کد خبر: ۹۷۶۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
نماینده مردم نجف‌آباد در جلسه علنی امروز پیشنهاد حذف تبصره ۳ از بند ۵ ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات را مطرح کرد که نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در جلسه علنی امروز ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس پیشنهاد حذف تبصره 3 از بند 5 ماده 4 طرح را مطرح کرد.

در این تبصره آمده بود هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نباید کاندیدای ریاست جمهوری باشند.

ابوترابی در توضیح پیشنهاد خود گفت: اگر احیانا وزیر کشور یا دادستان کاندیدای انتخابات شوند باید از هیئت اجرایی مرکزی کنار روند و متاسفانه در این تبصره جایگزینی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: باید تدبیری بیندیشیم تا اگر احیانا برخی از این افراد کاندیدا شدند سرپرست نهاد مربوطه کار آنها را به عهده بگیرد.

به گزارش فارس در ادامه جلسه امروز سید‌حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مخالفت با این پیشنهاد گفت: چاره‌ای که در این تبصره پیش‌بینی شده احتمال اتفاقش وجود دارد و ممکن است اعضای هیئت اجرایی کاندیدای انتخابات شوند.

وی افزود: ما مشکلی در این تبصره نداریم که بخواهیم آن را حل کنیم چرا که هر کدام از اعضای هیئت اجرایی که بخواهند کاندیدا شوند باید استعفا دهند و اعضای علی‌البدل جایگزین آنها می‌شوند.

نقوی حسینی تاکید کرد که حذف این تبصره مشکل جدی ایجاد می‌کند. همچنین میرقسمت موسوی نماینده اردبیل نیز در موافقت با پیشنهاد ابوترابی اظهار‌نظر کرد و گفت که تبصره مذکور از نظر عقلی هم اشتباه است.

بعد از اظهارات موافق و مخالف پیشنهاد مذکور نماینده دولت هم گفت که ما در این رابطه نظری نداریم.

بر همین اساس بعد از سخنان نماینده کمیسیون شوراها رئیس‌ مجلس این پیشنهاد را به رای گذاشت که در نهایت نمایندگان مجلس با 34 رای موافق، 105 رای مخالف و 46 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها