقلاب دارند - بعضى از اين آقايان يك سيلى براى انقلاب نخوردند در دوران اختناق و طاغوت - و به بركت انقلاب اسم و رسمى پيدا كردند و همه چيزشان از انقلاب است، مى‌بينيد كه دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف كشيدند، خوشحالند، ميخندند؛ اينها را كه مى‌بينيد؟ به خود بيائيد، متوجه بشويد."

رهبری در این دیدار با خطاب قرار دادن افرادی که دربرابر این اهانت ها سوکت کرده اند و یا کنار نمی کشند، متذکر می شوند: شما برادران سابق ما هستيد. اينها كسانى هستند كه بعضى از اينها، يك وقتى به خاطر طرفدارى از امام مورد اهانت هم قرار مي گرفتند. حالا ببينند كه كسانى كه به نام اينها شعار مي دهند، عكس اينها را روى دستشان مي گيرند، اسم اينها را با تجليل مى‌آورند، درست در نقطه‌ مقابل، عليه امام و عليه انقلاب و عليه اسلام شعار مي دهند و روزه‌خورى علنى در روز قدس، در ماه رمضان، مي كنند؛ اينها را مى‌بينيد، خب، بكشيد كنار.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان این دیدار با بیان اینکه پابندى به قانون اقتضاء مي كند، انسان ولو اين رئيس جمهورى را كه انتخاب شده است قبول هم نداشته باشد، در مقابل قانون، خضوع كند، می فرمایند: "معلوم است هيچ كسى نميتواند بگويد اين كسى كه انتخاب شده، صددرصد حُسن محض است، آن طرفى كه انتخاب نشده است، صددرصد قبح محض است؛ نه، همه حُسنى دارند، قبحى دارند؛ اين طرف هم حُسنى دارد، قبحى دارد؛ آن طرف هم حُسنى دارد، قبحى دارد. قانون، ملاك است، معيار است. چرا اينجورى مي شود؟ چرا؟ اين، هواى نفس است."

با بازخوانی بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه روشن می شود که چگونه «غفلت کردن»، «فریب خوردن»، «بی بصیرتی»، «دنیاطلبی»، «هوای نفس»، «سکوت اختیار کردن»، «کنار کشیدن» و... سرانجام به جایی می رسد که برخی از "عناصر مدعی داخلی" با "دشمنان دین و حقیقت خارجی" همراه شده و کار را به آنجا می رسانند که به یکی از بزرگترین اعتقادات شیعیان و بسیاری از آزادگان جهان یعنی اباعبدالله الحسین(ع) در روزی به عظمت عاشورا جسارت می شود.

يكي از نكات قابل توجه در شباهت اين جريان ضددين در سال 1431 با جريان ضددين عاشوراي 61، سكوت عده‌اي از خواص و داعيه‌داران دين‌داري، دربرابر ظلمي بود كه نسبت به فرزند رسول خدا(ص) روانه شد.

در واقع در این برهه از تاریخ نیز، عده‌اي از ظالمان حق محمد و آل محمد نه تنها هيچ‌گاه از راه رفته تبري نجستند بلكه تا به امروز بر جنايات و هتك حرمت‌هاي خود نيز پاي فشرده‌اند.

اهانت روز عاشوراي 88 دنباله اهانت اصلاحات به مقدسات بود

قاسم روانبخش، عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره نقش عناصر داخلی در جریان فتنه و اهانت به امام حسین(ع) می گوید: در انتخابات سال 88 دشمنان در پي تضعيف نظام اسلامي بودند که با حضور حماسي مردم اهداف پليدشان خنثي شد؛ اما در این جریان برخی از خواص با تحريکات خود در جهت دعوت مردم به قيام عليه نظام جمهوري اسلامي نقش‌آفريني کردند و اين روال را در هر مناسبتي اعم از روز قدس و 13 آبان با جمعيت اندکي که داشتند دنبال کردند تا نگذارند نظام از ثبات و آرامش برخوردار باشد.

روانبخش با بیان اینکه فتنه‌گران براي رسيدن به مقصود خود حتي نسبت به حرمت روز عاشورا و امام حسين (ع) شرم نکردند و با برنامه ريزي حساب شده به هيات‌هاي عزاداري و پرچم سيد و سالار شهيدان اهانت کردند، عنوان کرد: اهانت به مقدسات اسلامي از روال عادي جريان اصلاحات بود چرا که پيش از اين نيز به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) و امام رحمت‌الله توهين کرده بودند و اين هتاکي نيز در روز عاشورا تکرار شد.

وی با اشاره به اينکه هتاکي و اهانت روز عاشوراي 88 خون مردم را به جوش آورد، اظهار داشت: جمعيتي چند ده ميليوني 8 و 9 دي ماه 88 در سراسر کشور به پا خواست تا جريان فتنه سبز و کودتا‌گران شبهه تقلب را که در پي تضعيف نظام اسلامي بودند را در خود دفن کند و اين حماسه مهر پاياني بر اين آشوب و اهانت‌ها زد.

عاشورا محصول به صحنه نیامدن خواص طرفدار حقي‌ست که دنیازده شدند

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عاشورا سال61 قمری محصول به صحنه نیامدن خواص دنیازده بود به دسته بندی رهبری از خواص اشاره کرد و گفت: سکوت برخی از خواص در برابر فجایع عاشورای سال 1388 به این دلیل بود که آنها عقاید حزبی و گروهی شان را بر واقعیت ترجیح داند؛. عده ای دیگر نیز ارزش های شان تغییر پیدا کرد که از این افراد نیز نمی توان انتظار ایستادگی بر ارزش های اسلامی و انقلابی را داشت.

طلا همچنین تاکید کرد: آنها که در عاشورای سال 88 به اباعبدالله الحسین(ع) اهانت کردند، یا ساکت بودند یا معاند که اعتقادی به عاشورا و امام حسین(ع) نداشتند.

بي‌بصيرتي دربرابر فرمايشات مقام معظم رهبري موجب وقوع اتفاقات تلخ سياسي مي‌شود

سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره اتفاقات ناگوار سال 88 می گوبد: وقوع چنین اتفاقاتی به بی بصیرتی برخی از افراد نسبت به بیانات مقام معظم رهبری بر می گردد، چرا که ایشان از زمان برگزاری انتخابات سال 88 تا عاشورای همان سال بر حفظ وحدت و عدم پرداختن به مسائل تشنج آفرین توصیه های موکدی داشتند.

وی درباره مسببین اصلی این فاجعه به نقش نیروهای داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان با ساختارشکنی هایی که داشتند از خطوط قرمز عبور کرده و سهم عمده در وقوع این فاجعه داشتند؛ آنها با پشتیبانی از سران فتنه به این اتفاقات دامن زدند.

به برکت وجود امام حسین(ع) است که فتنه انگیزان در عاشورای 88 رسوا شدند

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره عاشورای سال 88 و حرمت شکنی های فتنه گران، اظهار داشت: کسانی که مسیر انقلاب، امام(ره) و شهدا را قبول نداشتند از ظرفیت عاشورا و امام حسین(ع) برای مقابله با انقلاب سو استفاده کردند.

رحماندوست با بیان اینکه ظرفیت این روز بزرگ سبب شد تا آنهایی که سرسازگاری با مردم و انقلاب را ندارند تیرشان به سنگ بخورد و در عاشورای 88 رسوا شوند، گفت: کسانی که آن روز در جبهه مقابله با مردم و رهبری و شهدا بودند، با هر گرایش سیاسی، رو در روی انقلاب و ابا عبدالله الحسین (ع) ایستاده و علیه ارزش‌های ما قد علم کردند.

هنوز تلخی فتنه 88 در کلام مقام معظم رهبری هویداست/باور مردم به نظام اسلامی فتنه را خنثی کرد

احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره ریشه‌های فتنه 88 و اهانتی که به مراسم اباعبدالله حسین(ع) درعاشورای سال 88 رخ داد، اظهار داشت: آنچه در جریان فتنه 88 رخ داد نتیجه بی توجهی مسئولین و سیاسیون به رهنمودهای مقام معظم رهبری بود. بسیاری از افراد شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را سر می دهند، اما این همه مسئله نیست؛ "مرگ بر ضد ولایت فقیه" باید در عملکرد افراد مشهود باشد.

وی در این باره تاکید کرد: اگر ما 30 یا 40 درصد از فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنیم، 90درصد مشکلات کشور حل می شود.

اصلاح طلبان را مقصر حوادث سال 88 می دانیم

علي طاهري نماينده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيش بيني مقام معظم رهبري مبني بر اينكه ادامه حركت فتنه گران در سال 88  منجر به هتك حرمت به ساحت مقدسات خواهد شد اظهارداشت:  سوال ما از افراد شاخص اصلاح طلب  اين است كه چرا هيچ موضع محكوم كننده اي در اين رابطه نگرفته اند؟

وي با بيان اينكه سكوت در برابر يك جنايت، همراهي با آن است افزود: اگر اصلاح طلبان مدعي هستند كه حساب ما از فتنه گران جدا است بايد در آن زمان موضع خود را شفاف بيان مي كردند كه متاسفانه اين كار را انجام ندادند لذا از اين حيث ما اصلاح طلبان را مقصر اين حوادث مي دانيم.

عاشوراي 88 حق و باطل را از يکديگر تميز داد

مجيد کمالي‌زاده عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفت: دشمن در سال 88 تصميم داشت با تضعيف جايگاه ولايت‌فقيه به نظام‌ جمهوري‌ اسلامي رخنه کند که مردم با بصيرت و پيروي از ولايت فقيه، توطئه دشمنان را در هم شکستند و همان طور که در عاشوراي سال 61 حق از باطل تميز داده شد، در عاشوراي 88 نيز اهداف باطل بودن کساني که ادعاي اسلام و مسلماني داشتند، عیان شد.

کمالی زاده با بیان اینکه اصلاح‌طلبان بايد بعد از حادثه عاشوراي سال 88  خود را از دايره دشمن جدا کرده و برائت خود را اعلام مي‌کردند، تاکید کرد: اکنون نيز نبايد ابراز ندامت آنان را باور کرد چراکه آبرويي برايشان نمانده است و ابراز ندامت آنان نيز تنها حربه‌اي براي ورود آنان به صحنه انتخابات است؛ آنان بايد بدانند واقعه عاشورا مرز ميان حق و باطل را مشخص کرده است.

مردم هتاکان به خيمه اباعبدالله را فراموش نمي‌کنند/ هتک حرمت‌هاي ضد ديني اصلاح‌طلبان پيش از فتنه88

مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه یکی از نقاط عطف پیروزی انقلاب اسلامی، عاشورای سال 57 بود عنوان کرد: دشمنان و ايادي استکبار همواره به دنبال تخریب باور جهانیان نسبت به امام حسین (ع) هستند؛ در بیداری اسلامی که در  منطقه در حال رخ دادن است نیز همین هدف پیگیری می‌شود. به نظر من تلاش استکبار در عاشورای سال 88 نیز این بود که با آن سوت و کف و هلهله‌ها در روزي که متعلق به امام حسين(ع) است، ضربه خود را به باورهاي مذهبي مردم بزنند.

وي درباره نقش اصلاح‌طلبان در فتنه 88 و هتک حرمت به مراسم عزاي اباعبدالله الحسين اظهار داشت: خطای استراتژیک اصلاح‌طلبان که از 18 تیر 78 آشکار شد، عدم مرزبندي آنها با بیگانگانی بود که در جامعه  به حمایت از خط اصلاح‌طلب تمام قد ايستاده بودند؛ از همان تاریخ مقام معظم رهبری هشدار دادند، کسانی که در داخل فعالند باید خطوط قرمز خود را با دشمنان آشکار کنند.

اسلامي تصريح کرد: این خطای استراتژیک از آن تاریخ تاکنون ادامه دارد و یک از علل آن طمع به پشتیبانی‌هایی است که از ناحیه مخالفان جمهوري اسلامي نسبت به جريان اصلاح‌طلب صورت مي‌گيرد. نکته‌ای دیگری که وجود دارد ریشه این خطاهاست که درعدم باور اصلاح‌طلبان به  اسلام ناب محمدی دیده می‌شود؛‌ دیدگاه بسیاری از اندیشمندان اصلاح‌طلب را چهره‌های سکولاری مثل سروش، شکل داده بودند.

وی همچنین یادآور شد: ماجرای «هاشم آقاجری» که مورد حمایت جدی عمده‌ اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توهین‌هایی که به ائمه شد از دیگر نکات تاريک در پرونده اصلاح‌طلبان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها