کد خبر: ۹۷۵۴۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
زينت كابينه اصلاحات با انتشار مقاله اي از رژيم سعودي به بهانه راه اندازي مركز گفت و گوي اديان تجليل كرد. مهاجراني البته جزو 9 نفري است كه از سوي وزير سابق آموزش دولت عربستان به عنوان اعضاي هيئت تصميم گيري در مركز مذكور معرفي شده اند.
وزير ارشاد دولت خاتمي كه چند ماه پيش به همراه عليرضا نوري زاده، در نشست الجنادريه در عربستان شركت كرد، از راه اندازي مركز گفت و گوي اديان ملك عبدالله تمجيد كرده و مدعي شده كه «اين مركز مكاني براي گفت و گو بين اديان و فرهنگ ها، تقويت درك، همكاري و احترام به ارزش هايي از قبيل تنوع، عدالت و صلح است».
به گزارش العالم وي در اين مقاله كه از سوي روزنامه سعودي الشرق الاوسط منتشر شده بدون اشاره به نقش وهابيت و سعودي ها در گسترش تروريسم و جنايت نوشته و آورده است: «متاسفانه اين روزها اخبار دردناك زيادي عمدتا از منطقه خاورميانه شامل انفجارها، كشته شدن شهروندان بيگناه، آتش زدن كليساها و موارد مشابه مي شنويم و با كمال تاسف، شنيدن اكثر اين اخبار تلخ مانند اخبار هواشناسي، عادي شده است».
وي در ادامه، ضمن استناد به ادعاهاي مضحك عبدالرحمن السديس شيخ تندروي وهابي و امام جماعت مسجدالحرام صداي او را به «طنين وحي» تشبيه كرد و نوشت: «خوشبختانه گاهي صداهاي مفيد و سازنده اي در زمينه گفتگوي اديان به گوش مي رسد، مانند سخنان جناب عبدالرحمن السديس رئيس كل امور مسجدالحرام و مسجد نبوي(ص) كه به خاطر تلاوت بسيار زيباي قرآن شهرت دارد و وقتي صداي قرآن خواندنش را مي شنوم، احساس مي كنم طنين وحي به گوشم مي رسد»!
يادآور مي شود مركز سعودي مورد بحث به تازگي با حضور سعود الفيصل وزير خارجه عربستان راه اندازي شد و در تصاوير منتشره در حالي كه سعود الفيصل بر صندلي نشسته، مهاجراني در كنار به همراه عده اي ديگر سرپا ايستاده و لوحي را به دست گرفته است.
فيصل عبدالرحمن معمر وزير سابق آموزش دولت عربستان به عنوان دبير اين مركز، عطاءالله مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيئت 9نفره تعيين كرده است! اما در پي انتشار اين خبر، مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش كه امامت و رياست آن را حجت الاسلام والمسلمين محمود منتظري برعهده دارد، به اين اقدام مركز ملك عبدالله اعتراض كرد. امام و رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين صريحا تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قاسم ع
-
۰۹:۳۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
از قدیم گفته اند ریاکارهای چون مهاجرانی که با ژست انقلابی بال آمده اند مثل پلاستر دیواری هستند که ماسه آن خاک داشته باشد و بعدا پوف می کند و میریزد یا خدای نخواسته مثل اون نوری زاده گویا شیر ناصبی خورده خداهدایتش کنه شاید هم از اغفالشدگان و مدهوشین و مریدان مستر همفر جاسوس قدیم انگلیسی که نطفه کثیف فرق ضاله را نشاندن باشد خدایش رحم کند .؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها