کد خبر: ۹۶۰۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۸ آذر ۱۳۹۱
به گزارش سرویس اندیشه‌ی دینی پایگاه 598، در پی انتشار فیلم توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام از سوی یک فیلمساز صهیونیست در آمریکا و خشم مسلمانان جهان از این اقدام، مراسم برائت از مشرکین در حج امسال رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد. در این مورد با حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب گفتگوی کوتاهی را انجام داده ایم.

استاد حوزه های علمیه با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان تصریح داشت: می بایست شعار لبیک یا رسول الله موجب وحدت قیام همه مسلمانان در روز برائت شود. طبیعی است اگر مسلمانها با این شعار فراخوان شوند و در آنجا امکان اطلاع رسانی به همه از این بابت فراهم شود، تجمع امسال پیرامون شخصیت رسول الله جمعیت فراوانی را گرد هم خواهد آورد.

حجت الاسلام طائب گفت: البته باید توجه داشت که نیروهای منطقه و عربستانی خیلی از تحقق این اجتماع راضی نیستند و تدابیری را برای جلوگیری از آن خواهند داشت، اما واقع قضیه این می باشد که شعار لبیک یا رسول الله می تواند یک مایه وحدتی برای تجمع در مراسم برائت از مشرکین باشد.
ایشان همچنین امکان برخورد نیروهای امنیتی با حجاج را بعید دانستند و افزودند: بدلیل اینکه برائت در عرفات انجام می شود و حجاج در حال احرام هستند ، بعید است تا حد درگیری قضایا پیش رود. احتمالا آنها در مبادی تدابیری را در نظر می گیرند تا این جمعیت فراوان بهم نپیوندند. البته اگر احیاناً زمانی که جمعیت از عرفات به سمت مشعر سرازیر می شود، شعار لبیک یا رسول الله سر داده شود؛ دیگر هیچ نیرویی نمی تواند آن جمعیت فراوان را ساکت کند.
وی در خصوص چگونگی برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم بیان کرد: اطلاع رسانی به مسلمانان حاضر در مراسم حج توسط بعثه های حج، پیرامون این مطلب و لزوم اجتماع در دفاع از رسول الله حول محور شعار لبیک یا رسول الله می تواند در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم برائت کمک کند. می بایست تا جایی که در توانمان است پیرامون تهاجمی که نسبت به وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) شد، اطلاع رسانی کرد و شعار لبیک یا رسول الله را در سر تا سر جهان سر داد. 

چندی پیش ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای در دیدار کارگزاران حج نسبت به موقعیت ویژه حج امسال اینچنین فرمودند: « امسال موقعيت حج، يك موقعيت مخصوصى است. بروز و ظهور عظمت حضرت خاتم‌الانبياء (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) در چشم دوستان و ارادتمندان و همچنين در چشم دشمنان، يكى از خصوصيات حج امسال است.» (۱۳۹۱/۰۷/۰۳)

همچنین معظم له در همان دیدار در تعریف معنای برائت و ظهور آن در حج ابراهیمی فرموند: «حج جائى است كه مسلمانها از همه‌ى دنياى اسلام در آنجا جمع ميشوند. فرهنگهاى مختلف، نژادهاى مختلف، زبانهاى مختلف، صنوف لغات و لحنها و لهجه‌هاى گوناگون - به تعبير امام حسين (عليه‌السّلام) در دعاى مبارك عرفه - همه در آنجا مجتمعند، متفقند. اين وحدت كه شكل جسمانى و مادى آن در اجتماعات بزرگ حج ديده ميشود، بايد عمق پيدا كند؛ همه احساس كنند كه در مقابل يك خطر قرار دارند، در مقابل يك دشمن قرار دارند؛ همه از عمق وجود، نسبت به اين دشمن برائت بجويند. معناى برائت از مشركين در حج، اينجا ظاهر ميشود.» (۱۳۹۱/۰۷/۰۳)

لازم به ذکر است که مراسم برائت از مشرکین امسال همچون سال‌های گذشته در صحرای عرفات و از ساعت 9:30 دقیقه صبح روز عرفه آغاز و در ساعت 10:45 دقیقه به پایان می رسد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها