کد خبر: ۹۷۵۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
در برنامه اين هفته ثريا شاهد بخش هاي ديگري از توانمندي ها و دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهيم بود.
به گزارش 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوربين ثريا در اين برنامه با سفر به كارخانه هاي ساخت ناوشكن سهند، تصاوير جالبي از نحوه ساخت و توليد اين ناوشكن ايراني تهيه كرده است. سهند پس از تجربه ساخت جماران كه 12 سال به طول انجاميد در زمان باورنكردني، يك سال به آخرين مراحل ساخت خود رسيده است.
 
«شهر شناور» نام مستند ديگري از گروه هاي مستند ساز برنامه ثريا است كه با ناوشكن جماران سفري به دریا داشته اند و ضمن معرفی این ناو شکن و قست های آن تلاش می شود از چند و چون زندگي در آن مطلع شوند. در قسمتی از این مستند یکی از کارکنان نانو در خاطره ای از تولد فزرندش در حین ماموریت به خلیج عدن می گوید: «که مرد غرور دارد و سخت گریه می کند اما وقتی بهم خبر تولد فرزندم را دادند ... .»
 
*اولين تصاوير از درون زير دريايي غدير *
 
همچنين در برنامه چهارشنبه شب ثريا، شاهد پخش تصاويري از داخل زيردريايي غدير خواهيم بود كه حاصل تلاش سازندگان برنامه در تهيه گزارشي زيبا از درون اين زيردريايي است. غدير اولين زيردريايي ايران است كه كاملا به دست متخصصان داخلي ساخته شده و دو فروند از این زیر دریایی در هفته گذشته طی مراسمی براي استفاده عملياتي به ناوگان نيروي دريايي پیوستند.
 
مستند يونس ديگر مستند بيست و دومين قسمت برنامه ثريا است كه در آن دوربين ثريا همراه زير دريايي هاي ايران به دريا رفته تا مخاطبانش را با پيچ و خم هاي زندگي سخت در اين زير دريايي آشنا كند. در قسمتی از این مستند یک از کارکنان در پاسخ به اینکه اینجا کجاست می گوید: «اینجا مثل یک آهنربای بزرگ است که آدم را می کشد.»
 
گزارشي از برخي فعاليت­هاي آموزشي نيروي دريايي در شمال كشور نيز از ديگر قسمت­هاي ثريا خواهد بود كه در آن بينندگان با دانشگاه نيروي دريايي امام خمینی(ره) نوشهر و دانشجويانش آشنا خواهند شد.
 
همچنين ميهمانان اين برنامه ثريا امير غلامزاده و امير زميني از فرماندهان موفق نيروي دريايي ارتش خواهند بود که به تشریح دستاوردهای نیروی دریایی می پردازند..
 
گفتني است پخش سري جديد برنامه ثريا محصول گروه اجتماعي شبكه اول سيما كه از هفته گذشته آغاز شده است و با استقبال شدید بیندگان قرار گرفت این برنامه چهارشنبه شبها حدود ساعت 23:15 دقيقه مي باشد و پايگاه اطلاع رساني اين برنامه sorayatv.ir است كه مستندها و گزارش هاي پخش شده در برنامه در اين پايگاه قابل مشاهده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها