کد خبر: ۹۷۳۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریانات مختلف به شرطی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که مرزبندی شفافی با دشمنان اسلام، نظام، فتنه‌گران و کسانی که قانون انتخابات را قبول نکردند و افسانه تقلب را سر دادند، داشته باشند.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یک امر پایه‌ای و بنیادی است، اظهارداشت: شکل‌گیری قدرت در این 33 سال بر مبنای رأی عمومی بوده به طوری که جمهوری اسلامی در دنیا به کشور انتخابات معروف شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به انتخابات آزاد و تأثیرگذار کشورمان اشاره و تصریح‌کرد: مردم تأثیرات انتخابات را در زندگی عمومی خود حس کرده و منتخبان ملت هم احساس اقتدار می‌کنند؛ اگر انتخابات ما تأثیرگذار نبود باز طیف‌ها و جریانات مختلف با این قدرت، شدت و قدرت موفق نمی‌شدند در فضای انتخابات  شرکت کنند.

وی یادآور شد: در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته کسانی که فتنه‌آفرینی کرده و افسانه تقلب را ساختند درحال حاضر به طمع افتاده‌اند تا از فضای مثبت و آزاد جمهوری اسلامی استفاده کنند تا بلکه بتوانند از روزنه انتخابات در حاکمیت نفوذ کنند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه سلیقه‌ها و جریانات مختلف می‌توانند در انتخابات شرکت کنند به شرطی که قانون انتخابات را قبول داشته و مرزبندی شفافی با دشمنان اسلام، نظام، فتنه‌گران و کسانی که قانون انتخابات را قبول نکردند و افسانه تقلب را سر دادند، داشته باشند، تصریح‌کرد: عدم مرزبندی شفاف با فتنه‌گران اقدام بر خلاف قانون انتخابات و قانون اساسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این انتخابات میزان حضور تأثیرگذار مردم در سرنوشت سیاسی و در واقع انتخابات دستگاه اجرایی است؛ گفتمان پیشرفت اسلامی، حضور مردم در صحنه، عزت و ولایت در انتخابات آینده با اقبال عمومی مردم رو‌به‌رو می‌شود و زمانه دولت پیشرفت فرا رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها