کد خبر: ۹۷۵۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
رئیس حزب «همبستگی ملی و دمکراتیک» سوریه که از مخالفان داخلی این کشور است اخبار مربوط به دخالت نظامی غرب در سوریه را چیزی جز جنگ رسانه‌ای و سیاست موسوم به سیاست انگشت گزیدن ندانست.

به گزارش 598، «سلیم خراط» رئیس حزب «همبستگی ملی و دمکراتیک» که از مخالفان سوریه است در گفت و گو با فارس در دمشق گفت: برخی اخبار که در مورد دخالت نظامی علیه سوریه رواج پیدا کرده است در واقع فشار رسانه ای علیه نظام بشار اسد است اما غرب برای عملی کردن این اخبار هیچ گونه توان و امکاناتی ندارد.

غرب توان اقدام نظامی علیه سوریه را ندارد

وی تاکید کرد که این فشارهای رسانه ای چیزی جز انگشت گزیدن نبوده و امکان ندارد که به اقدام نظامی و عملی تبدیل شود زیرا در این صورت دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت.

این مخالف سوری در ادامه گفت: غرب باید به این نکته توجه داشته باشد که سوریه با عراق تفاوت دارد و هیچ کس در سوریه با دخالت نظامی غرب  در کشور خود، همکاری نخواهد داشت بلکه برعکس،مردم سوریه با چنین اقداماتی کاملا مخالف هستند.

خراط تاکید کرد که جامعه سوریه از گروههای مختلفی تشکیل شده که همه آنان در دفاع از کشور با یکدیگر همبستگی دارند بنابراین تجاوز غرب موجب همبستگی جامعه سوریه علیه آن خواهد شد.

غرب پیش از اقدام نظامی باید هزاران بار درباره عواقب آن بیاندیشد

وی همچنین گفت: کشورهایی که به دخالت نظامی علیه سوریه اشاره دارند علاوه بر در نظرگرفتن مخالفت مردم سوریه با این اقدام، نباید فراموش کنند که دمشق زرادخانه موشکی در اختیار دارد به همین دلیل پیش از عملی کردن حماقت اقدام نظامی، باید هزاران بار به آن فکر کنند.

پاتریوت تنها اهرم فشاری بر سوریه است

خراط درمورد اینکه آیا هدف از استقرار موشکهای پاتریوت در ترکیه،عملی کردن دخالت نظامی در سوریه است؟به خبرنگار فارس گفت: پاتریوت فقط به مثابه اهرم فشار بیشتر بر سوریه است به این معنی که با استفاده از آن سعی می شود راه عراق که آخرین منفذ و ریه‌ای برای تنفس سوریه است، به روی آن بسته شود با این حال روابط کشورهای منطقه و نیز پیمان سوریه با ایران، مانعی در برابر دخالت نظامی علیه سوریه به شمار می آید، بنابراین پاتریوت توهمی بیش نیست.

این مخالف سوری در خصوص اینکه آیا غرب از نظر اقتصادی می تواند دخالت نظامی علیه سوریه را پوشش دهد، تاکید کرد که غرب با بحران اقتصادی روبه رو است و همین وضعیت مانع از هرگونه دخالت نظامی است، غرب حتی از حمایت مالی تروریست ها نیز بازمانده است و این کشورهای عربی خلیج فارس هستند که تامین مالی تروریست ها را برعهده گرفته اند.

۱۸۵ افسر اطلاعاتی خارجی در سوریه فعالیت دارند

وی در مورد حمایت مالی کشورهای غربی خلیج فارس از تروریست‌ها گفت: برخی از این کشورها امکانات اقتصادی کامل خود را در خدمت طرح سرنگونی نظام سوریه قرار داده‌اند به ویژه اینکه برخی اخبار موجود حاکی از این است که بیش از 185 افسر اطلاعات بیگانه اکنون درسوریه فعالیت دارند و ماموریت آنان آسوده کردن اسرائیل و برطرف کردن خطر مقاومت سوریه در برابر آن است.

خراط در مورد امکان دخالت مستقیم در سوریه گفت: با توجه به هزینه بالای دخالت نظامی در سوریه از نظر اقتصادی و انسانی می توان گفت که غرب گزینه های کم هزینه تری در اختیار دارد از جمله حمایت از تندروها که این اقدام را به طور علنی انجام می دهد و اینجاست که تفاوت یک سوری وطن دوست با خائن مشخص می شود.

سوری وطن پرست به کشورش خیانت نمی‌کند

این مخالف سوری در ادامه به خبرنگار فارس گفت: هر شهروند سوری وطن دوست، باید با چنین اقدامات خصمانه ای مقابله کند اما کسانی که با عربستان و قطر و مزدوران آنان مانند سعد حریری و عقاب صقر تعامل دارند،خائن هستند، زیرا این دو آشکارا از کمک تسلیحاتی به تروریست ها سخن گفته و به آن اعتراف کردند.

خراط در مورد اینکه غرب برای حمله نظامی به سوریه چه توجیهی دارد؟ گفت: کسانی که در عراق به گزینه نظامی متوسل شدند و از سلاح شیمیایی سخن گفتند نمی توانند در مورد سوریه نیز توجیه و یا دلایل مشابهی ارائه دهند.

متحدان سوریه در قبال اقدام نظامی علیه سوری ساکت نمی نشینند

وی تاکید کرد که روسیه و متحدان سوریه مانند ایران در برابر اقدام نظامی علیه سوریه سکوت نخواهند کرد همانطور که در مورد عراق و پس از آن در مورد لیبی رخ داد. در مورد سوریه، موضوع فراتر از پیمان بین کشورهای مزبور و در واقع مربوط به منافع بزرگ از جمله منابع گاز موجود در آبهای منطقه ای سوریه است.

خراط گفت: روسیه برای رویارویی جدی آماده است اما روند امور به سمت جنگ پیش نخواهد رفت بلکه موضوع این است که چه کسی پیش از دیگری خسته شده و تسلیم می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها